2021-09-28, 13:00
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Har jag påstått något annat eller är du insnöad i skalle av all rasism som geggar runt därinne?

Jag säger att MC-gäng är ett ignorerat problem. Jag skiter i hur deras interna demografi ser ut. Poängen är att MC-gäng och förortsgäng är två olika företeelser som inte är direkt jämförbara vare sig när det gäller typen av brottslighet eller åtgärder mot dem. Och att de förstnämnda är ett problem som länge ignorerats.
Skitsnack du tuggar fortsatt skit.
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
En redig bomb den här gången.
Det är så djävla galet så att det finns inte, att jaga en fluga med en stekpanna det säger inte lite om dagen kriminalitet!
Det går att få tag på en person och framföra sitt budskap direkt om man vill.
Staten måste till att agera, vi ser att idiotierna dämpas inte av en förståelse, silkeshandskar och vackert tal utan att det är här för att stanna och ta sig till makten oavsett vad!
Det finns ingen anledning för staten att hålla igen då att annars kan våldet eskalera, våldet kommer att eskalera!
Så här i efter hand med facit i hand och att det var några år sedan nu vid två tillfällen att jag vart informerad av kriminella om att det kommer och att det kommer att komma stort i syftet att bli en del av Sveriges legitima maktstruktur, politik, den ultimata makten med direkt tillgång till köttgrytorna.
Vägen är utpressa och pressa staten ned på knä och därpå förhandla fram en förlikning med ett Status quo.
Det är märkligt, jag menar att staten borde ha fått nys om agendan då kriminella känner till om detta vilket är en anledning till att dom beväpnar sig och ser om sitt hus.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2021-09-28 kl. 13:03.
Citera
Medlem
Citat:
Har jag påstått något annat eller är du insnöad i skalle av all rasism som geggar runt därinne?

Jag säger att MC-gäng är ett ignorerat problem. Jag skiter i hur deras interna demografi ser ut. Poängen är att MC-gäng och förortsgäng är två olika företeelser som inte är direkt jämförbara vare sig när det gäller typen av brottslighet eller åtgärder mot dem. Och att de förstnämnda är ett problem som länge ignorerats.

Hur många mord begår blatteklaner och gäng årligen? Hur många begår MC-gängen? Ge dig bara.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
De hetaste ryktena är att det är En medlem som kriminell motorcykelgäng. Men jag även fått ett meddelande från en vän där det sägs bo flera restaurangägare i området som sägs haft problem med diverse gäng.
Skulle inte vilja utesluta att något boende i området är vittne i någon större härva.

Men jag tror svaret kommer komma inom 24 timmar.

Tror svaret redan nu har kommit. Det är nog ett vittne.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Hoppas alla vittnen "strejkar" från och med idag. Vi vittnar inte mer om vi inte får vittna anonymt!
Man riskerar ju inte bara sitt eget liv utan även andra.
Det är nog ända sättet att få slut på det här.
Citera
2021-09-28, 13:01
Medlem
Citat:
MC-gängen har nog motiv att vilja skrämma vittnen själva också.

Så du tror att det är MC-gäng som ligger bakom detta. Bra så
Citera
2021-09-28, 13:01
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Så då har de inte åstakommit något?

Dessutom varför är de så jävla ineffektiva? Hade det inte varit lättare att vänta utanför dörren med ett vapen?
Polisen är inte ineffektiv det är våra lagar.
Polisen är på offensiven och behöver hela samhället dom första reslutaten kommer börja synas 2023 då dom flesta nya lagarna faller på plats först då.

Dom hårt arbetande poliserna arbetar stenhårt men motarbetas utav lagstiftarna.
Citera
2021-09-28, 13:02
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
MC-gängen har nog motiv att vilja skrämma vittnen själva också.
Självklart. Men i detta fallet tror jag det är förortsgäng. Men båda delarna behöver rensas från samhället
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Helt riktigt.
Nu har det kommit fram att det är en polisman som man försökt att tysta.
Nu måste regeringen agera för nu hotar man våra beskyddare i samhället.

Håller med, regeringen skall ta i med hårdhandskar, ungefär likadant som gjordes med fallet Andreas Danman i Juni.

Gott, jag känner en stor säkerhet....................
Citera
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Tror svaret redan nu har kommit. Det är nog ett vittne.
Ja det är polismannen som var målet.
Har en källa som har förklarat det för mig.
Han skulle upp i rätten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Skit snack du har ingen aning om.
Klanerna är mycket farligare än MC gängen.
Vi har klaner i Sverige som arbetar både för polisen samt kriminella.
Tala när du vet vad det är du talar om.
Dessutom finns det inte ett enda förorts gäng som inte backas av den lokale överhuvudet.

Struntprat. Klaner och förortsgäng är ett problem isolerat till ett fåtal större städer och problemområden. MC-gäng kan däremot härja runt på landsbygden och skrämma skiten är företagare, pressa dem på pengar och sälja knark, vapen osv utan att polisen kan eller vågar göra någonting eller kanske ens får reda på det.

Känner själv till ett flertal fall bara i min egen medelstora hemstad av MC-gäng som mer eller mindre tagit över restauranger och drivit ägaren därifrån. Däremot aldrig hört talas om att det skulle finnas någon klanrelaterad brottslighet där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Det kan fortfarande vara någon terroristarab som placerat ut en bomb i trapphuset. Jag ser inte riktigt hur det skulle vara en omöjlighet på grund av att adressen är "välrenommerad". Om någon vill begå en terrorhandling är det väl snarare en sådan adress man vill bomba istället för att terrorisera bidragsparasiter i förorten?

Jag fick också den känslan av terrordåd. Man vill skrämmas! Skrämma bort människor. Kollade snabbt av vilka som bodde i portarna 18, 20 och 22. ☹️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in