Citat:
Ursprungligen postat av
TheCryptKeeper
Även om Federley skulle gå präst utbildningen så kan det väl ändå inte finnas en församling i Sverige som skulle vilja anställa honom som präst?
Det vore ju helt bissarrt med tanke på hans olika kontakter med diverse pedofiler.
Visst att kyrkan vill vara inkluderande men någon gräns får det väl vara.
Det är ett vanligt förfarande bland pedofiler att söka sig till sammanhang där dom kan få kontakt med barn.
Federley har ju öppet hånat religion och kristendom tidigare så då kan man ju verkligen undra vad det är som plötsligt fått han att vilja bli präst...
Nä, fy fan så förbannad jag blir på han och att han bara inte ger sig och förstår att han är totalt genomskådad och avslöjad.
Det komiska i det hela är ju att hela präst grejen så öppet spelar på pedofilin också. Även om det är omedvetet liksom.
Nu är det förvisso oftast katolska präster som brukar behöva utstå pedorykten men det hela spiller ju även över här uppe i norr där skandalerna varit färre pga protestantiska präster faktiskt får knulla. Haha det blir ju nästan komiskt att det är just prästyrket han trånar efter en sådan här skandal!

Han gör sig ju verkligen inte några tjänster här, jag menar.....trollar han med oss? Förstår han verkligen inte hur folk kommer se på det? Det måste han väl ändå göra? Jag tror han trollar med oss.
Han hade ju liksom lika gärna sagt han tänker bli dagis"fröken"