2021-09-28, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Skulle en banger kunna börja brinna om den kastades in i entren?

Nej, jag tror inte det rör sig om en smällare. Utan detta är kraftigare sak.
Citera
2021-09-28, 20:33
Medlem
AbuserUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
På allvar sluta bara sluta.
Du framstår som en clown.
Det beror helt på om blandningen är stökeometriskt rätt och brinner snabbt nog.
Effekten kan bli en tryckvåg. Effekten beror på hur mycket energi som frigörs per tidsenhet.

En moab fungerar på samma vis men i större skala.

Hålla? Är du hemma? Så du tror, på fullaste allvar att nån har stått utanför porten men en sopsäck fylld med gasol och orsakat de skador som uppkommit? Godnatt!!!!
Citera
Medlem
Kan vi avskriva helt NMR som möjliga attentats personer?.

https://www.expressen.se/gt/nazisterna-far-domarna-for-bombserien-i-goteborg/
Citera
Medlem
Lizaveta.Yepanchins avatar
Det som är positivt med detta attentat är att tom. vänstern måste öppna sina ögon. Tänk alla som bor i området där, medelklass med bostadsrätter. Om dom tillhörde champagne vänstern eller relativiserade kriminaliteten innan, så fick dom sig en rejäl ögonöppnare.

Med det sagt. Jag bor själv sjukt högt upp. Om man ska hissa sig ner med säg ett rep, eller en kedja. Vart ska man fästa den för att den inte ska lossna? Dörrhandtaget? Vilken jävla mardröm att sitta fast i lägenheten på typ 6e våningen när lgh rökfylls.

Vad tror ni Betner tänker? Hans kommentar "Sverige har aldrig varit tryggare" är ju en riktig klassiker.
Dessutom, vem fan bryr sig om covid i dessa dagar? Helt ointressant när båten Sverige tar in vatten.
Citera
2021-09-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbuserUser
Hålla? Är du hemma? Så du tror, på fullaste allvar att nån har stått utanför porten men en sopsäck fylld med gasol och orsakat de skador som uppkommit? Godnatt!!!!

Nej det har jag aldrig påstått din jävla nolla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Nej, jag tror inte det rör sig om en smällare. Utan detta är kraftigare sak.
Fast det har väl inte blivit så mycket skador på huset förutom elden och rutorna vid entren?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Kan vi avskriva helt NMR som möjliga attentats personer?.

https://www.expressen.se/gt/nazisterna-far-domarna-for-bombserien-i-goteborg/
2017...
Citera
2021-09-28, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Och vad kallar du bilbomben i Torslanda mitt på motorvägen?

Blattarna bryr sig inte om att något är "overkill". De ville markera och spränga. De skiter fullständigt i om 3 andra hamnar på IVA eller ej. Precisionen vid bombtillverkning är inte heller deras paradgren, vilket vi sett i deras tidigare sprängningar; där vissa sprängt åt helvete och vissa inte något alls.

Vi vet ju inte ännu om det är den där blonda blåögda vänsterextremisten eller babbianer eller zoomalier! Det är forfarande overkill! Men svennetöntarna kommer att vakna förr eller senare och då kan det bli andra toner!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/WjkvA2/kriminella-driver-fram-ett-samhalle-ingen-vill-ha
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spriteee
Ajdå, det var värre än jag trodde...
Som jämförlse var 150 lägenheter i Linköping drabbade så detta är en sjuhelsikes smäll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
TOPPEN. En traumaexpert i tråden!

Vilka symtom gör att du ställer dessa diagnoser doktorn?

Teflonskalle . . .

Ordet är fritt vad jag vet öppet forum
Citera
2021-09-28, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Inget föremål har exploderat. Trapphuset fylldes med giftiga gaser efter brand i källaren/kanske från sportbutiken? Sen var det äldre tant som kände brandlukten och öppnade ytterdörren. Friskt luft möter gifta gaser och backdraft inträffar.

Ingen explosion säger du? Men flera lägenhetsdörrar flög loss och in i lägenheterna. Det måste varit en jävla back-draft då.
Citera
2021-09-28, 20:36
Medlem
Stor risk för att hemvändande IS-terrorister knyts till dessa gäng i framtiden. De besitter stora kunskaper i vapen - och sprängämneshantering.

Men det behöver inte vara negativt, större precision innebär minskad risk för allmänheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in