2021-09-27, 19:23
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Vem ska man ta in? Man kunde inte ens få Gattuso. Tim Sherwood?

// PoK
Nja nu var det väl ändå Spurs som tackade nej till Gattuso. Och ja vi kör källa på det nu när vi äntligen efter månaders sandlåda höjt nivån härinne.

Citat:
Gattuso was one of the contenders for the role following Jose Mourinho's departure but a strong backlash from fans eventually saw Spurs decide to look elsewhere.

The hashtag #NoToGattuso was trending on Twitter before Gattuso dropped out of contention and Spurs eventually turned to Nuno Espirito Santo.
“It was a huge disappointment, but I wasn’t described for the way I am and there was nothing I could do,” Gattuso told Il Messaggero in Italy

https://www.eurosport.com/football/gennaro-gattuso-reveals-regrets-over-tottenham-opportunity-and-says-it-hurt-more-than-any-defeat-or- _sto8425783/story.shtml

Och ärligt talat bra var väl det Gattuso hade inte varit någon förbättring mot Nuno. Tror jag iallafall och hans tränarmeriter visar inget som ska ge någon annan uppfattning för mig.

Men tittade upp ledia tränare. Problemet är att Spurs nog inte är så attraktivt just nu så topptränare likt Conte kan man glömma. Sen bland dom andra är dom inga direkt uppgraderingar från Nuno kan jag tycka. Men finns namn som Favre där med goda erfarenheter. Man kanske kan erkänns sitt misstag och ta in Fonseca som jag hade tyckt varit ett mer spännande alternativ är Nuno.

Klinsmann? Med sin spurs historia? Valverde? Gå på engelska hypen med Howe? Prandelli. Ja namedroppar bara en massa namn nu men som sagt. Tycker inte det är några större uppgraderingar.

Nämndes Poch tidigare och tycker det var ett förhastat beslut att sparka honom. Får han lämna PSG vilket inte är helt orimligt med "svåra" arbetsklimatet att hålla stjärnorna nöjda så orde Lvy gå ned på knä och erkänna sitt fel. Poch höjde laget mr än vad han hade "rätt" att göra. Den svackan man hade borde han fått mer tid på sig och lösa.

https://www.transfermarkt.com/trainer/verfuegbaretrainer/statistik
Citera
2021-09-27, 20:03
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Matchen Chelsea - City!
Är det för mycket begärt att Chelsea spelar bättre fotboll! Spelarna de har till förfogande över kan man kräva mer av! Satsa på försvar och sedan kontra när chansen uppstår.
City vann rättvist!
Vet inte varför Tuchel frångick sin normala uppställning. Känns som en taktisk miss från hans sida även om det är enkelt att sitta här i efterhand och tycka det. Men blev alldeles för baktungt med 3 centrala mittfältare, Kante/Jorginho och Kovacic, tillsammans med den vanliga 5 back. Lukaku och Werner blev för isolerade och Chelsea hade knappt något anfallsspel utan fick ägna sig åt försvar hela tiden. Sen att han aldrig tog in Ziyech, utan satsade på Loftus cheek känns som en tveksam matchcoachning från hans sida.

Sen är det som vanligt dock små marginaler och mycket tillfälligheter i fotboll. City skapade ju inte mycket framåt, Jesus mål en ren slump egentligen. Men sen såklart så kan man "förtjäna" den turen. Ellr den har iallafall större chans att inträffa för Citys fördel med det spelövertaget man har.
Citera
2021-09-27, 21:51
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Nja nu var det väl ändå Spurs som tackade nej till Gattuso. Och ja vi kör källa på det nu när vi äntligen efter månaders sandlåda höjt nivån härinne.

https://www.eurosport.com/football/gennaro-gattuso-reveals-regrets-over-tottenham-opportunity-and-says-it-hurt-more-than-any-defeat-or- _sto8425783/story.shtml

Och ärligt talat bra var väl det Gattuso hade inte varit någon förbättring mot Nuno. Tror jag iallafall och hans tränarmeriter visar inget som ska ge någon annan uppfattning för mig.

Men tittade upp ledia tränare. Problemet är att Spurs nog inte är så attraktivt just nu så topptränare likt Conte kan man glömma. Sen bland dom andra är dom inga direkt uppgraderingar från Nuno kan jag tycka. Men finns namn som Favre där med goda erfarenheter. Man kanske kan erkänns sitt misstag och ta in Fonseca som jag hade tyckt varit ett mer spännande alternativ är Nuno.

Klinsmann? Med sin spurs historia? Valverde? Gå på engelska hypen med Howe? Prandelli. Ja namedroppar bara en massa namn nu men som sagt. Tycker inte det är några större uppgraderingar.

Nämndes Poch tidigare och tycker det var ett förhastat beslut att sparka honom. Får han lämna PSG vilket inte är helt orimligt med "svåra" arbetsklimatet att hålla stjärnorna nöjda så orde Lvy gå ned på knä och erkänna sitt fel. Poch höjde laget mr än vad han hade "rätt" att göra. Den svackan man hade borde han fått mer tid på sig och lösa.

https://www.transfermarkt.com/trainer/verfuegbaretrainer/statistik

Mitt fel, blandade nog ihop det. Var ju ett tag sedan gattuso och spurs nämndes i samma mening.

// PoK
Citera
2021-09-28, 05:38
Medlem
EnLitenFryss avatar
Är ni nöjda med ert lags inledning på säsongen?

Som LFC-supporter är jag inte 100% nöjd när jag tänker tillbaka på matcherna - men när jag kollar på resultatrad och tabell, måste jag nog lugna mig och vara det ändå. Enda obesegrade laget i ligan och leder tabellen. Förvisso bara med 1p, men ändå.

Fjolårets skakiga säsong är ett minne blott. LFC har ett mittförsvar igen. VvD är tillbaka, även om han av förklarliga skäl inte sett lika säker ut som förr så är han skadefri och matchtfit. Det gör att hela laget funkar på ett sätt som man inte gjorde i fjol.

Sen är det självklart saker jag önskar fallit ut annorlunda: Man borde kunnat utnyttja 11vs10 mot Chelsea och tagit alla 3p. Man borde avgjort mot Brentford i helgen och tagit vinsten, istället för att tappa in ett mål i slutet. Man borde rullat över Milan hemma i CL istället för att göra det spännande och släppa 2 baljor på kontring och tvingats kämpa ur underläge.

Ur ett annat perspektiv har man hamnat i underläge mot Chelsea, Milan och Brentford - och ändå lyckats behålla förlustnollan. Positivt, såklart.

Spelmässigt har det sett okej ut. Wijnaldum inte så saknad som jag fruktade. Mane underpresterar fortfarande tyvärr.

Skademässigt, här är jag nog mest orolig. Elliott som inledde så bra borta hela säsongen troligen. Man vet ju aldrig om hans fina start klingat av och han återgått till en mindre roll, men nu får vi aldrig veta. Keita och Thiago fortsätter vara skadade mer än hälften av matcherna. Ox ser ut att ha passerat zenit. Tur att man kan lita på Fabinho/Henderson (och Milner!). CuJo såg väldigt fin ut sist. Orolig att en eller två allvarliga skador på positioner där det saknas vettiga alternativ, det kan vara skillnaden mellan en femteplats och att slåss om titeln - medan konkurrenterna inte riktigt har samma akilleshäl, upplever jag. En skada på 3 månader på Salah skulle skada Liverpool mer än vad motsvarande skada skulle vara för låt säga...Chelsea och Lukaku. Chelsa skulle ändå kunna slänga in ett av alla namn från bänken och klara sig bra.
Citera
2021-09-28, 05:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Är ni nöjda med ert lags inledning på säsongen?
Som trådens enda Norwichsupporter har jag förväntat mig fler än 0 poäng men härdad som man är så är jag nöjd om City inte åker ner. Det är trots allt bara i början av säsongen.
Citera
2021-09-28, 07:18
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Som trådens enda Norwichsupporter har jag förväntat mig fler än 0 poäng men härdad som man är så är jag nöjd om City inte åker ner. Det är trots allt bara i början av säsongen.

Otroligt tufft schema inledningsvis då. Kanske man borde kunnat ta poäng mot Leicester, Watford och nu Everton senast, men mot Arsenal och City borta samt Liverpool hemma kan man väl inte räkna med några pinnar.

Burnley, Brighton, Chelsea, Leeds, och Brentford härnäst. Där borde man kunna skrapa ihop några pinnar. Dock ser det inte alls som omöjligt att man står på noll efter dem också... gäller att få in de där skrällarna i början när spelarna är taggade som fan och motivation slår klass, de pinnarna behövs i säsongens slutskede.

Några ljuspunkter på planen som inte syns på resultaten?
Citera
2021-09-28, 15:02
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen

Hur kom det sig att du började hålla på Norwich?
Det är ju inte så vanligt lag att hålla på när man bor i Sverige.
Bor du i Sverige?
Bara nyfiken, svara bara om du vill och på det du vill.
Må väl
Citera
2021-09-28, 15:08
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Detta var lite små lustigt skrivet angående psg - city ikväll (som är världens dyraste fotbollsmatch)
PSG (997.25M€) - Manchester City (1005M€)

1. Sell both teams for 2002.25 M €
2. Buy Nottingham Forest for 52.2 M €

End result: 1950.05 M € in cash + owning a club with two more UCLs than PSG and City combined.

// PoK
Citera
2021-09-29, 08:37
Medlem
EnLitenFryss avatar
Can we play you every week, Porto?

Porto är verkligen ett favoritlag för Liverpool. Riktigt bekväm seger. Sjukt spännande inför söndag nu - en vinst där vore ett rejält statement av LFC, och en momentum-killer för City. Tjatet om att de saknar en striker kommer öka i styrka.

Att KdB får vara kvar på planen igår en gåta. Fina mål av PSG, klassiskt Messi-mål där från kanten.
Citera
2021-09-29, 09:55
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Can we play you every week, Porto?

Porto är verkligen ett favoritlag för Liverpool. Riktigt bekväm seger. Sjukt spännande inför söndag nu - en vinst där vore ett rejält statement av LFC, och en momentum-killer för City. Tjatet om att de saknar en striker kommer öka i styrka.

Att KdB får vara kvar på planen igår en gåta. Fina mål av PSG, klassiskt Messi-mål där från kanten.

Lite som ni pool fans tjatar om att spelet ser ut så där, försvaret svajigt, mané iskall. Tappar man poäng så ser det väldigt svårt ut att vinna ligan.

Har inget i mot er då ni förmodligen är de som skriver mest i tråden och skriver bra men vet inte om det är med flit som ni skriver som ni vore underskattade.

Klart det är ''tjat'' om att City saknar en målgörare, samma ''tjat'' som det var då ni saknade VVD.

// PoK
Citera
2021-09-29, 10:34
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Lite som ni pool fans tjatar om att spelet ser ut så där, försvaret svajigt, mané iskall. Tappar man poäng så ser det väldigt svårt ut att vinna ligan.

Har inget i mot er då ni förmodligen är de som skriver mest i tråden och skriver bra men vet inte om det är med flit som ni skriver som ni vore underskattade.

Klart det är ''tjat'' om att City saknar en målgörare, samma ''tjat'' som det var då ni saknade VVD.

// PoK

I princip alla tippningar jag läst har satt Chelsea/City som etta tvåa, medan United nu kanske värvat sig ikapp Liverpool.

Så jo, skulle nog säga att Liverpool är outsiders i år. En tredjeplats 10p bakom Chelsea och City som gör upp om titeln, det är vad som förväntas.

Skillnaden på "skadade mittbackar"-tjatet och "ingen striker"-tjatet är att det förra användes som ett försvar för en dålig säsong av LFC-fans, medan det senare kommer användas som kritik och press på City. De valde att inte agera och handla en striker, då blir det kritiken som är närmast till hands om de inte presterar resultat (även om det är små marginaler eller felet sitter någon annanstans).
Citera
2021-09-29, 13:54
Medlem
Drickbacks avatar
Är rätt orolig för statusen på VvD, ser ut att vara långt till toppform ☹️
Ingen match ännu där han har varit bättre än de övriga i backlinjen.
Får hoppas på mirakel toppning i veckan så han briljerar på söndag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in