2021-09-28, 14:21
Medlem
Har vi kommit till det stadiet att nu CN:s resultat inte är tillförlitligt? När de säger att inget valfusk har förekommit så är de fake audit alltså. Så nu ska alltså samma valsedlar än en gång räknas?
Citera
2021-09-28, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Har vi kommit till det stadiet att nu CN:s resultat inte är tillförlitligt? När de säger att inget valfusk har förekommit så är de fake audit alltså. Så nu ska alltså samma valsedlar än en gång räknas?
Stop the shit!
Citera
2021-09-28, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Hej igen. Det verkar som att du inte förstår något av det som står i rapporten. Den visar inte på något valfusk alls, det enda auditen kom fram till är "det här bör kollas närmare på" ungefär. Vilket är en märklig slutsats efter fem månaders audit, varför undersöktes saken inte ordentligt? Men hur som helst

Här är sida 56
5.7.9 No RECORD OF VOTERS IN COMMERCIAL DATABASE

All voters within the Final Voted File, or VM55, was cross-checked against a commercially available data source provided by Melissa called Personator and 86,391 individuals were found with no record in the database for either their name, or anyone with the same last name at the address in the VM55 file. It is expected that most if not all of these individuals are in fact real people with a limited public record and commercial presence. It is highly recommended that this list be further validated with canvassing to determine what percentage of these voters represent current and valid voters.

Vet du vad "commercially available" innebär? Jo, att det inte är något som kommer direkt från Maricopa Countys databaser.

Här har du Melissa
https://www.melissa.com/v2/lookups/personator/

Vad det här innebär är att 86,391 inte finns i en databas som inte har ett dugg att göra med Maricopa County.

Det står klart och tydligt:
It is expected that most if not all of these individuals are in fact real people with a limited public record and commercial presence

och det tycker du "visar att 86.391 väljare överhuvudtaget inte existerar"?

Men du kan ju inte använda auditens egna data och ord mot dem som säger att auditen säger att det var valfusk! Det blir ju bli social dissonans när samma personer som skriker ”valfusk, läs rapporten” måste skrika ”läs inte vad det står, utan fokusera på det vi kopierar ut!”
Citera
2021-09-28, 15:55
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Jag tycker CNs rapport ser ytterst gedigen ut vid första anblick. De 17000 duplicerade valsedlarna alla pratar om verkar vara lite suspekta, tycker du inte?

Men vad tycker du om CNs rapport? Trovärdig? TDS-kulten var ju minst sagt ganska hårda i sina ord i den saboterade tråden.
Senast redigerad av Hundvisslaren 2021-09-28 kl. 15:58.
Citera
2021-09-28, 16:23
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Jag tycker CNs rapport ser ytterst gedigen ut vid första anblick. De 17000 duplicerade valsedlarna alla pratar om verkar vara lite suspekta, tycker du inte?

Men vad tycker du om CNs rapport? Trovärdig? TDS-kulten var ju minst sagt ganska hårda i sina ord i den saboterade tråden.

Menar du det här?

"These extra duplicates favored Republican candidates over Democrat candidates, and even favored the Libertarian candidate at a higher rate than the overall vote distribution."
Citera
2021-09-28, 16:25
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Men du kan ju inte använda auditens egna data och ord mot dem som säger att auditen säger att det var valfusk! Det blir ju bli social dissonans när samma personer som skriker ”valfusk, läs rapporten” måste skrika ”läs inte vad det står, utan fokusera på det vi kopierar ut!”

Ja det verkar som att vi bör diskutera andras tolkningar av rapporten, inte själva rapporten. Väldigt svårt att förhålla sig till alla dessa regler!
Citera
2021-09-28, 16:32
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Menar du det här?

"These extra duplicates favored Republican candidates over Democrat candidates, and even favored the Libertarian candidate at a higher rate than the overall vote distribution."
Jag vet inte. Jag har ännu ej läst rapporten. Verkar den trovärdig?
Varifrån kommer alla dessa duplikat? Är det ett systemfel eller medvetet? Det verkar ju helt oerhört konstigt.
Citera
2021-09-28, 16:36
Medlem
siisters avatar
Citat:

Citat:
Jag vet inte. Jag har ännu ej läst rapporten. Verkar den trovärdig?
Varifrån kommer alla dessa duplikat? Är det ett systemfel eller medvetet? Det verkar ju helt oerhört konstigt.

Okej. Baserat på det första du skrev tolkade jag det som att det var något du läst. Men du får väl se till att läsa rapporten och sedan utveckla vad du själv anser är suspekt/trovärdigt med dom 17,000 duplicerade valsedlarna du tog upp.
Citera
2021-09-28, 16:53
Medlem
Ivan jiddrar man inte med, real news ingen fake-cnn. Vad häder nu? Ivan lägger ut hela planen för arizona. https://rumble.com/vn1iwr-acting-on-audit-fmr-green-beret-attorney-ivan-raiklin-digs-in.html
Citera
2021-09-28, 16:54
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Okej. Baserat på det första du skrev tolkade jag det som att det var något du läst. Men du får väl se till att läsa rapporten och sedan utveckla vad du själv anser är suspekt/trovärdigt med dom 17,000 duplicerade valsedlarna du tog upp.
Bara ögnat igenom den, vilket framgick även i första inlägg.

Att det finns duplicerade valsedlar är ett stort problem som bör åtgärdas, tycker du inte?
Citera
2021-09-28, 17:07
Medlem
siisters avatar
Citat:
Bara ögnat igenom den, vilket framgick även i första inlägg.

Att det finns duplicerade valsedlar är ett stort problem som bör åtgärdas, tycker du inte?

Duplicerade valsedlar är inte ett problem enligt mig. Men kan du ge mig ett sidnummer, det blir det enklare att diskutera dessa 17,000 dubbletter om jag förstår exakt vad du pratar om.
Citera
2021-09-28, 17:37
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Menar du det här?

Citat:
Duplicerade valsedlar är inte ett problem enligt mig. Men kan du ge mig ett sidnummer, det blir det enklare att diskutera dessa 17,000 dubbletter om jag förstår exakt vad du pratar om.
Jag antar att det hänger ihop med ovanstående, men det finns säkert mer.

Varför är inte duplicerade valsedlar ett problem enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in