2021-09-28, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Att det var en explosion står väl helt klart eftersom ett trapphus är utblåst och människor har hittat sina ytterdörrar inne på toaletten..?

Det var något bombliknande som detonerade precis utanför entren och fick någonting där att brinna och som i sin tur skapade brandgaser. Ingen jävla gasspis och definitivt ingen jävla vallningsutrustning.

Kan vi gå vidare med verkligheten nu?

Det är väldig osannolikt att en explosion utanför dörren skulle antända något i trapphuset. Där brukar inte finnas något brännbart.
Citera
2021-09-28, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Tror du att det bara är ett rör med gas i ett sådant ledningssystem? Jag antar att det finns flera, som back up, då det kan bli driftstörningar och annat. Men jag vet inte säkert. Däremot tror jag att Totalförsvarets forskningsinstitut har bättre koll på sånt än både du och jag.

Stolle. Kan finnas gasledning i nära anslutning utan att det handlar om det. Hade påverkat hela systemet även om det finns backventiler och möjlighet till rundmatning.
Och ja .. gas är enrörssystem. Som oljepipelines. Inte som vattenburet värmesystem.
Finns inte backup ledningar i nån större utsträckning alls. Speciellt inte i bostadsområden som liksom kvittar.

Jag vet säkert. Inte oroa sig
Senast redigerad av Mostcomebackfomo 2021-09-28 kl. 18:48.
Citera
2021-09-28, 18:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tao707
Undrar bara: Om det nu är någon slags sprängladdning som har gått av, har den då varit tidsinställd eller har man bara antänt den via en lång stubintråd, och sen stuckit därifrån? Vad tror NI?

Med tanke på att det "lyckades" är väl det enklaste det troliga, sa ja, varför inte stubintråd? 30 cm tjärstubin och dra iväg i bil eller moped är fullt tillräckligt.
Citera
2021-09-28, 18:45
Medlem
Var där och tittade idag vid 3 tiden.
Lägenheter i 3 uppgångar har brunnit..även högst upp..jäkligt skumt.
Verkar som hela sportaffären är helt urbränd och urblåst också.
Det luktar bränt i hela området..
Ser för jävligt ut där helt enkelt.
Citera
2021-09-28, 18:46
Medlem
Jag undrar var gryningspyromanen håller hus. Han är väl på fri fot. Branden startade tidigt på morgonen.
Citera
2021-09-28, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Med tanke på hur många sprängningar vi har så finns det nog mer än en "bombman", ska du se. Om polisen inte har en misstänkt ännu så lär folk här - eller på Samnytt - knappast ha koll på vem det är. Jag vill veta orsakssamband.

Klart polisen har misstänkta. Varför tro du inte??
Tydlig orsakssamband levererat av Samnytt eller hur ? Sen om det stämmer .. plausibelt .. ja.
Citera
2021-09-28, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Linköpingsbomben var ju troligen i cykelskjulet utanför. Inte så mycket som kan brinna där. Det som eventuellt fanns blåste bort i smällen. Det blir annorlunda inomhus.
Vad är det som kan antändas i ett trapphus av sten.
Citera
2021-09-28, 18:49
Medlem
Bluebeast72s avatar
Napalm gissar jag på.
Citera
2021-09-28, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladjeSpridarn
Det finns inga bevis på att det inte var en olycka, så tills vidare kan vi utgå från en olycka.
Tills vidare tror jag att vi kan utgå ifrån att den enda olyckan här är du.
Citera
2021-09-28, 18:50
Medlem
Har lyssnat på hela rättegången om mordet u Gamlestaden som ska vara den största rättegången i Göteborgs historia och där en polis som heter T0ny Olss0n vittnade och inte verkar så omtyckt av de tilltalade av olika anledningar och där han själv nämnde att han vittnat i många rättegångar kring dessa personer…. Jag antar att det är han som är den nämnda polisen som bor där?…
Citera
2021-09-28, 18:50
Medlem
maxatdunders avatar
Bara byggarbetare som rör sig vid strax innan 05, borde kunna se på kameror vad som rört sig där innan i närområdet
Citera
2021-09-28, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bertiHisingen
Du är inte ensam och du har inte fel. Den så kallade mångkulturen är en katastrof och är vi rädda om våra nära och kära så måste vi avskaffa den.

Kanske dags att börja införa "gated communities" som i USA? Har för mig att såna områden var mycket i ropet (även i Sverige) under 1980-talet, och framåt. Eller har jag fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in