2021-09-28, 09:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Reagerar också på detta. Kan inte ens hitta någon vanlig polisman i Göteborg med det namnet.

Kolla dubbelnamn där andra delen är liknande John.
Citera
2021-09-28, 09:40
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialOrder937
En av mina bättre polare med familj bor i samma kvarter, kör själv förbi där nästan varannan dag, Linnéplatsen varje dag - ligger änna (göteborgska) nära. och som vissa på forumet menar, ett "lugnt" och semicentralt område i Muteborg, för er som icke är GPS-stadda, där: mestadels öfvre medelklass (fri tolkning)...

Får höra med ved. angående perfekt particip. Extremt ovanligt att en dylik händelse där inträffat, såvitt jag vet... Alors, comme ci, comme ca.

Jag tror inte att ett hyreshus från miljonprogrammet domineras av övre medelklass. Området som sådant kanske, men inte aktuellt hus.
Citera
2021-09-28, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Aftonbladet

Ehhh .. ? Och spränger in dörrar i trapphus ? Knappast va

Desinformations dags
Citera
2021-09-28, 09:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Det tycker jag snarare talar för att det kan röra sig om ett terrorattentat.

Hade det varit terrorattentat hade det inte sprängts mitt i natten på en innergård eller trapphus. Känns mycket mer sannolikt att det är gängrelaterat.
Citera
Medlem
En mindre teori skulle kunna vara arbetare som inte fått betalt.

Den där Norsken som håller i trådarna(I alla fall för ett par 5 år sen när jag vara aktiv där) där tar mest in Polacker, Litaier och liknade och det är inte allt för olovligt att dessa faktiskt blir blåsta av någon i kedjan av underleverantörer av arbetskraft
Citera
Medlem
Någon påstod tidigare i tråden att det finns flera vallningsmaskiner längst ner i lägenheterna, stämmer det, kan de varit dom som på något sätt börjat brinnar eller explodera?

Tror nog detta är en olyckshändelse.
Citera
2021-09-28, 09:42
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror inte att ett hyreshus från miljonprogrammet domineras av övre medelklass. Området som sådant kanske, men inte aktuellt hus.

De där husen må ha fula fasader, men jag har varit i en lägenhet i ett närliggande hus som var väldigt fin på insidan. Skenet bedrar även för detta hus tror jag.

Det är inte direkt billigt att bo där med göteborska mått mätt.
Citera
2021-09-28, 09:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kan vara fel forumdel (Olyckor och Katastrofer).

Vad tro ni om det?

Nä, det var en JÄTTEBOMB!
Citera
2021-09-28, 09:43
Medlem
docentdisciplins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Lite min tanke också inte första gången GM tar fel på person eller plats..

Japp, jag håller det fortsatt öppet att attentatsmannen missat ordet "övre" i addressen (om det är ett attentat). Konstigare saker har hänt. Det behöver ju inte finnas en motivbild mot den brottsbelastade personen.. men kan inte uteslutas.
Fortfarande så många frågor...
Citera
2021-09-28, 09:44
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDetective
Hade det varit terrorattentat hade det inte sprängts mitt i natten på en innergård eller trapphus. Känns mycket mer sannolikt att det är gängrelaterat.
Varför? Om det var mer än en smäll var syftet med all sannolikhet att orsaka så mycket skada som möjligt. Det går inte ihop med gängkriminalitet där syftet ofta är att endast att markera och inte att orsaka så mycket skada som möjligt .
Citera
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om det hade varit riktat mot caféet så...jag tror det hade så att säga märkts. Väsentligt mer skador på caféet, och inte så mycket bland lägenheterna.

Min kvalificerade gissning är att det smällt i trapphuset.
Ja att lägenhetsdörren tryckts in och att de flesta inte hört explosion utan bara känt av röken motsäger ju att explosionen skett utomhus.
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Det är ytterst få områden i Göteborg där det är gasspis så rent statistiskt så är det dumt för det första att komma med den teorin.

Är hantverkare och har själv hantverkat i huset och kan därför bekräfta, det är inga gasspisar i huset om nu inte ägaren själv installerat gas.

Detta är Bostadsrätter där nog ingen lägenhet kostar mindre än mist tre-fyra Mille...Det är småföretagare och tjänstemän och folk med bättre lön som bor i området. Lite hipster sådär...men känns mer något åt överklass. Här bor få vanliga arbetare.

Min vida spekulation är att det är en av släkterna som bor i huset då dom där jävlarna vill bo centralt och har råd. Det paramilitära kriget kriget pågår ju... Om inte så är det nån vanlig jäkel som lånat pengar eller råkar göra något.

men någon kan säga mig att om det är dom "Kända" släkterna så är det ju rejält efterblivet för affärerna att få ögonen på sig ännu mer. ja det är ju knappast dom smartase innaför pannbenet det där.

Det slog mitt i hjärtat på dom som vill ha det så som vi har det och har röstat så att det blev så med uppsåt.

Jag skrattar och säger där fick ni och ni förtjänar detta ni som bor där, hahaha.

Detta är perfekt inför valet jag hoppas bara det blir lite mer av detta. Nä det är inget krig som pågår med paramilitära metoder Eller hur

Säker på att det är bostadsrätter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in