2021-09-26, 20:32
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Framkommer det någonstans vem palaceking är?

Nope. Finns inte så många chattar där det namnet är involverat. Det verkar bara vara Biggie som kommunicerar med det kontot. Lite lustigt är att i sammanställningen över vad andra konton lagt in DJ som kontakt (vad de döpt Waterbee till i sina Encro) har många skrivit Juden osv. men Placering har döpt kontakten till "Icce". Undrar vad det ska stå för?
Citera
2021-09-26, 20:38
Medlem
superurban08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Jaså, Svett har varit med K från början? Intressant!

Jag plöjer genomgångarna av allt Encro-material, och för er som kanske inte orkat/hunnit läsa allt så kan lite slutsatser kanske vara intressanta:
  • Svett och DJ är 100% säkra på att Ful blåst dem med det där med bilen som nån gjorde inbrott i och snodde vapen. Det är 100% på att Ful dubbelspelar och egentligen är lierad med Boxaren. Här skulle detta kunna visa på att DJ/Niffe tvingat över M-bröderna till DJs sida för att Billy var skytt när K*rolin sköts ihjäl.
  • Det kommer också fram att D4 (D*rko) och Svett tycker att Om*r Krokodil är en hora, och att alla Krokodilerna är det.
  • Wovensock (Oliv*r D) är sjukt trött på Alex och menar på att Alex ljuger om allt
  • Svett, eller om det var Biggie, stör sig på att DJ festar för mycket och "slickar fitta" i tre dagar (vilket gör honom ofokuserad på alla mordplaner
  • Det är lite otydligt, men jag uppfattar det som att de menar att Om*r A skjutit både Achraf Tofigh och Saleh Hadri. Kan det verkligen stämma? Han satt häktad för Achraf, men Saleh Hadri?

Grym sammanfattning!
Citera
2021-09-26, 21:52
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superurban08
Grym sammanfattning!

👍😊

Poängen, för min del, är att allt är VÄLDIGT rörigt och instabilt. Undrar verkligen varför Dani – som torde besitta ett stort våldskapital – överhuvudtaget allierar sig med personer som Svett, D4 och Achmed M som inte får gjort ett enda skapandes verk när det gäller planerna på mord på Musti, Ali, tvillingarna, Nabbe osv. Helt sjukt, i min bok.
Citera
2021-09-26, 22:27
Medlem
Pandalina4s avatar
Vad jag får ihop från minnet (läst för många sidor FUP i helgen) lokaliserade de runt 5,8 millioner i tillgångar hos D Jude. De kom dock inte åt en digital plånbok.
Verkar som han även försörjer sin lillebror M och hans tjej. Förs över pengar till dem med rätt höga belopp.

Två män i Skåne med enchrolurar far å son i som sköter alla hans betalningar. En av dessa sonen verkar hämta drogpengar och lämna i olika delar av Sverige. Någon som kände igen namnen?

Skulle gärna se en fördjupning ang detta, kanske kommer ett åtal.
Senast redigerad av Pandalina4 2021-09-26 kl. 22:35.
Citera
2021-09-26, 22:52
Medlem
Citat:
Falk och Dani har nog haft någon form av samröre. Finns en FUP, minns inte vilken, där Daniel J*vcevski (som är med i målet o den här tråden och som arbetar med Dani) har kontakt med en kille med nicket ”Goldfinger”, vilket är en kille nära Falk.

De är väl fup med när ghara blir gripen för ngt inbrott eller ngt
Citera
2021-09-26, 23:13
Medlem
Citat:
Nope. Finns inte så många chattar där det namnet är involverat. Det verkar bara vara Biggie som kommunicerar med det kontot. Lite lustigt är att i sammanställningen över vad andra konton lagt in DJ som kontakt (vad de döpt Waterbee till i sina Encro) har många skrivit Juden osv. men Placering har döpt kontakten till "Icce". Undrar vad det ska stå för?

Är ju många som döper kontakter till ”ice” så är antagligen det bara att de är skrivit med dubbla C
Citera
2021-09-26, 23:50
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Vad jag får ihop från minnet (läst för många sidor FUP i helgen) lokaliserade de runt 5,8 millioner i tillgångar hos D Jude. De kom dock inte åt en digital plånbok.
Verkar som han även försörjer sin lillebror M och hans tjej. Förs över pengar till dem med rätt höga belopp.

Två män i Skåne med enchrolurar far å son i som sköter alla hans betalningar. En av dessa sonen verkar hämta drogpengar och lämna i olika delar av Sverige. Någon som kände igen namnen?

Skulle gärna se en fördjupning ang detta, kanske kommer ett åtal.

Borde nämnt vart det står i FUP och namnen på far och son, Martin och Torbjörn Ol**n *= s. Protokoll A Huvudprotokoll K1057164-20 sidan 1938.
Finansiell utredning Dani startar på sid 1929.
Citera
2021-09-27, 00:13
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Nämndemän är visst politiskt tillsatta. Om du tror att det juristsamfundet inte låter sig påverkas av politiska påtryckningar så är du väldigt naiv.

Det är du som inte har koll.
1) I tingsrätten sitter en juristdomare (ordförande) och tre nämndemän.
2) i hovrätten sitter tre juristdomare och två nämndemän.
3) i Högsta Domstolen sitter bara juristdomare

Om nämndemännen i lägre instans lyckas driva igenom ett strängare straff än praxis, så kommer domen sannolikt att överklagas och högre instans sänker straffet.
HDs domar är vägledande för rättstillämpningen.
HD sätter ribban utifrån vad de bedömer att riksdagen har avsett med en viss lag.
Jag lovar dig att de inte bryr sig särskilt mycket om de politiska vindarna, vilket kan upplevas frustrerande för många av oss.
Exempelvis så införde riksdagen ett nytt brott ”synnerligen grovt narkotikabrott” i syfte att kunna straffa de riktiga storhandlarna extra hårt. När den lagändringen prövades i HD blev resultatet en halvering av straffen för grovt narkotikabrott.
Gissa om det var vad politikerna tänkt sig…

I det aktuella fallet så kanske tingsätten försöker sätta straffen högre än praxis, t.ex. med hänvisning till den omfattande planeringen. Försvaret kommer garanterat överklaga en dom där man ser en chans att få ner straffet mot praxis. De dömda i Gamlestaden-fallet fick ju hårda straff i tingsrätten för stämpling/medhjälp mm men det ärendet har ju inte gått upp i hovrätten ännu.

Dock fick GM i nedanstående fall 15 år för anstiftan och förberedelse till mord i hovrätten, och där valde HD att inte pröva domen. Så säkerligen kan det bli mer än 4-5 år straffvärde även i det aktuella fallet.
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2021-09-27 kl. 00:27.
Citera
2021-09-27, 07:08
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maajty
Är ju många som döper kontakter till ”ice” så är antagligen det bara att de är skrivit med dubbla C
Jo, fast det gör man ju för att en kontakt är In Case of Emergency. Varför lägga in en ICE-kontakt i Encro? Det är ju ingen som skulle komma åt den kontakten om en nödsituation skulle uppstå.
Citera
2021-09-27, 08:07
Medlem
Citat:
Jo, fast det gör man ju för att en kontakt är In Case of Emergency. Varför lägga in en ICE-kontakt i Encro? Det är ju ingen som skulle komma åt den kontakten om en nödsituation skulle uppstå.

Ja jo det vet jag. Oavsett vad det står för. Så är det många som döper kontakter till ”ice, ice ahmad, ice mamma, ice mappning etcetc”
Citera
2021-09-27, 10:28
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Achraf har nämnts någonstans, men minns inte om det är i chattar eller bara i Polisens sammanställning av hur alla mord hänger ihop (Achraf sägs vara Mekkys bankir och stod tydligen väldigt nära honom, för er som inte är så inlästa).

Har heller aldrig hört talas om Wieselgren innan.

Det finns Wieselgren skola, plats och gata i Helsingborg så det kan vara någon därifrån.
Citera
2021-09-27, 20:07
Medlem
Citat:
👍😊

Poängen, för min del, är att allt är VÄLDIGT rörigt och instabilt. Undrar verkligen varför Dani – som torde besitta ett stort våldskapital – överhuvudtaget allierar sig med personer som Svett, D4 och Achmed M som inte får gjort ett enda skapandes verk när det gäller planerna på mord på Musti, Ali, tvillingarna, Nabbe osv. Helt sjukt, i min bok.
Det jag VERKLIGEN inte får in i huvudet hur dem tänkte när dem tog över ahmed elm på sin sida för att skona bilals liv. Jag menar, vi pratar om en snubbe vars bror satt häktad för mordet på niffes fruga. Vad ska man med en sådan grabb till? Går det att lita på han? Hur vet man att han inte golar om han åker in?🙄Hur vet man att han inte spelar ett spel att han är med dem men kanske gör en fälla på dem? Det är som att alliera sig med mustis bror elr med mekkys bror.. går det ihop? Nej. Jag vill ha svar på frågan 😂 moghrabi brödernas liv är räknade. Dem ska vara glada att dem åkt in...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in