2021-09-28, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barfvomit
Den som hänger med får se. Det är bara lite för många faktorer som inte stämmer överens med ”bomb” avseende den materiella ödeläggelsen... 😉
Bara det faktum att det inte ens var omedelbart uppenbart VAR explosionen ägt rum, bara att det blåst ut TRE trappuppgångar. Då finns inte ”bomben” i en port. Trappuppgångar är alltid åtskilda som följd av brandskydd. Det enda som kan sammanlänka mellan trappuppgångar är källarvåningen.
Dessutom sades det även att det gick en gasledning i marken utanför fastigheten… 😉

Det är väl ett garage under kåken en röris som parkerat sin arbetsbil med en läckande gadoltub I skuffen kanske?
Citera
2021-09-28, 14:14
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Totalt har 16 personer förts till sjukhus. Fyra personer bedöms vara allvarligt skadade, tre av dem vårdas på iva.
Fruktansvärt är bara förnamnet lider enormt med dom skadade.
Vårt samhälle behöver en förändring det är akut.
Citera
2021-09-28, 14:14
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Löfven och någon annan minister har kallat till presskonferens kl 1430. Jag utgår att han kör samma manus som han brukar: "detta är oacceptabelt, angrepp på hela vårt samhälle, arbetsolycka om det är en polis, vi ska inte gömma oss" osv. Dvs de vanliga tomma orden. Jag utgår ifrån att Moderatledaren också uttalar sig ,samma parati som öppnade gränserna till massinvandringen 2011, och som två gånger har haft möjlighet att bilda regering men inte vågat

”Jag är förbannad” en klassiker.Morgan drar nog upp socioekonomi och att bomben i te var riktad mot polisen boendes i huset.
Vilket jag antar media redan kört igång ett
Citera
2021-09-28, 14:15
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Stefan Löfven och inrikesminister Mikael Damberg kallar till en digital pressträff kl 14.30
Sätter en slant på att de kommer att använda ord som fördömer och mina tankar går till
och så någonting om att vi sätter in alla resurser bla bla bla

De säger nog några fina ord sedan är jobbet avklarat... Medan utvecklingen blir värre... Det behövs inte ord, det behövs åtgärder för att vända trenden som dessa mongon har skapat...
Citera
2021-09-28, 14:16
Bannlyst
Om det nu är polisen som är målet är det helt jävla galet, hur fan har det kunnat gå så här långt?
Ska vi gissa att Damberg kommer att medverka i nyhetssändningarna i kväll och upprepa frasen "vi ska trycka tillbaka gängen".

Respekten för polisen försvann helt när knäböjaren gjorde bort sig, hon visade vägen: "Vi ger upp! Pissa på oss, skjut oss och spräng oss!"

Feministstyrda jävla skitland.
Citera
2021-09-28, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Det här är inte bra, är polismannen målet så gäller det verkligen att sätta ner foten nu. Annars kan vi kamma oss...

Det är för sent.

Dammberg och Löfvén är dessutom slaka, och i ärlighetens namn inte med den starkaste ledaren skulle det gå att ta sig ur det här.
Citera
Avstängd
JajoNej666s avatar
En sak som skrämmer mig lite är det faktum att oskyldiga har drabbats när staten utfört sitt arbete...
Man har placerat en polis på en adress och om jag förstått det hela rätt uteslutit hämndaktioner är inte det jävligt allvarligt?

Har någon följt polismannen från stationen till sitt nya hem möjligtvis?
Då har vi ännu större problem, det är nämligen mycket svårt att arbeta emot korruption om den får spridning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Totalt har 16 personer förts till sjukhus. Fyra personer bedöms vara allvarligt skadade, tre av dem vårdas på iva.

3 på Iva alltså? :O Fy fan alltså...

Sverige är ett mycket, mycket sjukt land. Med en total inkompetent regering. Presskonferensen från Damberg och Löfvén kommer bestå av samma floskler som vanligt: "oacceptabel", "mer resurser"...
Citera
2021-09-28, 14:18
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
De säger nog några fina ord sedan är jobbet avklarat... Medan utvecklingen blir värre... Det behövs inte ord, det behövs åtgärder för att vända trenden som dessa mongon har skapat...

Då kanske det blir någonting med att tillsätta en utredningen och skjuta till resurser dvs ännu mer floskler
Citera
2021-09-28, 14:18
Medlem
Väldigt idiotiskt att vittna så där eftersom det uppenbarligen är så lätt att ge igen av GM. Hur fan tänker polisen?

Dessutom utsätter ju polisen ser vi nu andra personer i lägenheten om man är en sån måltavla!

Jovisst är vittna viktigt men inte om de kriminella hela tiden kan ge igen så här lätt. Polisen vet ju fortfarande inte vad som hänt, dom har ingen koll!
Citera
2021-09-28, 14:19
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Då kanske det blir någonting med att tillsätta en utredningen och skjuta till resurser dvs ännu mer floskler
Sedan Andreas mördades har man ett motto inom kåren att varje gång en polisman utsätts kommer man sätta 100% styrka i målet/målen.
Citera
2021-09-28, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
”Jag är förbannad” en klassiker.Morgan drar nog upp socioekonomi och att bomben i te var riktad mot polisen boendes i huset.
Vilket jag antar media redan kört igång ett

Morgan kommer med all sannolikhet uttala sig om detta och prata om skärpta straff. Det börjar bli svårt nu för honom att säga att tredje man inte riskerar skadas. Jag skulle gissa på att hans pressekrerterare nu förebereder ett tal till honom, där pressekreretaren använder Expressen, Flaschback mm som käller då de inte får ett skit av polisen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in