2021-08-21, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikakahvi
Här är häktningsprotokoll

https://anonfiles.com/FdQbDbC8u7/Nacka_TR_B_2803-21_Aktbil_61_BESLUT_om_omha_ktning_A_tal_sen_pdf

I detta , och även i dagboksbladen, kan man se att advokaten och R*ben inte har något emot omhäktning och förlängd åtalstid. Jag fattar inte, innebär det att han typ erkänt? Jag menar att annars brukar ju misstänkta gärningsmän överklaga allt ut i det längsta?

Mycket möjligt? Initialt sa han ju att han försökt hindra sig från att skada sig själv om jag minns rätt.. hmm
Citera
2021-08-22, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmiasma
Mycket möjligt? Initialt sa han ju att han försökt hindra sig från att skada sig själv om jag minns rätt.. hmm

Nej han försökte hindra henne från att skada sig själv
Citera
2021-08-22, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badgalriri
Nej han försökte hindra henne från att skada sig själv

Ja, det var det jag försökte mena. Blev lite fel. Men tack för rättningen ☺️
Senast redigerad av mmiasma 2021-08-22 kl. 08:19.
Citera
2021-09-13, 18:06
Medlem
Har någon mer information om häktningen och fallet osv?
Citera
2021-09-13, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsansvejsan0401
Har någon mer information om häktningen och fallet osv?

har efterfrågat, kommer säkert imorgon.
Citera
2021-09-14, 09:11
Medlem
Lite dokument

https://anonfiles.com/Tbx6y6Hfu4/2021-09-14_0813_B_2803-21_zip

Förlängd åtalstid till mitten av oktober, man väntar på svar från NFC , lite blodbildsanalyser samt analyser av kläder och sånt.
Citera
2021-09-14, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikakahvi
Lite dokument

https://anonfiles.com/Tbx6y6Hfu4/2021-09-14_0813_B_2803-21_zip

Förlängd åtalstid till mitten av oktober, man väntar på svar från NFC , lite blodbildsanalyser samt analyser av kläder och sånt.

Känns som det kommer ta minst 3 månader till innan rättegång börjar
Citera
2021-09-14, 13:48
Medlem
Tycker så synd om lilla bebisen fyfan
Citera
2021-09-15, 01:13
Medlem
WallabeJoys avatar
Något är det som vi inte vet här.
Han sitter inte häktad så länge om det finns saker som tyder på att han ska bli frikänd. Det hade inte hans advokat gått med på.
Han sitter också med restriktioner och utredningar med häktade prioriteras så detta tyder på en mängt vittnesförhör har gjorts. Sen kanske många av dessa inte kommer till åtalet och hamnar i slask men de försöker bygga ett pussel är min gissning. Ska bli intressant att veta Rubens inställning till brottet och väldigt intressant att det är tyst i media. Till skillnad på den kvinna som sköts i Fisksätra tex.
Men det är ju för att detta är två svenskfödda. Finns inget nyhetsvärde i det längre. Hur sjukt det än låter.
Citera
2021-09-15, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Något är det som vi inte vet här.
Han sitter inte häktad så länge om det finns saker som tyder på att han ska bli frikänd. Det hade inte hans advokat gått med på.
Han sitter också med restriktioner och utredningar med häktade prioriteras så detta tyder på en mängt vittnesförhör har gjorts. Sen kanske många av dessa inte kommer till åtalet och hamnar i slask men de försöker bygga ett pussel är min gissning. Ska bli intressant att veta Rubens inställning till brottet och väldigt intressant att det är tyst i media. Till skillnad på den kvinna som sköts i Fisksätra tex.
Men det är ju för att detta är två svenskfödda. Finns inget nyhetsvärde i det längre. Hur sjukt det än låter.
Tror absolut inte det är för att båda är svenskfödda. Media skriver om massa mord där både BO och GM är svensk födda, tror det är du som missat. Men varför det är så tyst om detta fall är verkligen ett mysterium. Dessutom är GM adopterad inte svenskfödd
Citera
2021-09-28, 00:35
Medlem
Duston91s avatar
Råkade av en händelse springa på adressen (Råsunda) där den mördade kvinnan stod skriven och verkar vara uppväxt på i somras, under en promenad.
Hörde då tydliga skrik och gråtljud från huset då dom hade öppen altandörr/fönster så ni som spekulerar var barnet hamnat så är jag tämligen säker på att det är hos hennes föräldrar. I alla fall till en början men lär väl förbli så under en längre tid om inte för all framtid kan jag tänka mig.
Citera
2021-09-28, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duston91
Råkade av en händelse springa på adressen (Råsunda) där den mördade kvinnan stod skriven och verkar vara uppväxt på i somras, under en promenad.
Hörde då tydliga skrik och gråtljud från huset då dom hade öppen altandörr/fönster så ni som spekulerar var barnet hamnat så är jag tämligen säker på att det är hos hennes föräldrar. I alla fall till en början men lär väl förbli så under en längre tid om inte för all framtid kan jag tänka mig.

Menar du att du hörde kvinnan gråta och skrika eller barnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in