2021-09-28, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Detta är en krigshandling mot samhället och behöver besvaras med full kraft. Alla med gängkopplingar bör skjutas.
Ja vi får se om Morgan snart ännu en gång spottar och fräser i tv att de fega kräken ska jagas till världens ände. (Och att det sedan garanterat inte händer något.)
Citera
2021-09-28, 13:10
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Uppgifter: Polisens två teorier efter explosionen
Gängvittne bodde i huset – hörd av polis som målsägande

Älskar hur Aftonbladet gör precis allt för att försöka lugna stämningen, det här är polismannen som vittnade mot en knarklangare. Så nu vet ni det, im out.

Ja och du var ju den förste att skriva om det i denna tråden ?
Man kan svara som du kallar dej på den frågan.
Ja jo nej - - - det var jag inte
Citera
2021-09-28, 13:11
Medlem
getbusys avatar
Är det uppgång 18 det rör sig om?
Citera
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Din källa bevisade absolut ingenting.

Övre Husargatan 19. Slutpris: 7 550 000 kr; Avgift: 3 530 kr; Antal rum: 3,5; Boarea: 111 kvm; Typ: Bostadsrättslägenhet; Våningsplan: 2 av 6; Hiss: Ja ...

https://www.bjurfors.se/sv/tillsalu/vastra-gotaland/goteborg/linne/ovre-husargatan-19/
Jo, eftersom ditt exempel är på andra sidan av gatan...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Sen förtydligade jag för dig så snälla sluta citera mig nu. Det kommer kanske visa sig vad motivet var men kopplingen lär ju snarare vara organiserad brottslighet än socialfall så jo, du verkar mer efterbliven än vanligt.

Vad är detta för svar på en högst relevant fråga?? Du bodde ju i huset enligt egen utsago och kallade det för ”bajshåla”.. Varför tycker du så?

Varför kalla andra för efterblivna? Helt onödigt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urantia
Hur många mord begår blatteklaner och gäng årligen? Hur många begår MC-gängen? Ge dig bara.

Som jag sa så mördar förortsgängen mest varandra. Sällan utomstående dras in i det, även om det såklart händer. MC-gängen har ju under lång tid däremot satt i system att hota vittnen, hota och utpressa företagare osv. De kanske inte mördar i samma utsträckning men skillnaden är att de är mer utspridda över landet och ställer till mer besvär för vanligt folk där än storstadsfenomen som klaner och förortsgäng gör.
Citera
Medlem
BaraBiffens avatar
Var JZ ett viktigt vittne? Dvs så pass viktigt att hans vittnesmål gör att gm blir dömd? Annars är det ju helt idiotiskt att dra igång detta?
Citera
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Klockrent terrordåd. Varför är brottsrubriceringen så förbannat klen och vag? Vad har vi terrorbrottslagstiftningen till?
Citera
2021-09-28, 13:12
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Du tänker inte på vasagatan där det handlade om juggen RK?
Yes korrekt
Citera
2021-09-28, 13:12
Medlem
Morgontidningen kommer väl ungefär vid 4 tiden var det inte då smällen ska ha inträffat? Någon som smet in när tidningsbud kom?
Citera
2021-09-28, 13:13
Medlem
Episk-ur-osts avatar
Eftersom många är tvärsäkra på gärningspersonernas etnicitet (inte svensk) Och och på att det aldrig åker dit. Så kan det vara bra att påminna om att sist det sprängdes bomber på gatan var 2016. (på andra sidan ca 100 meter upp mot Slottsskogen).
Då åkte förövarna fast rätt fort. Men så var de väl heller inga kriminella genier.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/h%C3%A4r-%C3%A4r-de-d%C3%B6mda-nazisterna-1.4144949
Citera
2021-09-28, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tittarblygt
Men folk är rädda? Förstår att det är lätt att spela tuff bakom tangentbordet. Eller vem är du? Vad har du för adress, eller vågar du inte berätta detta?
Här har du inte ens en hotbild mot dig och du kommer inte våga outa dig själv.
Det är lätt att gnälla på andra.

Läste du inte heller mina inlägg?
Jag har nämligen flertalet gånger förklarat vad som krävs ifrån samhället för att folk ska våga gå dit och vittna idag..

Ändå blir jag fortsatt citerad av folk som tror att jag inte skulle sitta på lösningen till det här.

Ni har två val.

Antingen gör ni framtiden sur och jobbig för era egna barn.. Igenom att inte gå och vittna.
Eller så går ni och vittnar. Och ser till att en brottsling åker in i finkan i några år och på sin höjd får den hjälp som behövs för att sluta.
Senast redigerad av Santoku 2021-09-28 kl. 13:25. Anledning: Skrev adress klart och tydligt, men mottagaren var inte där för att ta emot det meddelandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in