Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Du må holde deg til tidslinjen. Utviklingen av en gisselsituasjon er dynamisk. Det blir bare tull og rot og tøys, når du hopper frem og tilbake i tid, og roter ting sammen.
Den aller første avgjørelsen gjaldt å opprette kommunikasjon med angivelige kidnappere.
TH nektet. Og ble som nevnt rasende på politiet, da politiet gjorde sin åpenbare plikt, ved å forsøke å imøtekomme angivelige kidnapperes krav til kommunikasjon.
Uten kommunikasjon, ingen livsbevis. Osv osv.
Tidslinjen. Ellers blir det bare bla-bla-bla og rene grøten av diskusjonen.
Du vrir på informasjonen vi har fått til det ugjenkjennelige.
Første bitcoin-kommunikasjon var to dager etter at AEH forsvant, og den lød; "Jeg vil betale". "Jeg vil betale" er ekstrem-varianten om man starter en kommunikasjon. Hva med å begynne med; "Jeg trenger mer tid" - er ikke det også å anse "å starte" kommunikasjonen?
Det hadde uansett bare gått to dager. Det å konkludere med at familien viste ingen vilje til å få tilbake AEH er å ta det vel langt etter så kort tid.
Det rimer dårlig med informasjonen vi har fått om at familien vurderte å trosse politiets råd om å la være å betale uten livsbevis. Dette fikk vi høre gjentatte ganger på pressekonferanser, så her er det nok du som stokker kortene, slik at det kommer i feil rekkefølge.
Hva med ekspertenes råd? Ekspertene mente at å betale uten videre, kunne lede til den sikre død.
Nei du, så enkelt er det ikke!
Edit:
Vi vet heller ikke på hvilket tidspunkt TH kjøpte de første moneroene. Måten dette måtte gjøres på innebar at det ville ta tid før betalingen kunne skje.
Politiet hadde forklart familien at slike transaksjoner ville vise seg som "et stort tog som kom".
Ergo ville kjøp av monero også være en form for kommunikasjon.
Det er mye vi ikke vet om denne saken.
Siste nytt er at politiet puster noen i nakken. Vi kan jo håpe...