2021-09-26, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Knappast! Fighter83 har ju gett Kalla Fall ett gott skratt när han kontaktade dem och berättade att ClLe och PeLe var männen i baren.

Det är platt fall!
Tycker ändå det var lite bra tänkt av Pudeln när han under sin nattliga uppenbarelse kom att tänka på de två okända i baren. Ingen annan hade publicerat den tanken innan. Sen blev fortsättningen inte så bra kanske..
Citera
2021-09-26, 19:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Jag har ungefär lika mycket att komma med som du när du lyfter fram KM som skyldig.

Ok, men enligt ditt resonemang om mig och KM så bottnar ju det i jag inte har ett skvatt att komma med (eller hur?), så då måste ju det som du nyss skrev betyda att inte heller du har ett skvatt att komma med om CL!
Citera
2021-09-26, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ok, men enligt ditt resonemang om mig och KM så bottnar ju det i jag inte har ett skvatt att komma med (eller hur?), så då måste ju det som du nyss skrev betyda att inte heller du har ett skvatt att komma med om CL!
Om du lutar dig på ett vittne som PK så säger det allt om dig att du verkligen inte fattar ett dyft om folket i Mariestad . Helt sjukt enligt mig .Där har du ditt största misstag
Och varför jag säger så får du ta reda på själv .
Lycka till
Senast redigerad av Fighter83 2021-09-26 kl. 20:06.
Citera
2021-09-26, 19:49
Medlem
Citat:
Vad glad jag är att du tar det på det viset.

Du har inget ess i ärmen. Alla i tråden vet att ClLe är misstänkt för att ha kört runt på kvällen och natten då Helena försvann och ensam ha bragt Helena om mordet.

Du däremot underkänner Kalla Fall. Du säger att ClLe var på Stadt, att han inte var ensam och att han inte kunde göra det ensam. På alla dessa punkter avviker jag från dig. Om ClLe är skyldig så är det precis som Kalla Fall har sagt.

Så vem är det egentligen som sitter på ess i rockärmen. Jag som håller öppet för att Kalla Fall har rätt eller du som underkänner Kalla Falls teori.

När du kontaktade Kalla Fall och fick veta att de två männen i baren inte var ClLe och PeLe så borde du ha backat och insett att du har noll skäl att tro att PeLe var i Mariestad och noll skäl att tro att någon av dem var på Stadt. Du låser dig i ditt tänkande och blandar ständigt ihop fakta och antagande.

Du har dessutom konsekvent undvikt att svara på frågan varför det är OK att diskutera alla andra som mördare men inte KlMa.
Nej nej och nej Kalls fall har rätt CL och jag stödjer dem punkt slut
Citera
2021-09-26, 19:51
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Nej nej och nej Kalls fall har rätt CL och jag stödjer dem punkt slut

Klart att de har rätt CL. Tror du att de gripit fel CL?

Du tror att du stöder dem men har förklarat att ClLe inte var ensam, inte kunde göra mordet själv och var på Stadt. Vilket stöd du är! Men du muntrade säkert upp Kalla Fall när du ringde.
Citera
2021-09-26, 19:58
Medlem
Citat:
Klart att de har rätt CL. Tror du att de gripit fel CL?

Du tror att du stöder dem men har förklarat att ClLe inte var ensam, inte kunde göra mordet själv och var på Stadt. Vilket stöd du är! Men du muntrade säkert upp Kalla Fall när du ringde.

Synd att du inte får veta svaret från KF 😀
Citera
2021-09-26, 20:04
Medlem
ThordOlavssons avatar
Tyvärr är det ju så att ytterst få har något att berätta om ClLe. Därmed blir det svårt för tråden att diskutera honom. Det finns inget bränsle.

De enda som kan diskutera vidare är de som fantiserar fritt eller spinner loss på varje ny bit information, som t.ex. vem ClLe pratade med på komvux. Tyvärr gör det att tråden avviker från korrekt information om ClLe och de som spinner loss på ClLe kommer i praktiken att förvilla tråden om den egna misstänkte.

Kanske får man helt enkelt dra slutsatsen som ReimerDenYngre gjorde. Tala inte med personer som fantiserar för mycket. Det ger dem bara uppmärksamhet.

De allra flesta i tråden är för begåvade för att spinna loss på fantasierna.
Citera
2021-09-26, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Kvinnan är nog själva HA då en DNA-profil tagits fram som matchar antingen HA eller systrarna. Sedan finns ett manligt DNA och en mix av DNA.
Så många som har varit och pillat på dessa skor genom åren (poliser) så vore det ett under om de får fram en GM men större under har ju skett.
Förhoppningsvis är utredarna på rätt spår

Övertygad om att spår från den personen som kastade/placerade ut sandalerna finns på dem.
Dessa spår går att vaska fram i dagsläget, utvecklingen har visat sej gått framåt vilket har visat sej i andra KF.
Osannolikt att den som kastat/placerat sandalerna i affekt lyckats att inte avlägga något spår.
Citera
2021-09-26, 20:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vi får verkligen hoppas det.

Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Övertygad om att spår från den personen som kastade/placerade ut sandalerna finns på dem.
Dessa spår går att vaska fram i dagsläget, utvecklingen har visat sej gått framåt vilket har visat sej i andra KF.
Osannolikt att den som kastat/placerat sandalerna i affekt lyckats att inte avlägga något spår.

Vi får verkligen hoppas att så är fallet.

Även om det finns spår så lär det nog ändå kunna bli svårt att få någon dömd med tanke på åldern.
Citera
2021-09-26, 21:33
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Tyvärr är det ju så att ytterst få har något att berätta om ClLe. Därmed blir det svårt för tråden att diskutera honom. Det finns inget bränsle.

De enda som kan diskutera vidare är de som fantiserar fritt eller spinner loss på varje ny bit information, som t.ex. vem ClLe pratade med på komvux. Tyvärr gör det att tråden avviker från korrekt information om ClLe och de som spinner loss på ClLe kommer i praktiken att förvilla tråden om den egna misstänkte.

Kanske får man helt enkelt dra slutsatsen som ReimerDenYngre gjorde. Tala inte med personer som fantiserar för mycket. Det ger dem bara uppmärksamhet.

De allra flesta i tråden är för begåvade för att spinna loss på fantasierna.

Och du tror att folk har lust att berätta det de ev. vet eller delge det de ev. har fått uppgifter om, när de riskerar att bli anklagade för att "fantisera fritt" och vara för lågbegåvade för att kunna föra logiska resonemang? Snarare kan det leda till att användare i stället hoppar av tråden, om de ens vill/vågar ge sig in i "debatten", vilket enligt min mening är mycket beklämmande. Ofta är det lika viktigt att besitta både EQ som IQ. Lite ödmjukhet är sällan fel. Något att tänka på för alla.

Och, förresten, vem är det som ska avgöra vilka som är begåvade nog för att få skriva och spekulera i tråden? Ska vi införa IQ-test här?

Kanske kan man ändra ReimerDenYngres slutsats till: Tala inte med personer som använder översittarbeteende och tror sig vara förmer än andra, det underblåser bara deras egon?
Citera
2021-09-26, 21:41
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Om du lutar dig på ett vittne som PK så säger det allt om dig att du verkligen inte fattar ett dyft om folket i Mariestad . Helt sjukt enligt mig .Där har du ditt största misstag
Och varför jag säger så får du ta reda på själv .
Lycka till

Men grejen är fortfarande: Enligt ditt resonemang om mig och KM så bottnar det i jag inte har ett skvatt att komma med om KM (eller hur?), så då måste ju det som du skrev tidigare ikväll betyda att inte heller du har ett skvatt att komma med om CL. Eller omvänt: Om du har något att komma med om CL, så har jag något att komma med om KM! Lätt som en plätt.
Citera
2021-09-26, 21:48
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Och du tror att folk har lust att berätta det de ev. vet eller delge det de ev. har fått uppgifter om, när de riskerar att bli anklagade för att "fantisera fritt" och vara för lågbegåvade för att kunna föra logiska resonemang? Snarare kan det leda till att användare i stället hoppar av tråden, om de ens vill/vågar ge sig in i "debatten", vilket enligt min mening är mycket beklämmande. Ofta är det lika viktigt att besitta både EQ som IQ. Lite ödmjukhet är sällan fel. Något att tänka på för alla.

Och, förresten, vem är det som ska avgöra vilka som är begåvade nog för att få skriva och spekulera i tråden? Ska vi införa IQ-test här?

Kanske kan man ändra ReimerDenYngres slutsats till: Tala inte med personer som använder översittarbeteende och tror sig vara förmer än andra, det underblåser bara deras egon?

Kom igen: Den som verkligen har något att komma med, gör det också - och det oavsett hur tråden ser ut. Om jag hade varit med när det hände och hade något av värde att komma med, skulle jag rakryggat och gladeligen lägga ut det i tråden. Du verkar ha svårt att förstå skillnaden mellan äkta uppgifter och ren fabricering. Att gå ut i tråden och helt ogenerat utmåla CL:s bror PL som mördare utan minsta bevis på att han skulle ha varit på plats i Mariestad den aktuella kvällen med namn, bostad, utbildning med mera, är att just "fantisera fritt". Sådant vet jag att även du inte vill veta av, eller hur?

Förresten, du som är så otroligt nära PR: Var det självmord? Du vet. Ja eller nej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in