2021-09-28, 20:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ja, faktiskt. Nästan lite pk-istiskt av Samnytt att få det till att det ligger en svensk bakom.

(En svensk skulle väl aldrig vilja att en skidbutik strök med på köpet. . )

Utesluter inte att det ändå är mc-gäng som ligger bakom. Vilket är något gammelmedia antagligen hoppas på är fallet.

Eller är så är det pyromanen som härjat på sistone i området som uppdagats i tråden.
Senast redigerad av torstenferdinand 2021-09-28 kl. 20:06.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Typisk nån som misstänkts av polis och utreds. Vem bryr sig om vad du eller andra fb-töntar förvirras av ? Haha .. jobba som en man som vill lösa nåt istället om fb crädden är så viktig. Jobbigt villospår 😂😂
Tänk så på den jubelidiot som tror att polisen inte har några misstänkta 😂😂😂

Till skillnad ifrån er muppar här inne så tycker jag inte om att följa några sidospår.

Min misstanke är att man kanske skulle försökt att skrämma nån till tystnad. Alternativet är ett hämnd attentat. Från någon idiot som bor typ 70 meter därifrån.
Citera
Medlem
Skulle en banger kunna börja brinna om den kastades in i entren?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbuserUser
Men din pajas! Tror du på fullaste allvar att en sopsäck skulle ge det trycket? Länka gärna till ärendet isf!

Det har handlar om en kraftigt riktad explosion!

Du förstår väldigt lite om sprängämnen. Explosionen kan uppstå om något brinner snabbt nog för att skapa en tryckvåg eller genom inkappsling om det inte brinner snabbt nog.
Läs på om stökeometri.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Vad I omfattningen av detta får dig att tro att det är ett attentat?
Det dog ett gäng barn från västerort i en bussolycka i Norge för några år sen, var det också ett attentat för att det var många som dog?
Vad får dig att tro att det är något annat än ett vanligt svenskt blatte-attentat?
Det är ju så här det ser ut i erat land nu för tiden. Ni svenskar har jobbat hårt för att få det så här under många många år, gud så hårt du har jobbat exempelvis.

Nu kommer det svenne. Blattarna trappar upp. Bara att hoppas det blir mer av den här mångkulturen på Södermalm eller liknande.

Tacka er själva!
Citera
2021-09-28, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
nej det är ingen bil som smällt i garaget under, är du dum i huvudet? Man ser tydligt att det är något som placerats i entren till uppgång 20 som exloderat så kraftigt att betong taket ovanför porten flugit av.

Jag har inte sett några bilder ifrån utsidan. Jag hörde bara att det tydligen var fler än en trappuppgång som stod i brand.
Citera
2021-09-28, 20:05
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Ja det är risken att dom ska utreda detta i typ 4 veckor innan dom vet något.

Är bara att lägga ned utredningen vet inget bombdåd där man funnit någon skyldig.
Citera
2021-09-28, 20:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Kvalitén på trollandet här i ämnet når nya nivåer.

Var in här vid 06 och läste, nu mer än 12 timmar senare och jag ser fortfarande nya inlägg om gasoltuber och gas i fastigheten

Det är väl vänstertroll som ägnar sig åt fortförklaringar.
Citera
2021-09-28, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Så du sitter och gissar, alltså.

Nej. Har pratat med en polis som har en misstanke. Kan du inte prova ta ut denna där pinnen ur röven och lära dig tiga nu.
Citera
2021-09-28, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Vad får dig att tro att det är något annat än ett vanligt svenskt blatte-attentat?
Det är ju så här det ser ut i erat land nu för tiden. Ni svenskar har jobbat hårt för att få det så här under många många år, gud så hårt du har jobbat exempelvis.

Nu kommer det svenne. Blattarna trappar upp. Bara att hoppas det blir mer av den här mångkulturen på Södermalm eller liknande.

Tacka er själva!

Jag tror varken eller vad får dig att vara så säker på din sak?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santoku
Till skillnad ifrån er muppar här inne så tycker jag inte om att följa några sidospår.

Min misstanke är att man kanske skulle försökt att skrämma nån till tystnad. Alternativet är ett hämnd attentat. Från någon idiot som bor typ 70 meter därifrån.

Givetvis är bomben en markering. "Håll tyst", eller " vi varnar dig...".
Annars hade man klippt personen när denne kom ut ur porten.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Skulle en banger kunna börja brinna om den kastades in i entren?
Nej , det är silverkrut i dem , det brinner för fort.
Blixtkrut.
Senast redigerad av Massonite 2021-09-28 kl. 20:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in