2021-09-27, 12:46
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Märkligt isf, experter har sagt att allt pekar det är Jörgen som ligger bakom kontot... hur han går fri från det är en gåta då..

Han tillhör partieliten.
Citera
2021-09-27, 14:06
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Tydligen lutar medlemsutskottet åt att fria den här tokskallen. Han måste sitta på bra schyssta hållhakar på folk i partiledningen:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xqd6EB/uppgifter-sd-utredarna-vill-fria-fogelklou

Överraskande. Hade mycket svårt att se någon annan utgång än att han skulle ryka all världens väg efter detta. Det kommer skada SD framöver att en snubbe med detta omdöme och åsikter får sitta kvar, det kommer användas emot dem.

Men så länge det inte går att otvivelaktigt bevisa att det är Fogelklou själv som ligger bakom, antar jag att alla som påstår det går att stämma för förtal?

Besvikelse i vart fall. Om SD nu menar allvar med att dum-i-huvet-rasism inte är välkommet i deras parti, kan de såklart inte företrädas av en sån som Fogelklou.
Citera
2021-09-27, 14:39
Avslutad
Så boomer rassen kopplade sitt mailkonto till flashback tror ni han använder VPN eller postar han med regeringens wifi?
Citera
2021-09-27, 15:18
Medlem
Det är det jag sade tidigare, han vet var liken är begravda.
Citera
2021-09-27, 15:44
Medlem
Skrämmande svaghetstecken från SD, de valde vägen där de spelar dumma och hoppas deras väljare inte själva läst bevisen.

Alla, precis alla, fattar att det är Fogelklou bakom afghankontot. Och alla förstår att detta måste innebära hans avgång. Detta kommer, eller åtminstone borde, bita SD i arslet.
Senast redigerad av skn 2021-09-27 kl. 15:47.
Citera
2021-09-27, 16:02
Medlem
Citat:
Alla, precis alla, fattar att det är Fogelklou bakom afghankontot. Och alla förstår att detta måste innebära hans avgång. Detta kommer, eller åtminstone borde, bita SD i arslet.

Tyvärr tror jag inte att det gör det.
Han är tämligen okänd utanför Göteborg och den här historien har snart försvunnit i det allmänna mediebruset.
Citera
2021-09-27, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Tyvärr tror jag inte att det gör det.
Han är tämligen okänd utanför Göteborg och den här historien har snart försvunnit i det allmänna mediebruset.
Har varit okänd menar du? Nu lär han bli känd. Detta kommer att slå hårt mot SD och deras "löfte" om att "rensa upp" i partiet.
Citera
2021-09-27, 16:15
Medlem
Reguluss avatar
En uppdaterad artikel med officiell bekräftelse från SD:

SD lägger ned utredningen mot Fogelklou: Starka indicier – kan inte styrkas

I dag möts Sverigedemokraternas partistyrelse i Stockholm och en av punkterna på dagordningen är uteslutningsärendet kring Jörgen Fogelklou.

Enligt flera av varandra oberoende källor så har medlemsutskottet kommit fram till att rekommendera partistyrelsen att fria Jörgen Fogelklou.

Strax efter klockan 15 bekräftade SD Aftonbladets uppgifter:

”Även om det finns starka indicier som kopplar Fogelklou till kontot har vi inte kunnat styrka att inläggen faktiskt är hans. Mot bakgrund av detta har partiets medlemsutskott lagt ner utredningen. Ärendet är därmed att betrakta som avslutat”, säger partiets pressekreterare Christian Krappedal i en skriftlig kommentar till TT.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xqd6EB/sd-lagger-ned-utredningen-mot-fogelklou-starka-indicier--kan-inte-st

Ett korkat beslut, då bevisningen som bland annat Aftonbladet publicerat var tämligen övertygande. Man frågar sig varför de gör detta. Hållhakar?
Senast redigerad av Regulus 2021-09-27 kl. 16:17.
Citera
2021-09-27, 16:31
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
En uppdaterad artikel med officiell bekräftelse från SD:

SD lägger ned utredningen mot Fogelklou: Starka indicier – kan inte styrkas

I dag möts Sverigedemokraternas partistyrelse i Stockholm och en av punkterna på dagordningen är uteslutningsärendet kring Jörgen Fogelklou.

Enligt flera av varandra oberoende källor så har medlemsutskottet kommit fram till att rekommendera partistyrelsen att fria Jörgen Fogelklou.

Strax efter klockan 15 bekräftade SD Aftonbladets uppgifter:

”Även om det finns starka indicier som kopplar Fogelklou till kontot har vi inte kunnat styrka att inläggen faktiskt är hans. Mot bakgrund av detta har partiets medlemsutskott lagt ner utredningen. Ärendet är därmed att betrakta som avslutat”, säger partiets pressekreterare Christian Krappedal i en skriftlig kommentar till TT.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xqd6EB/sd-lagger-ned-utredningen-mot-fogelklou-starka-indicier--kan-inte-st

Ett korkat beslut, då bevisningen som bland annat Aftonbladet publicerat var tämligen övertygande. Man frågar sig varför de gör detta. Hållhakar?
Nu tar jag inte honom i försvar - är heller inte SD-are - men skulle kunna tänka mig att man tröttnat och gör en "up yours" mot EXPO et al.

Inte en dag för tidigt om någon frågar mig.
Citera
2021-09-27, 16:37
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ash123
Så boomer rassen kopplade sitt mailkonto till flashback tror ni han använder VPN eller postar han med regeringens wifi?

Han är bara kommunlapolitker.

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu tar jag inte honom i försvar - är heller inte SD-are - men skulle kunna tänka mig att man tröttnat och gör en "up yours" mot EXPO et al.

Ja, det kan vara ett test för att se hur mycket media orkar dreva bland alla mord. Lyckas inte media hålla intresse för detta så har SD tagit ännu ett vapen ur deras händer.
Citera
2021-09-27, 16:54
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Det är möjligt att de resonerade så. Men många kommer nog att uppfatta det som hyckleri med tanke på hur strikta SD varit i andra uteslutningsärenden. Uppenbarligen mäts inte alla SD:are med samma måttstock.
Citera
2021-09-27, 16:59
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är möjligt att de resonerade så. Men många kommer nog att uppfatta det som hyckleri med tanke på hur strikta SD varit i andra uteslutningsärenden. Uppenbarligen mäts inte alla SD:are med samma måttstock.
Säkert så men jag kan inte beskriva hur mycket jag avskyr dessa drev oavsett vem som drabbas.

För det första är de helt intelligensbefriade. Det går att "attackera" med sakliga argument. Jag gillar inte Hanif Bali t.ex. men det är förjävligt det som händer honom.

Och så hade vi Rektor Hamid...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in