2021-09-28, 15:24
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaveldunsfluff
Nej, jag tror mer på det du säger, att det är en vedergällning mot polisman.
Tillvägagångssättet man väljer att gör det på gör det till en terrorhandling. Man vill påverka polisen och spränger sönder ett bostadshus med massa civila offer. Det är terrorism.
Citera
2021-09-28, 15:24
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaveldunsfluff
Nej, jag tror mer på det du säger, att det är en vedergällning mot polisman.
Är det därför som domare ej rör grova mål och därför som fler och fler poliser slutar, är det även därför som fler människor än någonsin är uppgivna och oroliga. Eller att 3000 poliser kräver en förändring....

Absolut är inte det här inhemskt terrorism utan bara några få busar som vill busa av sig.....

Kul dock att andra nationer som för eller har fört krig mot dessa drägg alla stämplat dom som terrorister tidigare

Samtidigt tänker jag var det här en bomb man ville testa verkan på?
När kommer nästa?
Polismannen vet gängen om att dom inte kan röra kanske var det här ett rent prov?
Vi kan enbart spekulera och eliten kan fortsatt neka....
Tänk den dagen och Gud förbjude när en politiker blir avrättad på våra gator kanske en kommun politiker som får sätta livet till ska vi då säga att "vi såg det inte komma"
Citera
2021-09-28, 15:25
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santoku
Att vittna kommer alltid vara det enda rätta. Det finns inget annat.

Sen är det samhällets uppgift att sluta upp bakom det här, o se till att info om såna som vittnar inte kommer läcka.

Visst men så länge åtalade har full i syn i sina egna fall så kommer nog inte detta ske.
Citera
2021-09-28, 15:25
Medlem
Löfven goes full Bagdad Bob, nu står han snart helt ensam...

Att lämna skutan utan att ge ens en hint om att han inte låtit täta hålet i skrovet som han tog över från förra kaptenen, snarare står han och spelar fiol på Titanics däck och fullständigt vägrar ta in verkligheten.

Är han verkligen så korkad eller är det ett skådespel ?

Presskonferensen var pinsamhet i kvadrat

------------------PRAY FOR GOTHENBURG---------------------
Citera
2021-09-28, 15:28
Medlem
4 mycket allvarligt skadade på IVA.

Tänk att som gammal 85-åring dö på grund av bombning i ens egen lägenhet.

Skrämmande hur Sverige blivit tack vare massinvandringen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja då det visat sig att de kriminella har kopplingar dit, varor därifrån är det inte konstigt om vi får deras organisation med en del korrupta myndighetperoner. Som i Mexiko poliser som är dödspatruller, men där är vi inte än förhoppningsvis.

Ja när det gamla gardet på polisen går i pension så är det kört
Citera
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jag skulle säga gasläcka om gas finns indraget i huset.
Gas tränger igenom hela huset och exploderar med ett rappt fräsande mer än en skarp knall.
Mat os =fett i ventilations trummorna tar eld och ryker av bara fan och länge.

Men att det var en laddning, en lite mer avancerad sådan, en brandbomb. Jag kommer också till att en eller flera RPG (anti- tank raketgevär) kan ha avfyrats in i fastigheten.

Hade du och Vombit / Bombibitt eller va fan denne innan heter lyssnat på pressträffen på plats så hade ni hört vad räddningstjänsten sa ang rökgasutvecklingen som var otroligt omfattande efter smällen och att det då kan uppstå fler "smällar" och kraftig snabbt utvecklad brand på många andra ställen.
Citera
2021-09-28, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Löfven goes full Bagdad Bob, nu står han snart helt ensam...

Att lämna skutan utan att ge ens en hint om att han inte låtit täta hålet i skrovet som han tog över från förra kaptenen, snarare står han och spelar fiol på Titanics däck och fullständigt vägrar ta in verkligheten.

Är han verkligen så korkad eller är det ett skådespel ?

Presskonferensen var pinsamhet i kvadrat

------------------PRAY FOR GOTHENBURG---------------------

Damberg och Löfvén pissar den svenska poliskåren i ansiktet. Hade jag varit polis hade jag sagt upp mig sedan länge.
Citera
Medlem
pandemonium71s avatar
Politiker är för verklighetsfrånvända för att kunna få ordning på vårat samhälle igen. Detta är våran nya verklighet och man får bara hoppas att man inte står ivägen nästa gång det smäller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Men håll käften och håll dig till topic, horunge.

Att sitta som en liten fitta bakom en skärm och gå till personangrepp... Tuff bakom skärmen, men i verkligheten hade du fått tänderna utsparkade. Horunge.

Polisen har varit tydliga med att det är en bomb eller annat expolerande föremål som har placerats i/vid huset. Att det inte finns någon gas i huset som kan ha sprängts av misstag.

Regimen står i sina propaganda-sändningar och spelar ner hela skiten, för dom vet att det med största sannolikhet är kriminella svartskallar bakom dådet, och regimen behöver spela ner blattarnas våld för dom riskerar att förlora valet.

Hade låtit totalt annorlunda nu om det funnits intel på att det inte var blattar utan någon form av nazister, incels, o.s.v. Men det gör det inte.

Hade inte dina föräldrar varit syskon och ditt IQ varit under 60, så hade du märkt att det finns mängder av information redan, varit presskonferens i TV och allt möjligt.

ingen vet med säkerhet vilka som utfört detta dåd

men en sak vet de flesta svenskar, det är inte särskilt moget eller för den delen svenskt att kalla sin meningsmotståndare för "horunge", det sänker din trovärdighet i allt annat du skriver!

bortsett från det tror jag som du vilka de potentiella gärningsmän(nen), dock utan att veta, bara tror!

ha en fortsatt bra dag
Citera
2021-09-28, 15:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Det är inget fel på S eller Löfven dom vet till skillnaden från många apor i tråden att det är ett fåtal cancer ämnen som förstör för den stora massan och dom vet även att vi en enorm reform utav lagar osv kommer oskyldiga att drabbas!

Sluta spela viktig petter du är mer korkad än du tror.

De vet men gör inget eller kommer eventuellt skylla ifrån det på någon mc-svenne eller nazist om de vet att de kan komma undan med det.

Alternativt gör de en ny Rimfrost där de låtsas ta itu med skiten ett tag allt medans gatorna fortsätter att fyllas på med mer knark och nya vapen från Balkan och Mellanöstern ändå. För är du en sådan där vilsen stackare som på fullt allvar inbillat dig att Löfven stängde gränsen 2015?
Senast redigerad av torstenferdinand 2021-09-28 kl. 15:33.
Citera
2021-09-28, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artagnian
Vänta nu.

1. Du skriver dynga om svartskallar och muslimer och du är helt säker på att dom gjort detta och massa annat.
2. Du skriver att jag ska få mina tänder utsparkade och att jag är en horunge?

Inser du ironin?

Måste missat att dom sa på presskonferensen att det var svartskalliga muslimer som gjort detta.
Men om du tittar på de senaste årens sprängningar så är det nästan alltid muslimer/icke etniska svenskar som legat bakom, så sannolikheten att det är det även nu är EXTREM hög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in