Citat:
På Foodora har restauranger möjlighet att välja:
1. Att ta betalt för leverans.
2. Att leverera gratis.
3. Att ta betalt för leverans under ett visst belopp, men leverera gratis om kunden beställer över ett viss belopp.
De har dessutom möjlighet att välja ett minimibelopp som de kör ut. Om en kund inte beställer för det beloppet så måste de betala mellanskillnaden.
Så du behöver aldrig oroa dig över att "förolämpa" restaurangen. De har själv satt sina priser och policies. Dessutom så är det lite underligt att en kund skulle behöva oroa sig över de ekonomiska konsekvenserna för företaget. Det är deras jobb att bry sig om sin ekonomi, och ditt jobb att bry dig om din. Jag kan garantera att de inte sitter där och oroar sig över din ekonomi.
1. Att ta betalt för leverans.
2. Att leverera gratis.
3. Att ta betalt för leverans under ett visst belopp, men leverera gratis om kunden beställer över ett viss belopp.
De har dessutom möjlighet att välja ett minimibelopp som de kör ut. Om en kund inte beställer för det beloppet så måste de betala mellanskillnaden.
Så du behöver aldrig oroa dig över att "förolämpa" restaurangen. De har själv satt sina priser och policies. Dessutom så är det lite underligt att en kund skulle behöva oroa sig över de ekonomiska konsekvenserna för företaget. Det är deras jobb att bry sig om sin ekonomi, och ditt jobb att bry dig om din. Jag kan garantera att de inte sitter där och oroar sig över din ekonomi.

Du har så jäkla rätt. Det bästa i ditt inlägg var "Det är deras jobb att bry sig om sin ekonomi, och ditt jobb att bry dig om din. Jag kan garantera att de inte sitter där och oroar sig över din ekonomi."
Jag kommer handla enligt villkoren de själva ställt in på Foodora, det är inte mitt problem ifall de satt för låga priser. Som du säger, de har full kontroll över att ställa in fraktkostnad på Foodora, och t.ex. "gratis frakt över 250kr order" och så vidare... och de har själva valt att inte göra det.
På tal om vilket, jag dubbelkollade lite igen. Deras priser på Foodora är missvisande. Det är "Barn"-storlek som förval. Klickar man i Standard så matchar priserna vad de tar hos Uber Eats.
Så de tar +15kr på både Foodora och Uber Eats, för varje individuell maträtt (jämfört med om man går till restaurangen själv). Och sedan +0kr frakt på Foodora och +49kr frakt på Uber Eats.
Och de gör reklam för Foodora som sagt, så jag antar att de föredrar den leverantören. Det gör jag också, pga att man får gratis leverans!
Har hört att 30% av matpriset + 79kr i leveransavgift är vad restaurangerna tvingas betala hos Foodora. Men vad fan det ÄR INTE mitt problem.
Imorgon blir det köp hos dem via Foodora. Och inga dåliga samveten här. Som du sa: De oroar sig inte för min ekonomi så varför ska jag oroa mig för deras, speciellt när DE helt frivilligt sätter sina priser själva?
Senast redigerad av dextrodammit 2021-09-26 kl. 20:40.
Senast redigerad av dextrodammit 2021-09-26 kl. 20:40.