2021-09-25, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Ska man vara riktigt "låg" så är väl "kyrkan" drömvärlden för allsköns mänskligt avskum som pedofiler och andra predatorer.
Ja, det är vidrigt.
Han är en pedofil, återstår att se när det uppdagas. Han kommer inte klara av att inte träffa sina likasinnade, dela erfarenheter mmutbyta tjänster.. har han fortfarande vårdnad om flickan? Hur känner fd mannen och mammorna?
Citera
2021-09-26, 01:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Varför i hela friden vill Federley bli präst om han inte ens är religiös och har sagt att Gud och Jesus är "hokus-pokus"? Eller har han blivit troende nu?
https://samnytt.se/efter-pedofilharvan-nu-saljer-federley-garden-och-blir-prast/

Ja det gick fort. Från icke-troende till att bli präst på lite drygt 1 år. Präst är ju dock inger man bara sådär kan välja att bli. Krävs lite godkännsnden på vägen.

Men i övrigt har han väl äntligen fattat att det är kört med det politiska livet och det blit att hitta ett nytt "kall" i livet.
Citera
2021-09-26, 09:36
Medlem
Narcissisten Federley ska tydligen vilja sadla om och bli präst, av alla yrken,står här att läsa. Frågorna hopar sig. Kommer han låta sin pedofilvän hjälpa till med kyrkans barntimmar och söndagsskolan? Kommer föräldrarna våga skicka sina söner till konfirmationsundervisning som leds av Federley?
Citera
2021-09-26, 12:58
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Verkligen? Den ser ju fin ut, men inte fan skulle jag betala nästan 3 mille för en fastighet där en pedofil och hans perversa centerpartist har begått allehanda onämnbarheter.

Jag tror inte intresserade spekulanter bryr sig nämnvärt faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av noden
Kommer han låta sin pedofilvän hjälpa till med kyrkans barntimmar och söndagsskolan?

Det här är en berättigad fråga som föräldrar kommer att behöva ta ställning till. Jag tror knappast att Federley kommer att skylta öppet med att pedofilvännen "som av en händelse" råkar vara på plats i församlingshemmet för att hjälpa till med att servera saft och bullar.
Citera
2021-09-26, 15:53
Medlem
Nej, det kommer garanterat smygas. Sådana här individer vill ju gärna sopa igen spåren efter sig. Han har ju flyttat från sin gård nu. Där var det nämligen svårt att smyga. Pedofilen fortsatte att besöka honom och grannarna gick till pressen med det.
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag tror inte intresserade spekulanter bryr sig nämnvärt faktiskt.

Det här är en berättigad fråga som föräldrar kommer att behöva ta ställning till. Jag tror knappast att Federley kommer att skylta öppet med att pedofilvännen "som av en händelse" råkar vara på plats i församlingshemmet för att hjälpa till med att servera saft och bullar.
Citera
2021-09-26, 16:21
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Nej, det kommer garanterat smygas. Sådana här individer vill ju gärna sopa igen spåren efter sig. Han har ju flyttat från sin gård nu. Där var det nämligen svårt att smyga. Pedofilen fortsatte att besöka honom och grannarna gick till pressen med det.

Ja, att låna sin mammas bil var ett lömskt trick från Björbopedofilens sida. Eller var det Fredricks idé?

Hursomhelst avslöjades det av vakna och uppmärksamma grannar och Stoppa Pressarna publicerade avslöjandet. Det kan bli svårt att göra samma trick igen.

Undrar hur de mörkar och döljer sina träffar i dagsläget?
Citera
2021-09-26, 16:23
Medlem
Dimaks avatar
Kommer fortfarande ihåg när fredrik fick prata i fd skavlan, utan en motfråga, det tog gästen att i frågasätta, SVT? ??
Citera
2021-09-26, 16:25
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Kommer fortfarande ihåg när fredrik fick prata i fd skavlan, utan en motfråga, det tog gästen att i frågasätta, SVT? ??
Det var väl inte Skavlan…
Citera
2021-09-26, 16:49
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Även om Federley skulle gå präst utbildningen så kan det väl ändå inte finnas en församling i Sverige som skulle vilja anställa honom som präst?
Det vore ju helt bissarrt med tanke på hans olika kontakter med diverse pedofiler.
Visst att kyrkan vill vara inkluderande men någon gräns får det väl vara.
Det är ett vanligt förfarande bland pedofiler att söka sig till sammanhang där dom kan få kontakt med barn.
Federley har ju öppet hånat religion och kristendom tidigare så då kan man ju verkligen undra vad det är som plötsligt fått han att vilja bli präst...
Nä, fy fan så förbannad jag blir på han och att han bara inte ger sig och förstår att han är totalt genomskådad och avslöjad.
Citera
2021-09-26, 16:58
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Det var väl inte Skavlan…
Därför jag skrev F D SKAVLAN
Citera
2021-09-26, 17:01
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Därför jag skrev F D SKAVLAN
Vad menar du ens? Det är olika program.
Citera
2021-09-26, 17:08
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Även om Federley skulle gå präst utbildningen så kan det väl ändå inte finnas en församling i Sverige som skulle vilja anställa honom som präst?
Det vore ju helt bissarrt med tanke på hans olika kontakter med diverse pedofiler.
Visst att kyrkan vill vara inkluderande men någon gräns får det väl vara.
Det är ett vanligt förfarande bland pedofiler att söka sig till sammanhang där dom kan få kontakt med barn.
Federley har ju öppet hånat religion och kristendom tidigare så då kan man ju verkligen undra vad det är som plötsligt fått han att vilja bli präst...
Nä, fy fan så förbannad jag blir på han och att han bara inte ger sig och förstår att han är totalt genomskådad och avslöjad.

Det komiska i det hela är ju att hela präst grejen så öppet spelar på pedofilin också. Även om det är omedvetet liksom.
Nu är det förvisso oftast katolska präster som brukar behöva utstå pedorykten men det hela spiller ju även över här uppe i norr där skandalerna varit färre pga protestantiska präster faktiskt får knulla. Haha det blir ju nästan komiskt att det är just prästyrket han trånar efter en sådan här skandal! Han gör sig ju verkligen inte några tjänster här, jag menar.....trollar han med oss? Förstår han verkligen inte hur folk kommer se på det? Det måste han väl ändå göra? Jag tror han trollar med oss.

Han hade ju liksom lika gärna sagt han tänker bli dagis"fröken"
Senast redigerad av GROKNAK.Ankbonden 2021-09-26 kl. 17:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in