2021-09-27, 02:43
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Jag känner flera av L*na Wesstr*m:s vänner och bekanta.

■ 1: ) Det var L*na Wesstr*m:s vän som kontaktade mig och ville fråga om vissa saker med anledning av att vännen visste att jag kände L*na Wesstr*m.

■ 2: ) Vi träffades sedan därefter och L*na Wesstr*m:s vän frågade mig, om vad jag visste och kände till, efter det att vi hade pratat med varandra bestämde vi därefter att vi skulle träffas på nytt igen vid ett senare tillfälle.

■ 3: ) Det var vid det andra tillfället när jag träffade L*na Wesstr*m:s vän som hon började att berätta om L*na Wesstr*m:s tidigare skrivna dagboksanteckningar.

■ 4: ) Vännen berättade för mig, att några dagar före det att L*na Wesstr*m blev dödsmisshandlad bakom bullerplanket, så hade L*na Wesstr*m ringt till sin vän och sagt att hon ville komma över, anledningen vid det aktuella tillfället var, att L*na Wesstr*m hade varit väldigt ledsen och behövde någon att ty sig till, någon som hon kände ett starkt förtroende för och som hon kunde rådfråga och tala med.

■ 5: ) Vännen berättade vidare för mig, att när L*na Wesstr*m kom till sin vän just den kvällen, så hade hon med sig en pärm vilken innehöll hennes privata dagboksanteckningar.

■ 6: ) Vännen hade kokat te och gjort smörgåsar i väntan på att L*na skulle komma, men, L*na Wesstr*m ville inte ha, varken smörgås eller te, hon ville endast få prata.

■ 7: ) Under samtalets gång mellan L*na Wesstr*m och hennes vän hade L*na bett sin vän om råd.

■ 8: ) Under just den aktuella kvällen, hade också L*na Wesstr*m visat sin vän sin dagbokspärm vilken dom två också hade pratat om.

■ 9: ) Det hela slutade med, och innan❗L*na Wesstr*m gick hem till sig, att hon bad sin vän att förvara hennes dagbokspärm hemma hos sig, tills vidare.

■ 10: ) I och med att L*na Wesstr*m några dagar senare därefter blev bragt om livet, så kunde aldrig dagbokspärmen återlämnas till L*na Wesstr*m.

Mvh/JM.

Så det var alltså en kvinnlig vän. Har hon lämnat pärmen till polisen?
Citera
2021-09-27, 02:56
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det tror inte jag heller. Det låter väldigt genuint när han berättar i TR.
Där nämner åkl - och för all del även försvaret - förhörsbilaga och sida, men det är väl TRs numrering.

(Det där med Missing People är jag säker på att jag har jag sett - men det kan ju vara ifrån någon polisrapport eller nåt… )

”Asfalten” dyker kanske upp i nån it-bilaga.

Men om det inte finns någon konversation mellan dem i FUP så är det ju märkligt. Det finns ju en massa långa konversationer med de andra gubbarna.
Citera
2021-09-27, 04:49
Medlem
■ Retrospektivt beträffande mordet på L*na Wesstr*m (2018)

■ Enligt Lördagen den 19 Maj 2018 samt citat:

- "Vi kan bekräfta att det är en kvinna, men om det är samma kvinna som vi sökt sedan i Tisdags ( 15/5 2018 ) är för tidigt att säga" ... slut citat/

■ Fortsatt citat: - "Den döda hittades av privatperson-er (pluralisform) som larmade polis och ambulans till platsen" ... slut citat/

■ Enligt ovan skrivet: Via presstalesman T*mmy L*nd.

■ Två stycken privatpersoner hittade den avlidna människokroppen bakom bullerplanket under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018.

■ En, av de två privatpersonerna kontaktade polisen, samtalet registrerades klockan 14:33:27, därefter ambulanspersonal.

■ Oavsett vad medlemmen @Betongbaletten impertínus infántilus tidigare har påstått, så står jag till punkt och pricka för detta enligt ovan skrivet, det vill säga, det var två personer som ifrån början upptäckte den avlidna människokroppen bakom bullerplanket.

■ Det hade redan ifrån första början slarvats en hel del beträffande den mordutredningen som gjordes, några misstag gjordes, andra saker, var rent slarv.

■ Ett exempel på rent slarv eller ett rent nonchalerande ifrån polisens sida var de avsatta spåren i vegetationen utanför själva bullerplanket, man ansåg vid det aktuella tillfället att de avsatta spåren inte hade någonting med mordet att göra med anledning av att alla blodstänk från brottsoffret fanns endast på insidan av bullerplanket.

■ Ytterligare ett exempel var att polisen inte brydde sig om att närmare undersöka St*fan Davidss*n:s egentliga anledning till den trappinspektionen vilken han gjorde hos sin kamrat JG under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, endast och cirka 1 timma och 15 minuter före det, att L*na Wesstr*m sedan därefter blev dödsmisshandlad bakom bullerplanket.

■ Ett tredje exempel var hur polisen och åklagarna behandlade Yodinnan HD som en liten hundvalp med silkeshandskar på och sålunda lät henne mycket enkelt och smidigt slinka ut genom bakvägen och därtill sedan stänga igen dörren efter sig.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-27, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

■ Så det var alltså en kvinnlig vän. Har hon lämnat pärmen till polisen?

■ Gällande mitt tidigare skrivna och postade inlägg i L*na Wesstr*m-tråden #149.220 (21:35) samt på sidan 12.435.

■ Har citerat mig själv gällande punkt (■ 3)

■ Citat: "Det var vid det andra tillfället när jag träffade L*na Wesstr*m:s vän som (HON) började att berätta om L*na Wesstr*m:s tidigare skrivna privata dagboksanteckningar" ... slut citat/

■ Jag ber verkligen om ursäkt för att jag tidigare råkade att göra detta misstaget genom att felaktigt ha skrivit (HON) istället för ordet HEN, det vill säga, att L*na Wesstr*m:s vän som har dagbokspärmen i sin ägo skall förstås som HEN och ingenting annat därutöver.

■ En fråga till @Smokeonthewater gällande ett av dina tidigare skrivna och postade inlägg.

■ Är du fortfarande helt inställd på att den riktiga gärningspersonen är adresserad någonstans på Hjalm*r Bergm*n:s väg ?

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-09-27 kl. 05:20.
Citera
2021-09-27, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

■ Så det var alltså en kvinnlig vän.

■ 1: ) Har hon lämnat pärmen till polisen?

■ 1: ) Jag har tidigare bett L*na Wesstr*m:s vän om att (HEN) skall lämna in dagbokspärmen till polisen.

■ Vad jag känner till, så har (HEN), L*na Wesstr*m:s vän, inte lämnat in dagbokspärmen till polisen.

■ Jag har tidigare framfört och låtit mig påpekat, att eftersom L*na Wesstr*m en gång i tiden lämnat sin dagbokspärm till sin vän och inte❗till mig, så är det (HEN), L*na Wesstr*m:s vän som har bestämmandet över dagbokspärmen och om vad❗som skall göras, eller inte❗göras med den.

■ Kanske, att L*na Wesstr*m:s vän ändå till sist väljer att lämna in dagbokspärmen till polisen, det är vad jag tidigare bett vännen om att göra.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-27, 06:02
Medlem
■ En fråga till samtliga medlemmar i L*na Wesstr*m-tråden som vem som helst kan svara på, om intresset finns.

■ Frågan: Vad var St*fan Davidss*n:s egentliga anledning till att han plötsligt slutade upp med att använda datum- och plats-information på sina tagna bilder efter den 5 Maj 2018 ?

Mvh/JM.
Citera
2021-09-27, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du skrev att de inte dömer på planering.
Därav citat att så är fallet.

"Och hovrätten som dömer i detta indiciemål bygger inte domen på hans planering."

Precis. Domen är inte byggd på planering. De skriver att det i viss mån kan vara planerat eftersom GM och offer känner varandra och att ett tillhygge tagits med till platsen(vilket vi inte vet hur det gått till). Så själva domen bygger inte på det faktum att detta är ett planerat mord. Då hade den skrivits utifrån vilken planering.
Senast redigerad av Avel 2021-09-27 kl. 07:00.
Citera
2021-09-27, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Behövde de göra det?

För min del nej. De verkar inte anse i domen att 11/5 har med mordet att göra. Eller så misslyckas åklagarna att framställa det så och få med sig rätten på tåget.
Senast redigerad av Avel 2021-09-27 kl. 07:07.
Citera
2021-09-27, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Det finns väl faktiskt ingen logik i att tillskriva Stefan logik. Det är att göra logiska kullerbyttor och blir ju mest bara tramsigt och fan nästan lite självförhärligande på något vänster. Han var djupt djupt störd. Men om inte ens domkraftskaftsvideon får en att inse det så..

Logiskt kan han säkert resonera. Det är konsekvenstänket kopplat till logik och empatin och sånt han har lite mer utmaning med.
Citera
2021-09-27, 07:28
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
■ 1: ) Jag har tidigare bett L*na Wesstr*m:s vän om att (HEN) skall lämna in dagbokspärmen till polisen.

■ Vad jag känner till, så har (HEN), L*na Wesstr*m:s vän, inte lämnat in dagbokspärmen till polisen.

■ Jag har tidigare framfört och låtit mig påpekat, att eftersom L*na Wesstr*m en gång i tiden lämnat sin dagbokspärm till sin vän och inte❗till mig, så är det (HEN), L*na Wesstr*m:s vän som har bestämmandet över dagbokspärmen och om vad❗som skall göras, eller inte❗göras med den.

■ Kanske, att L*na Wesstr*m:s vän ändå till sist väljer att lämna in dagbokspärmen till polisen, det är vad jag tidigare bett vännen om att göra.

Mvh/JM.

Är det inte konstigt att hen inte lämnade pärmen till polisen direkt när LW var försvunnen? Hur motiverar hen beslutet att inte göra det?
Citera
2021-09-27, 07:39
Medlem
Citat:
■ Jag känner flera av L*na Wesstr*m:s vänner och bekanta.

■ 1: ) Det var L*na Wesstr*m:s vän som kontaktade mig och ville fråga om vissa saker med anledning av att vännen visste att jag kände L*na Wesstr*m.

■ 2: ) Vi träffades sedan därefter och L*na Wesstr*m:s vän frågade mig, om vad jag visste och kände till, efter det att vi hade pratat med varandra bestämde vi därefter att vi skulle träffas på nytt igen vid ett senare tillfälle.

■ 3: ) Det var vid det andra tillfället när jag träffade L*na Wesstr*m:s vän som hon började att berätta om L*na Wesstr*m:s tidigare skrivna dagboksanteckningar.

■ 4: ) Vännen berättade för mig, att några dagar före det att L*na Wesstr*m blev dödsmisshandlad bakom bullerplanket, så hade L*na Wesstr*m ringt till sin vän och sagt att hon ville komma över, anledningen vid det aktuella tillfället var, att L*na Wesstr*m hade varit väldigt ledsen och behövde någon att ty sig till, någon som hon kände ett starkt förtroende för och som hon kunde rådfråga och tala med.

■ 5: ) Vännen berättade vidare för mig, att när L*na Wesstr*m kom till sin vän just den kvällen, så hade hon med sig en pärm vilken innehöll hennes privata dagboksanteckningar.

■ 6: ) Vännen hade kokat te och gjort smörgåsar i väntan på att L*na skulle komma, men, L*na Wesstr*m ville inte ha, varken smörgås eller te, hon ville endast få prata.

■ 7: ) Under samtalets gång mellan L*na Wesstr*m och hennes vän hade L*na bett sin vän om råd.

■ 8: ) Under just den aktuella kvällen, hade också L*na Wesstr*m visat sin vän sin dagbokspärm vilken dom två också hade pratat om.

■ 9: ) Det hela slutade med, och innan❗L*na Wesstr*m gick hem till sig, att hon bad sin vän att förvara hennes dagbokspärm hemma hos sig, tills vidare.

■ 10: ) I och med att L*na Wesstr*m några dagar senare därefter blev bragt om livet, så kunde aldrig dagbokspärmen återlämnas till L*na Wesstr*m.

Mvh/JM.

?

Vet inte om ditt inlägg är till annan trådskrivare men det har iaf inget med mina frågor till dig att göra.

Du får läsa om igen om du vill komma med några relevanta svar på mitt inlägg till dig.
Citera
2021-09-27, 08:59
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Mvh/JM.

Men om nu den här hen-väninnan har en dagbokspärm med information som kan vara relevant för mordfallet, menar du att du, som ju enligt dig är polisiärt initierad, bara kan nöja dig med att hon inte lämnar in den?
Och tycker hen-väninnan att det är ok att du berättar på Flashback om att dagbokspärmen existerar och att den finns i förvar hos en av LW:s hen-väninnor?

Denna hen-väninna bör ju figurera i utredningen såsom förhörd hen-väninna till LW. Då har hen alltså förtigit för polisen att LW, några dagar innan hon mördades, lämnade sin dagbokspärm till förvar hos hen-väninnan.
Är inte det jättekonstigt?

Är du verkligen säker på att denna hen-väninna verkligen är en väninna till LW, och inte en hen som är inblandad i hennes död?

Och: man måste ju undra hur polisen i Örebro fungerar egentligen. Dom undanhåller uppgifter om att du varit på mordplatsen och sett LW:s kropp, dom delger dig uppgifter under förundersökningssekretess och tillåter dig att posta dessa på Flashback...och samtidigt ser dom att du läst LW:s dagboksanteckningar som innehåller graverande information om personerna i utredningen men: dom gör ingenting åt det. Jag kan inte se att någon enda potentiell hen-väninna får frågor om någon dagbokspärm i FUP:en. Polisen verkar helt ointresserad.

Du tycker inte själv att din story lider av trovärdighetsproblem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in