2021-09-26, 11:16
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
https://riksmaklaren.se/uppsala/medarbetare/matts-lullmaa/
https://riksmaklaren.se/uppsala/medarbetare/thomas-lullmaa/
https://riksmaklaren.se/uppsala/medarbetare/tiit-lullmaa/
Alla är familjemedlemmar till Majkgårds väninna Pernroth Lüllmaa som dessutom råkar vara generalfullmaktshavare för alla Esbjörns lösa och fasta tillgångar och som har suttit i styrelsen för Rättssäkerhetsorganisationen med Binninge.

Det hade varit lite för mycket om någon av hennes familjemedlemmar dessutom hade värderat fastigheten inför rättegången.

Jo det finns ju uppenbara skäl att misstänka jäv i detta fallet, särskilt när två andra etablerade värderare kommit fram till annan summa.
2021-09-26, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Detta med grupperingar.
Jag röstar inte på Ebba, jag är inte kristen, möjligtsvis demokrat, fast det finns ju ingen riktig demokrati.
I det här fallet ser jag enbart det hela som att en stackars man som förväntades trilla av pinn och lämna sina tillhörigheter sålde innan han trillade av pinn och det till en partiledare som dessutom är kvinna och dessutom snygg.
Ebba var rejält i skottgluggen från de som stod gömda bakom draperiet hos Esb.

Och han heter inte LJB, han heter LBJ :P
Jo, vi är många som ogillar att nån pressar Esbjörn. Det är vem som gör det som vi är oense om.

Haha. När myndiga citat slår tillbaks i ansiktet när man klantar till det..
2021-09-26, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jo, vi är många som ogillar att nån pressar Esbjörn. Det är vem som gör det som vi är oense om.

Haha. När myndiga citat slår tillbaks i ansiktet när man klantar till det..
Hur skulle Ebba kunna pressa Esbjörn - rent praktiskt?
Ringer hon honom varje kväll, mailar hon, skriver hon brev, bor Esbjörn hemma his Ebba?
Du svamlar en massa, men du måste väl inse det oroliga i att någon utomstående skulle kunna pressa Esbjörn. Hur påverkar du en person du inte har kontroll över?
Det är ju det som är så läskigt, att Esbjörn varit under ständig bevakning av Majkgård, dygnet runt. Hon har helt styrt hans vardag och haft makt att totalt slå i sönder den samma - att slänga ut honom och tvinga honom att bo ensam.

Ebba har inte haft något att använda för att utöva press. Vi bor inte i USA, man kan inte hota med stämning till höger och vänster för vårt rättssystem fungerar inte så. Det ska rejält mycket till för att en domstol ska ta upp en stämning, det går inte att komma med luft. Detta VET Esbjörn och de flesta vuxna människor. Stämningen kom ju inte förrän Esbjörn satt sig i skiten genom kontraktsbrottet - varvid det faktist fanns en grund att ta upp saken.
2021-09-26, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Hur skulle Ebba kunna pressa Esbjörn - rent praktiskt?
Ringer hon honom varje kväll, mailar hon, skriver hon brev, bor Esbjörn hemma his Ebba?
Du svamlar en massa, men du måste väl inse det oroliga i att någon utomstående skulle kunna pressa Esbjörn. Hur påverkar du en person du inte har kontroll över?
Det är ju det som är så läskigt, att Esbjörn varit under ständig bevakning av Majkgård, dygnet runt. Hon har helt styrt hans vardag och haft makt att totalt slå i sönder den samma - att slänga ut honom och tvinga honom att bo ensam.

Ebba har inte haft något att använda för att utöva press. Vi bor inte i USA, man kan inte hota med stämning till höger och vänster för vårt rättssystem fungerar inte så. Det ska rejält mycket till för att en domstol ska ta upp en stämning, det går inte att komma med luft. Detta VET Esbjörn och de flesta vuxna människor. Stämningen kom ju inte förrän Esbjörn satt sig i skiten genom kontraktsbrottet - varvid det faktist fanns en grund att ta upp saken.

Om man undrar över vem som pressar någon och hur detta sker, är det bästa sättet att ta reda på det att fråga den som pressas.

Sen har jag förstått att Esbjörns utsagor om vad han tycker/säger/känner och har varit med om, är ointressant för somliga i tråden. För dessa faller därför detta direkta vittnesmål från honom bort, varför de får nöja sig med indirekta uppgifter och gissningar.
Senast redigerad av Krmkr 2021-09-26 kl. 22:10.
2021-09-26, 22:28
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Om man undrar över vem som pressar någon och hur detta sker, är det bästa sättet att ta reda på det att fråga den som pressas.

Sen har jag förstått att Esbjörns utsagor om vad han tycker/säger/känner och har varit med om, är ointressant för somliga i tråden. För dessa faller därför detta direkta vittnesmål från honom bort, varför de får nöja sig med indirekta uppgifter och gissningar.

Det är absolut inte av ointresse från min sida. Men även där tolkar du och jag det som sagts olika. Jag får inte ihop hans version av händelserna i en tidslinje. Jag tolkar hans utsaga som en efterhandskonstruktion och inget han faktiskt kände när det begav sig.

Hade han varit minsta pressad från Ebba att skriva på, varför är han glad, skämtsam och trevlig den 30 augusti när det röjs sly? Hade han haft minsta ånger eller tyckt att affären var fel då, så var hans uppträdande väldigt märkligt. Samma sak med slyröjningen, om de var inne på tillfälle två med röjning, varför protesterade han inte där och då?

Hade Ebba varit den som tjatat till sig fastigheten, är det lika märkligt att han inte gjort sig oanträffbar. Så enkelt att bara blocka Ebbas telefonnummer och inte öppna dörren om hon kom förbi. Bara säga (genom dörren) "nej, jag vill inte längre sälja". Vad hade Ebba kunnat göra i det läget? Stå och tjata från utsidan?
2021-09-26, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Det är absolut inte av ointresse från min sida. Men även där tolkar du och jag det som sagts olika. Jag får inte ihop hans version av händelserna i en tidslinje. Jag tolkar hans utsaga som en efterhandskonstruktion och inget han faktiskt kände när det begav sig.

Hade han varit minsta pressad från Ebba att skriva på, varför är han glad, skämtsam och trevlig den 30 augusti när det röjs sly? Hade han haft minsta ånger eller tyckt att affären var fel då, så var hans uppträdande väldigt märkligt. Samma sak med slyröjningen, om de var inne på tillfälle två med röjning, varför protesterade han inte där och då?

Hade Ebba varit den som tjatat till sig fastigheten, är det lika märkligt att han inte gjort sig oanträffbar. Så enkelt att bara blocka Ebbas telefonnummer och inte öppna dörren om hon kom förbi. Bara säga (genom dörren) "nej, jag vill inte längre sälja". Vad hade Ebba kunnat göra i det läget? Stå och tjata från utsidan?

Ok. Om jag förstår dig rätt anser du att Esbjörn ljuger. Eller?
2021-09-26, 23:04
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ok. Om jag förstår dig rätt anser du att Esbjörn ljuger. Eller?

Antingen hittar han på, eller så gör "alla andra" det.
2021-09-26, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Antingen hittar han på, eller så gör "alla andra" det.
Ja, antingen ljuger Ebba, hennes vänner och mamma eller så ljuger Esbjörn, hans brorsson och vänner.
2021-09-27, 06:07
Medlem
Citat:
Ja, antingen ljuger Ebba, hennes vänner och mamma eller så ljuger Esbjörn, hans brorsson och vänner.
Esbjörns brorson ska av någon okänd anledning inte vittna i den kommande förhandlingen, men det ska alla övriga som du nämner. Då kommer deras respektive versioner att bli offentliga och det som sägs kommer att resultera i rättegångspoddar. Det är svårare än man kan tro att ljuga i en domstol under ed.

Snart har vi facit.

Men man kan undra lite varför ingen tycker att MB har något att tillföra i rätten — den enda inblandade med faktiska blodsband till Esbjörn?
2021-09-27, 06:50
Medlem
Citat:
Finns ingen anledning för Ebba att ljuga eftersom hon äger huset och kommer få lagfarten.
De som tjänar på att ljuga är ju Esbjörns anhang som hoppas kunna få affären hävd genom att ljuga ihop en skälig grund för hävning.
2021-09-27, 07:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Esbjörns brorson ska av någon okänd anledning inte vittna i den kommande förhandlingen, men det ska alla övriga som du nämner. Då kommer deras respektive versioner att bli offentliga och det som sägs kommer att resultera i rättegångspoddar. Det är svårare än man kan tro att ljuga i en domstol under ed.

Snart har vi facit.

Men man kan undra lite varför ingen tycker att MB har något att tillföra i rätten — den enda inblandade med faktiska blodsband till Esbjörn?
Ja, snart har vi facit på vem som huset tillfaller.

Beträffande MB, anser många inom rättsväsendet att blodsband deslegitmierar vittnen om det inte har mycket hårda fakta att komma med. Personligen är jag mer fundersam över varför Ebba har med sin mamma som vittne.
Senast redigerad av Krmkr 2021-09-27 kl. 07:31.
2021-09-27, 07:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Finns ingen anledning för Ebba att ljuga eftersom hon äger huset och kommer få lagfarten.
De som tjänar på att ljuga är ju Esbjörns anhang som hoppas kunna få affären hävd genom att ljuga ihop en skälig grund för hävning.
För mig är det där ett lustigt uttalande eftersom det finns massor av skäl för Ebba att ljuga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in