2021-09-29, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popraven
En sammanfattning för oss som inte är insatta i fallet kring Palme vore uppskattat!
Iheso är en tok som fört fram teorier som visat sig helt ihopdrömda och ofta muterande. Mordet var bestämt i tid i förhållande till himlakropparnas lägen, ockulta föreställningar och hemliga sällskap som kommunicerade med budskap i bland annat anagramform på olika tavlor i trappuppgångar samt företagsnamn. Det finns inga som helst kopplingar till sanning i hans resonemang men stora dubier kring hans uppsåt.
Citera
2021-09-29, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Jag tror att flera observationer av WT handlar om personer som använder såna i yrket. Tex civilklädda poliser. Vi vet nu mer om att det faktiskt fanns sådana, från olika grupper, lite här och var i city under den kvällen. Den övervägande majoriteten av observationerna bör gälla sådana. Ser man på uttalanden om detta så förefaller polisen ha koll på nästan alla observationerna och vilka de handlar om. Det finns några få som inte går att förklara. Fokus kring dem bör inte ligga på "här har vi en person med wt som vi inte vet vad han gjorde", utan snarare bör den korrekta frågeställningen kring de få ännu obesvarade observationerna vara "har den här iakttagelsen ens hänt, finns den människan ens i verkligheten".

Så varför förnekar spanarna unisont att de inte använde WT och inte var där observationerna gjordes?

Nej ditt resonemang är inte faktabaserat tyvärr. De var där och hade WT men ljuger kollektivt? Varför?

Dessutom varför skall det vara hemligt vilka vapen de förfogande över för 35 år sedan?
Citera
2021-09-29, 11:00
Medlem
Hej, första gången jag skriver i denna tråd (tror jag).

Av en tillfällighet har en kollega till mig mig fått en bild på en revolver som avsändaren påstår kommer från ett lägenhetsstäd av en avliden. Revolvern skall vara omhändertagen av polisen och provskjuten med resultat att den matchar.

Känner han som lämnade uppgiften BRA..... Ingen tramsare.

Den skall ha hittats några mån före presskonferansen ang SE

Nån mer som har liknande info?
Citera
2021-09-29, 11:09
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denarge

Av en tillfällighet har en kollega till mig mig fått en bild på en revolver som avsändaren påstår kommer från ett lägenhetsstäd av en avliden. Revolvern skall vara omhändertagen av polisen och provskjuten med resultat att den matchar.

Låter inte trovärdigt, då borde vi känt till det vid det här laget.

Bild på revolvern?
Namn på den avlidna?
Serienummer på revolvern?
Fabrikat på revolvern?
Citera
2021-09-29, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Låter inte trovärdigt, då borde vi känt till det vid det här laget.

Bild på revolvern?
Namn på den avlidna?
Serienummer på revolvern?
Fabrikat på revolvern?

Bild finns hos mig, men sprider INTE.

Tyckte bara det kanske vore intressant om nån hade liknadne info.

Kan nämna att att det är samma källa jag hade i fallet med "Wilma" där jag i den tråden fick "skäll" för att jag skrev att huvudet hittats i en garderob långt före det stod i tidningar.
Där hade min källa rätt (går ju att kolla i trådhistoriken)

Let´s see
Citera
2021-09-29, 11:43
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Bild finns hos mig, men sprider INTE.

Tyckte bara det kanske vore intressant om nån hade liknadne info.

Kan nämna att att det är samma källa jag hade i fallet med "Wilma" där jag i den tråden fick "skäll" för att jag skrev att huvudet hittats i en garderob långt före det stod i tidningar.
Där hade min källa rätt (går ju att kolla i trådhistoriken)

Let´s see
Behöver inga bilder, du kan berätta namn på avliden, fabrikat och serienummer på revolvern.
Gärna med en rimlig förklaring till varför Polisen inte skulle gå ut med uppgiften att de fått en positiv matchning på revolvern.
Citera
2021-09-29, 12:11
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:

Enligt KP kan inte NFC matcha vapen mot kulorna. När det gäller begreppet "matchar" finns, som du förmodligen vet, en skala. Tror max matchning är +4. Hur ser det ut på den punkten? 0 och under noll är "ingen matchning". Det är väl också osäkert om ens +2 eller +3 räcker även om +3 åtminstone gör vapnet intressant för vidare utredning.

Och så kärnfrågan - hos vem städades lägenheten? Om lägenhetsinnehavaren är ointressant - åt vem förvarade han/hon revolvern?

Utan basfakta som dessa blir det svårt för oss att bidra.
Citera
2021-09-29, 13:37
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Klädd som en normal stockholmare skulle jag kunna tänka mig.
Alltså en klädsel som inte sticker ut i mängden.

Det är väl så en stockholmsk gubbe skulle klä sig
Citera
2021-09-29, 13:46
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Det är väl så en stockholmsk gubbe skulle klä sig

CA var 34år , en ålder då man fortfarande brukar tänka på hur man klär sig och ser ut . Om man nu inte bor långt ute på landsbygden eller är uteliggare.
Senast redigerad av HAARP 2021-09-29 kl. 13:49.
Citera
2021-09-29, 14:43
Medlem
Finns hovrättsförhandlingarna i utskriven form?

Hittar bara bandningar på youtube.
Citera
2021-09-29, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Enligt KP kan inte NFC matcha vapen mot kulorna. När det gäller begreppet "matchar" finns, som du förmodligen vet, en skala. Tror max matchning är +4. Hur ser det ut på den punkten? 0 och under noll är "ingen matchning". Det är väl också osäkert om ens +2 eller +3 räcker även om +3 åtminstone gör vapnet intressant för vidare utredning.

Och så kärnfrågan - hos vem städades lägenheten? Om lägenhetsinnehavaren är ointressant - åt vem förvarade han/hon revolvern?

Utan basfakta som dessa blir det svårt för oss att bidra.

Du kanske missade mitt frågetecken i mitt inlägg?

Tror du jag skulle gå ut med namn om jag visste ?
Citera
2021-09-29, 16:52
Medlem
Back in March of 2020 someone who goes by the name of Corrigan posted about a handgun found in Vaxholm

Is this the weapon you are talking about?

Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in