Citat:
Ursprungligen postat av
ConspiracyEyes
Jag håller med. Samhällen som håller på med jämlikhet mellan män och kvinnor, blir bara sämre, och människorna som bor där går bara omkring och är frustrerade (detta gäller både män och kvinnor). Under större delen av mitt liv har jag ansett att muslimer var korkade, och att deras samhällen var korkade. Men efter att ha sett vart liberalismen leder kan jag konstatera att muslimer har vetat en hel del saker som vi inte har vetat. Vi må vara smartare när det gäller matematik, tecknologi osv. Men muslimer är smartare när det gäller dynamiken mellan människor. Det är därför araber är bättre än svenskar på att "hustla". Nu menar jag inte att jag vill ha ett islamistiskt samhälle, absolut inte. Jag menar bara att jag har en helt annan förståelse för deras system.
Detta motsägs direkt av faktan av att de mer jämställda länderna uppvisar betydligt mer lycka i befolkningen än de mindre jämställda.
Hur stämmer detta tycker du med dina föreställningar?
Citat:
Kvinnor har inte fått det bättre i Sverige. Det är bara som det ser ut. Jag är övertygad om att de flesta kvinnor har som största dröm att vara i ett förhållande med en manlig man, och att föda hans barn. I Sverige har de blivit rånade på sin kvinnlighet och levt sina liv som en sämre version av män. Det är få kvinnor som verkligen mår bra av detta. Kvinnor är inte designade för att arbeta heltid och ta hand om sina barns alla problem. Detta är något som de flesta kvinnor blir varse om när de kommer upp i 30-års åldern.
Kvinnor i Sverige har idag rätt till, och förväntas, arbeta heltid inom olika typer av arbeten under hela sina vuxna liv. Men frågan är: "mår de verkligen bra av detta? Är detta vad de innerst inne vill?" Jag tror nämligen inte det. Jag har träffat äldre män som har arbetat under hela sina liv och inte skaffat barn, och jag har träffat äldre kvinnor som har arbetat under hela sina liv utan att skaffa barn. Mängden bitterhet går inte ens att jämföra. Mannen är okej med det, även om han kan tycka det är lite trist att inte ha barn ibland. Kvinnan däremot, är full av bitterhet. Detta beror på att kvinnors största uppgift är att föda barn. Deras största glädje i livet kommer ifrån just detta. Kvinnor har en helt annan relation till barn än vad män har.
Kvinnor har självfallet! fått det rejält bättre i Sverige än nån obskyrt misogynt "förr". Och ingenting som hindrar kvinnor att leva i förhållande med en man idag.
Och tramset kring vad kvinnor skulle vara och må bra av, är ju bara ditt trams.
Citat:
Kvinnor har även en speciell relation till bröllop. Att fira sin kärlek och få vara i centrum under den dagen betyder mycket för kvinnor. Men i Sverige har allt som på något sätt är kopplat till religion förlöjligats, och idag räknas det som något udda att ha ett stort bröllop. Varför tror ni att så många svenska kvinnor söker sig till män från patriarkala kulturer? Jo, för att de egentligen aldrig har velat vara jämlika. De kvinnor som tjatar om jämlikhet är oftast kvinnor som har ett förakt gentemot män. De kvinnor som uppmanar yngre kvinnor att "ligga runt" är oftast kvinnor som själva har gjort det, och försöker göra "slampighet" till normen.
Och hur många kvinnor är det nu som "söker sig till" patriarkala män eller patriarkala kulturer?
Hmm? Och hur många kvinnor är det som går åt andra hållet?
Hur många svenska kvinnor ex. är flyktingar i Sudan, iran eller Kongo?
Citat:
Som kvinna bör du inte slösa bort dina bästa år åt att ha sex med en massa män. Bli inte lurad av feministerna. Om du verkligen vill kunna ha bra relationer med män, och vara eftertraktad av män, bör du ha sex med så få män som möjligt. Män bryr sig om detta, oavsett om de erkänner det eller ej. Om du endast vill kunna få män i säng, kan du ha haft sex med hur många män som helst. Men om du vill att män ska vilja vara i seriösa förhållanden med dig, bör du ha haft sex med så få som möjligt.
Varför skulle kvinnor behöva bry sig om vad män tycker de ska vara? istället för att bara vara det de just är, nämligen självständiga sexuella varelser?
Mäns enorma skräck för att kvinnor ska ha sexuella erfarenheter är ju nonsens i dagsläget med faderstester, preventivmedel och fri aborträtt. Så betydligt mer intelligent om dessa män du beskriver börjar tänka lite istället för att kräva nonsens av kvinnor.
Citat:
När du är mellan 18 och 23 år gammal, lever du som kvinna i dina bästa år. Om du verkligen tar hand om dig kan du se bra ut ända tills du är 35, men dina bästa år är mellan 18 och 23. Slösa inte bort dessa åren. Under dessa åren har du full möjlighet att hitta en bra man. Feministerna lurar dig genom att säga att du ska utbilda dig och skaffa dig en karriär. Du kan absolut skaffa dig detta, men inte under dina bästa år. Dina bästa år bör handla om att hitta en så bra man som möjligt. Om du gör som feministerna säger kommer du att slösa bort dina bästa år, och när du sedan är 30 år är det oftast slut. Om du dessutom har barn är det ännu mer slut. De enda män du kommer att attrahera kommer att vara män som inte har några andra möjligheter, dvs män som du inte är attraherad av.
För att hitta en bra man, så behöver du ha relationer med...ta-da! män.
Du är uppenbart en misogyn man som lever kvar i gamla mossiga patriarkala värderingar.
Mitt tips till dig är att sätt dig ner och börja jobba på att acceptera faktumet att kvinnor är människor precis som du.