2021-09-28, 13:13
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gemenerVERSALER
Min morbror är en arkitekt och har tillgångar uppemot 100 miljoner kr, 50+ år dessutom.

Så det var inte starkt jobbat från din sida

Nej, jag håller med. Har missat några börsraketer, det ska medges. Men är rätt nöjd ändå.
Ser till min glädje att OMX fallit ytterligare 1,53% än sålänge idag. Men tror det ska falla en bra bit till innan det är köpläge.
Citera
2021-09-28, 13:36
Medlem
Köper lite mer än vanligt bara.
Citera
2021-09-28, 13:37
Medlem
DrVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tyvärr bara mångmiljonär.
CAGR med ditt in- och uthoppande?
Citera
2021-09-28, 13:40
Medlem
kukflashs avatar
Köpte nyligen fonder för 70000 kr, har gått ner 3000 kr än så länge. Får se hur det utvecklar sig, känns skit om jag ska vara ärlig.
Citera
2021-09-28, 13:44
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobra-Lasse
Börsen har ju inte direkt varit rolig senast månaden! Just nu känns det som man förlorar mer på att vara där, får se hur det fortsätter. Förstår inte helt vad som drar ner heller? Inga stigande räntor i sikte förrän nästa år tidigast. Företag som har rejäl tillväxt efter pandemin? Hur gör ni andra nu? Köper in er? Det gjorde jag också för en vecka sedan, och det gick ner mer)))

Börsen gick upp fast produktionen gick ner under pandemin. Alltså är börsen fylld med massa luft om förväntningar om framtida vinster som gör att börsen nu går ner när dessa inte ser ut att materialiseras i samma utsträckning som man förväntat sig.
Citera
2021-09-28, 13:45
Medlem
Köper vidare som jag alltid gjort de senaste 30 åren. Över tid blir det bara ett litet hack i kurvan.
Citera
2021-09-28, 13:48
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrVonAnka
CAGR med ditt in- och uthoppande?

Började med några tusenlappar från ett sommarjobb i tonåren, som nu är sjusiffriga belopp. (Fastigheterna oräknade). Sedan har jag ju givetvis sparat av inkomster under årens lopp.
Tror inte jag enkelt kan räkna ut CAGR. Har lagt undan halva inkomsten, fördelat på fastigheter och börs.
Citera
2021-09-28, 13:53
Medlem
Jag sålde av mitt och frugans innehav förra veckan då det var ganska kortsiktigt. Ungarnas fonder ligger kvar, det ska de göra i minst 8, 11 och 18 år.

Däremot så köpte jag ett mindre innehav utav mina pengar i förhoppningsbolaget fisker. Det får bära eller brista. Kanske kan chasha en av deras bilar om några år 😊
Citera
2021-09-28, 14:15
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Köpte nyligen fonder för 70000 kr, har gått ner 3000 kr än så länge. Får se hur det utvecklar sig, känns skit om jag ska vara ärlig.
Och då har du inte prisat in inflationen

Nej,inga roliga tider nu.
Citera
2021-09-28, 14:16
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobra-Lasse
Börsen har ju inte direkt varit rolig senast månaden! Just nu känns det som man förlorar mer på att vara där, får se hur det fortsätter. Förstår inte helt vad som drar ner heller? Inga stigande räntor i sikte förrän nästa år tidigast. Företag som har rejäl tillväxt efter pandemin? Hur gör ni andra nu? Köper in er? Det gjorde jag också för en vecka sedan, och det gick ner mer)))
Eftersom börsen stigit helt utan substans under hela coronapandemin så är det självklart att den kommer att gå tillbaka nu när samhällen öppnar upp. Det handlar om att kapital som annars hade gått till konsumtion/resande har pumpats in på börsen och skapat en bubbla utan verklighetsförankring.
Citera
2021-09-28, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Började med några tusenlappar från ett sommarjobb i tonåren, som nu är sjusiffriga belopp. (Fastigheterna oräknade). Sedan har jag ju givetvis sparat av inkomster under årens lopp.
Tror inte jag enkelt kan räkna ut CAGR. Har lagt undan halva inkomsten, fördelat på fastigheter och börs.
Vaddå fastigheter?
Citera
2021-09-28, 14:18
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vaddå fastigheter?
Äger fastigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera