Citat:
Ursprungligen postat av
4YYX
om detta stämmer och bomben är riktad mot honom och hans familj hoppas jag att Sverige en gång för alla krossar gängen. Varenda polis i sverige vet att det är ett angrepp på dom och jag hoppas de agerar där efter. För oss andra som bara vågar skriva på flaschback är mitt råd: varje gång du ser något som verkar ljuskyggt: ring polisen, filma och har du tillräckligt med styrka och mot ge dig på det själv
Håller helt med. Vi vet inte med hundra procents säkerhet ATT det är så. Men omständigheterna talar starkt för just det. Tyvärr..
Citat:
Ursprungligen postat av
Nyus
Va!!
Honom känner jag väl!
Har du möjlighet att säkerställa att han är okej?
Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Vad jag hittat på nätet var han med i en insats i november 2013, som riktades mot en person som var involverad i gängkriminalitet. Då på ett spaningsuppdrag. Inte hittat något om vad han gjort de senaste åtta åren.
Min egen erfarenhet från vänner som arbetar inom både myndigheten, men också för andra relevanta myndigheter och organisationer, brukar det bli väldigt tyst kring de som arbetar med den mest operativa delen av brottsbekämpning och beivran av gängkriminalitet och annan typ av organiserad brottslighet.
Det som talar emot att Zagai skulle arbeta mot organiserad brottslighet idag, är att han trots allt är "lite för offentlig" på nätet. Det skulle givetvis inte stå exakt var han bor, vilka som bor med honom på samma adress och så vidare. Men, vi får se vad allt lider. Vad som är sant och inte.