2021-09-27, 23:03
Medlem
lala-lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peppe73
Mycket snack om det här med swishbetalning och bevisvärdet i det.
Noll skulle jag säga.

Rättsväsendet måste kunna BEVISA att betalningen gjorts för sex.
Och eftersom ingen varit med inne i rummet så går det inte att bevisa vad som skett.
Betalningen kan ju lika gärna vara för någon udda fetish som inte alls har med sex att göra.
Jag kanske vill se henne dansa, eller att hon ska promenera på mig i 30 minuter, eller att hon bara ska prata med mig, eller.... o.s.v.

Finns inte en chans att någon blir dömd på enbart en swishbetalning. Har någon blivit dömd så är det någon som sagt lite för mycket i eventuella förhör.
Bara säga att man inte kommer ihåg alternativt inga kommentarer på allt så lär det ordna sig.

Fel. Det är bara läsa domar.
Citera
2021-09-28, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Munter102
Ligger i farans riktning att det blir thaimassagepremiär senare i veckan - arbetsgivaren sponsrar ju med ett par tusingar om året i friskvårdsbidrag som tydligen går att nyttja på några ställen som verkar inbjudande

Vad jobbar du med??
Citera
2021-09-28, 02:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymercer209
Kolla kopplerirazzior, dom tar kontona på dom anställda och salongen sen trålar dom igenom allt.. Spermahundar, telefonavlyssning, konton you name it. Torskarna erkänner på löpande band, thaibrudarna golar ner sina kunder sen börjar dom på en ny salong och historian upprepar sig.... Sverige är så jävla sjukt, mord, gängvåld, rån, våldtäkter, knark, hedersvåld you name it. Men lägg fokus tid och resurser på Svensson när han får en avskakning på massagebänken fyfan vad sjukt.

Alla thaimassagesalonger som säljer sex har en "mamasan" som aktivt främjar eller förmedlar prostitution på sin salong, där har du den stora anledningen till polisens intresse för thaimassagebranschen. Grovt koppleri tex är ett brott som kan betinga upp till 10 års fängelse.

Jag vet inte om de som köper sex på thaisalongerna är medvetna om att de bidrar till att de anställda utnyttjas på ett ibland väldigt hänsynslöst sätt? Massöserna är i många fall tvingade att sälja sexuella extratjänster pga låg eller obefintlig lön för själva massagen.
Citera
2021-09-28, 03:30
Medlem
Folketstempels avatar
Hur vet man om de gör "extra" på tex mindre orter. Ringer man och frågar eller?
Citera
2021-09-28, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Hur vet man om de gör "extra" på tex mindre orter. Ringer man och frågar eller?

Nej , inte fråga på telefon, inte komma dit och fråga rätt ut .
Gå dit och boka massage , sen känner du av och kolla vibbarna när du blir masserad . Kanske visa själv lite om du få lite erektion , och fråga lite försiktigt , typ visa en slant , Kanske får du bygga upp ett förtroende med några massage tillfällen

Några här kanske kan ge bättre tips än mig .
Citera
2021-09-28, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnneknorrhane
Nej , inte fråga på telefon, inte komma dit och fråga rätt ut .
Gå dit och boka massage , sen känner du av och kolla vibbarna när du blir masserad . Kanske visa själv lite om du få lite erektion , och fråga lite försiktigt , typ visa en slant , Kanske får du bygga upp ett förtroende med några massage tillfällen

Några här kanske kan ge bättre tips än mig .

På små orter är det alltid svårt om ens möjligt att få extra. Det är för stor risk att man känner igen varandra och rykten börjar gå. Storleken på orten varierar men finns det fler än 4 salonger på orten så finns det chans. Annars är det inte värt att ens försöka.

De salonger som finns på små ställen drivs ofta av en lokal äldre dam som kan massera, ofta gift med en eller skild från en svenne. Att få extra av en rimligt snygg brud som är mer en en avrunkning är i princip omöjligt.
Citera
2021-09-28, 10:14
Medlem
Hur får man enklast tag på förundersökningsprotokoll från tillslag mot massageinrättningar? Är de sökbara i något register?
Citera
2021-09-28, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajon23
Vad jobbar du med??

Offentliganställd med finansiering från skattebetalarna
Citera
2021-09-28, 20:51
Medlem
Jag vet inte om de som köper sex på thaisalongerna är medvetna om att de bidrar till att de anställda utnyttjas på ett ibland väldigt hänsynslöst sätt? Massöserna är i många fall tvingade att sälja sexuella extratjänster pga låg eller obefintlig lön för själva massagen.[/quote]

Om det är så det förhåller sig är det ju snarare de som inte köper sex som bidrar till att de anställda får låg eller obefintlig lön.
Citera
2021-09-28, 21:11
Medlem
Om 2 eller fler thaibrudar har en salong tillsammans där de skriver tydligt på dörren typ happy ending 1000kr, hur skulle detta vara olagligt från deras sida? Har sett att folk ofta döms för koppleri, men om var och en sköter sitt och behåller pengarna för det, vem begår koppleri? Måste vara extremt dumma affärsupplägg som leder till fällande domar.

Jag bor själv i ett europeiskt land där prostitution är fullt lagligt och har många thaivänner med massagesalonger. Några får ofta besök av polis men de kollar bara efter droger och folk utan arbetstillstånd. Har hört en gång att de frågat en brud om hur mycket hon betalade för att hyra rummet men hon var för väck för o snacka så de gick igen.
Citera
2021-09-29, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamouflagemannen
Om 2 eller fler thaibrudar har en salong tillsammans där de skriver tydligt på dörren typ happy ending 1000kr, hur skulle detta vara olagligt från deras sida? Har sett att folk ofta döms för koppleri, men om var och en sköter sitt och behåller pengarna för det, vem begår koppleri?
Urklipp från polisen hemsida
https://polisen.se/lagar-och-regler/lagar-och-fakta-om-brott/sexualbrott/
"Det är koppleri om någon helt eller delvis upplåter en lägenhet med vetskap om att den används för tillfälliga sexuella förbindelser mot ersättning."
Med andra ord kan den som lånar eller hyr ut lokal till sådan verksamhet dömas för koppleri om de på något sätt tjänar pengar på det, t.ex. hyra. Sitter lappen på dörren om HE 1000 kr, bör man nästan kunna påstå att det det blir känt hos den som upplåter lokalen till verksamheten. Det viktigaste att veta är att koppleri förutsätter att någon tjänar pengar på att en annan person säljer sexuella tjänster. Det mest optimala borde vara att de som säljer sex bor i ett eget hus och alla är delägare av huset. Det finns dock några hinder. Om de har lån och betalar ränta, kanske banken blir föremål för utredning slutligen. De kommer ju att tjäna på att innehavaren säljer sex. Ska man dra med elleverantör, försäkringsbolag, vattenleverantör osv? Alla tjänar slutligen pengar på verksamheten som bedrivs. Fast de måste ju självklart ha kännedom om detta.

Det är kanske bäst att utnyttja allemansrätten. Den är fri, slå upp ett tält nära en sjö så finns det lokal och möjlighet att tvätta sig.

Med en viss ironi och kanske lite långsökt i resonemanget, kan man konstatera att det nästan alltid kommer att finnas någon som tjänar på försäljning av sexuella tjänster.
Citera
2021-09-29, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerstschon
På små orter är det alltid svårt om ens möjligt att få extra. Det är för stor risk att man känner igen varandra och rykten börjar gå. Storleken på orten varierar men finns det fler än 4 salonger på orten så finns det chans. Annars är det inte värt att ens försöka.

De salonger som finns på små ställen drivs ofta av en lokal äldre dam som kan massera, ofta gift med en eller skild från en svenne. Att få extra av en rimligt snygg brud som är mer en en avrunkning är i princip omöjligt.

Vet jag inte var du drar gränsen för mindre ort men bor på ett ställe med knappt 20000 invånare, finns fyra salonger och definitivt inga problem att få extra. Maximal utdelning på tre av ställena varav det ena nästan är oslagbart.
Finns även en mindre ort (knappt 5000 invånare) en mil härifrån med tre ställen där de två jag testat gett maximal utdelning. Så att säga att det är omöjligt på mindre ställen stämmer inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in