2021-09-28, 22:01
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladjeSpridarn
Det händer olyckor varje dag, varje minut året runt. Vi kan inte bortse från det faktumet.

Du menar lite som kriminell aktivitet?
Citera
2021-09-28, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Märkligt!
Nåja, time will tell

Tittar man på Internet så har Övre Husargatan 24 & 26 gemensam ingång. Via massmedia har man ju mest läst om de som bor i nr 18,20 och 22.
Citera
2021-09-28, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av QuidNovi
Tittar man på Internet så har Övre Husargatan 24 & 26 gemensam ingång. Via massmedia har man ju mest läst om de som bor i nr 18,20 och 22.
Jag gjorde en edit på mitt inlägg. Kvinnan i artikeln som pratar om en grannlägenhet bor i 24:an, men hon pratar antagligen om grannlägenheten i porten bredvid dvs 22:an. Artikeln är konstigt skriven.
Citera
2021-09-28, 22:04
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfront
Han har säkert klämt åt ganska många som snut från organiserad brottslighet. Pågår ju ett ärende i Hovrätten just nu. Mer troligt än Samnytt "sanningar".

Samnytt har inte skrivit om några påstådda sanningar, bara fakta om vänsterextremister.

Jag tror att babbekriminella är hetast, följt av Mc relaterat och sedan vänsterextremism. Olycka ligger på fjärde plats.
Citera
2021-09-28, 22:05
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfront
Han har säkert klämt åt ganska många som snut från organiserad brottslighet. Pågår ju ett ärende i Hovrätten just nu. Mer troligt än Samnytt "sanningar".

Den polisen har iofs i intervju idag varit skeptisk till att han själv skulle vara måltavla. Det kan såklart vara en taktik från honom att förminska det. Men jag tänker också att det är ett konstigt sätt att försöka få honom att ändra sitt vittnesmål, och vad skulle man vinna på det? FUPen i Gamlestadsmålet är väldigt gedigen och man tog de inblandade nästan på bar gärning. Inte en chans att hans vittnesmål kan ändra domen. Det är ju dessutom lite sent eftersom förhandlingen redan startat.
Om man hade velat få honom att vittna falskt så är väl detta det sämsta sättet, nu kan han ju inte ändra något utan att det blir misstänkt.
Cui bono….?

Jag tror absolut att kriminella ligger bakom men att motivet är ett annat. Kan man tex ha tagit fel på adressen och lagt bomben i en annan uppgång än avsett…?
Citera
2021-09-28, 22:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hurrunge
Du menar tvärtom? Det finns ju ingenting som tyder på att det skulle vara en naturlig orsak, tror inte det råkade stå ett gäng acetylen-behållare obevakade i trappuppgången motsvarande.
Det är alltså 3 trappuppgångar som är kraftigt rökutvecklade vad jag fattat det som , kan tänka mig någon som hällt något typ av napalmblandning i ventilationskanalerna i anslutning till en inte allt för stark bomb , det skulle bli denna effekten av det. . med stickande rök skrev någon i tråden. Napalm droppar också och nya bränder tar fart..
Citera
2021-09-28, 22:07
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuidNovi

Ja det är det jag tänker, man ser ju bilder där entren till 18 20 22 är helt kvaddad och det har pratats om rök och bränder i 3 trapphus.
Har efterfrågat hur trapphusen 18 20 samt 22 går innanför entren men inget svar, inte säkert någon i tråden har kännedom. Men jag skulle tro att det är de trapphusen som är de drabbade.
Så därför reagerade jag när någon menar att det fanns skador i trapphus 24, det borde vad jag kan se på huset på google vara ganska långt bort från där smällen bör ha ägt rum.
Det har hänt förr att vittnen överdrivit eller medvetet eller omedvetet "trimmat" sina vittnesmål, säger inte att så är fallet här men jag har med det som en möjlighet.
Citera
2021-09-28, 22:08
Medlem
PC-Dators avatar
En polis som tidigare vittnat mot, och kommer att vittna mot gängkriminella i kommande rättegångar bor i huset.
Citera
2021-09-28, 22:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
I rest my case.

Vittnen beskriver dessutom hur 200 personer möter dom när de kommer ut, mörkt hår som ljust hår, har alla begett sig ut för att hjälpa.
Medmänskligheten överträffar den lilla klick som gör detta. Glöm aldrig det.

Vad har de 200 personerna med saken att göra? Om du vill leva i en fantasivärld och tro att kriminella klaner inte varit inblandade i några sprängdåd så var så god. Din syn att medmänskligheten trumfar detta är en typiskt svensk syn som visar på bristen av förståelse för andra kulturer. Res över till Syrien, Afghanistan, Irak eller valfritt annat MENA-land så kan du se vad som händer med medmänskligheten där de kulturer råder som nu även berikar Sverige. Du tycker du är så god, men min uppfattning är den raka motsatsen att det är såna som du som sprider ondska i Sverige och fördärvar landet för våra barn och barnbarn.
Citera
2021-09-28, 22:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
En polis som tidigare vittnat mot, och kommer att vittna mot gängkriminella i kommande rättegångar bor i huset.
Vilka är dessa gängkriminella han vittnat mot ?
Citera
2021-09-28, 22:13
Avslutad
Måste varit en jävla smäll.

Tror lätt alla i huset vaknade.
Citera
2021-09-28, 22:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kdnx
Jag blir så j***a förbannad. Det här är ett attentat utfört av inhemska terrorister, den värsta sortens människor.

Yes, terroristerna är här för att stanna tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in