Citat:
Ursprungligen postat av
Frozenpill
Jag är en frekvent Thaimassage kund sedan många år, har sista månaden besvärats av klåda som började runt midjan men nu spridits till hela bålen och ljumskarna.
Fick efter läkarbesök bekräftelse att det är Skabb, tidspannet för smittotillfället kan vara en vecka till flera månader.
Det gör att jag har c:a 8 salonger i tre storstäder att välja på som smittkälla, så det verkar vara lönlöst att forska vidare.
Jag är ju en sån som gillar omväxling bland Massöserna och då blir det ju många Thaisalonger, nu har jag inhandlat medel som jag ska behandlas med.
En fråga till er inbitna Brukare i Thaidjungeln, har ni drabbats av Skabb någon gång? Vilka säkerhetsåtgärder vidtar ni för att inte drabbas igen?
Tacksam för svar, tänker inte sluta njuta.
Slutade gå för några år sen. Haft turen att inte blivit smittad av något - STD, skabb eller något annat. Då var det varje vecka jag gick.
Valde ut de som hade dusch och de jag kunde se, inte hade en så stor kundgrupp, där jag också kunde enkelt pruta mig till diverse priser för extra saker. Varför betala fullpris när det går att förhandla?
Sedan körde jag på hur fräscha lokalerna var, dålig lukt vid entré = dålig hygien kring kunderna och personal. Lyssnade ifall de tvättade händerna innan de skulle massera mig eller ifall de hade precis bytt handdukarna - om detta inte hade gjorts, så gick jag därifrån illa kvickt.
Vissa salonger byter inte lakanen ifall det är så att kunden inte velat haft extra eller om det varit en kvinna innan dig.
Kanske inte riktigt svarade på din fråga?
Var trevlig och öppen och fråga om hygienen på salongerna du besöker i fortsättningen - är mitt bästa tips.