2021-09-26, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90
Försök till mord, men är det troligt att tex Dani döms för det i detta mål? Har jag svårt att tro.

Borde snarare luta åt förberedelse, eftersom ingen blivit mördad.

Kan det ens bli anstiftan till mord om ingen blivit mördad?

Jag tror det är juridiskt omöjligt för dessa grabbar att dömas till livstid eftersom inget av planerna verkställdes, kan ha fel men vi får se.

Ja, till följd av en kombination av följande två lagrum:

https://lagen.nu/1962:700#K3P11S1
https://lagen.nu/1962:700#K23
Citera
2021-09-26, 16:08
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Mordförsök ja det är hårdare straff än förberedelse till mord.

Kan vara jag som är snett ute men trodde åtalen här gällde förberedelse till mord vilket brukar ge 4-5 år.
Innefattar åtal för förberedelse till mord, och stämpling till mord vad jag ser mot D Jude.

Tror dock att det kommer komma fler åtal efter dessa mot DJ bland annat. Polisen har genomgående jobbat så med Enchro mot flera nätverk senaste året. Sen Sky ECC och Anom material som skall läggas till.

(FB) Nyckelperson i Malmös gängkrig anhållen för mordförberedelser, 2020-08-15
Senast redigerad av Pandalina4 2021-09-26 kl. 16:11.
Citera
2021-09-26, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Ja, till följd av en kombination av följande två lagrum:

https://lagen.nu/1962:700#K3P11S1
https://lagen.nu/1962:700#K23

Hmm blir spännande att se hur tingsrätten resonerar i domen vad det blir för påföljd och rubricering i slutändan.

Hovrätten lär ju säga sitt med.
Citera
2021-09-26, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Innefattar åtal för förberedelse till mord, och stämpling till mord vad jag ser mot D Jude.

Tror dock att det kommer komma fler åtal efter dessa mot DJ bland annat. Polisen har genomgående jobbat så med Enchro mot flera nätverk senaste året. Sen Sky ECC och Anom material som skall läggas till.

https://www.docdroid.net/fKfbibP/malmo-tr-b-9477-21-aktbil-2-stamningsansokan-pdf#page= https://www.docdroid.net/uXPDgMA/malmo-tr-b-9477-21-aktbil-2-pdf

Yes hade för mig att juden var åtalad för "förberedelse till mord". Som sagt dom fall jag sett tidigare brukar det ge 4-5 år (tex. Eddie jobe).

Men det verkar ju vara väldigt upp till tolkning för tingsrätten och som stefan påpekade verkar det ju faktiskt finnas med livstid i straffskalan så detta kommet bli väldigt intressant.

Men tror inte man ska jämföra för mycket med gamlestaden fallet för där blev killen avrättad på öppen gata och därför blev det en annan bedömning än vad som bör ske här.

Jag tror ni bör titta på tex Eddie jobes dom på 4 år och 2 månader för att få en bättre jämförelse än Gamlestaden.
Senast redigerad av Bigmike90 2021-09-26 kl. 16:15.
Citera
2021-09-26, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

(FB) Nyckelperson i Malmös gängkrig anhållen för mordförberedelser, 2020-08-15

När insatsstyrkan tog han utanför Malmö live hade en telefon som va konfigurerad med Sky så det är inte omöjligt mer kommer när det materialet gåtts igenom.
Citera
2021-09-26, 18:38
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Framkommer det någonstans vem palaceking är?
Citera
2021-09-26, 19:15
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Yes hade för mig att juden var åtalad för "förberedelse till mord". Som sagt dom fall jag sett tidigare brukar det ge 4-5 år (tex. Eddi* job*).

Men det verkar ju vara väldigt upp till tolkning för tingsrätten och som stefan påpekade verkar det ju faktiskt finnas med livstid i straffskalan så detta kommet bli väldigt intressant.

Men tror inte man ska jämföra för mycket med gamlestaden fallet för där blev killen avrättad på öppen gata och därför blev det en annan bedömning än vad som bör ske här.

Jag tror ni bör titta på tex Eddi* job*s dom på 4 år och 2 månader för att få en bättre jämförelse än Gamlestaden.

Stämpling tycks ibland bedömas allvarligare än förberedelse. Jämför med vilka straff Attil* C*n (*a) och S*bastian Job* (*e) fick i Gamlestaden-målet, nämligen livstid i varje fall i tingsrätten. Dock har du rätt i att fullbordat brott bedöms hårdare än mordförsök.
Här skulle jag sätta mina pengar på 8 år.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2021-09-26 kl. 19:25.
Citera
2021-09-26, 19:44
Medlem
superurban08s avatar
Tror ni Dani J och Co är medvetna om Mohamm*ed ”ali” (fak*ro) & Hass* Ks finna insats? Alltså om att sätta dit Am*r Mek*y genom IPTV killen? Tror ni IPTV killen är med i den här röran?

Vem är dessa otroliga personer:

Mohamm*d Ali = Biggi AKA Syce = Fak*ro med en broder med namnet J*sef, FD MMA fighter.

Hass*n K = ”svett” FD K-falang som sedan allierade sig med M-falang genom att tatuera över sin albanska flagga han en gång i tiden ägde! Nummera DJs springis och Europols informatör/ Malmö polisens G*ran S*derberg!

Grymt jobbat! Bura in dem alla!!!!

Vad är statusen nu i Malmö?

Såg även en konversation mellan dessa klåpar att dem även ville sätta dit eller koppla ihop Em*l Tut*c till Europol via användar namn på encro.
Citera
2021-09-26, 19:52
Medlem
Lite fel läge för såssarna att ge straffrabatt just nu som opinionen ser ut. Bered er på maxstraff för dessa gossar.
Citera
2021-09-26, 19:56
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Lite fel läge för såssarna att ge straffrabatt just nu som opinionen ser ut. Bered er på maxstraff för dessa gossar.

Nu är det ju inte politikerna utan juristerna som bestämmer straffen. Och de följer ju ofta inte den folkliga uppfattningen om hur långa straffen borde vara.
Citera
2021-09-26, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Nu är det ju inte politikerna utan juristerna som bestämmer straffen. Och de följer ju ofta inte den folkliga uppfattningen om hur långa straffen borde vara.

Nämndemän är visst politiskt tillsatta. Om du tror att det juristsamfundet inte låter sig påverkas av politiska påtryckningar så är du väldigt naiv.
Citera
2021-09-26, 20:12
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superurban08
Tror ni Dani J och Co är medvetna om Mohamm*ed ”ali” (fak*ro) & Hass* Ks finna insats? Alltså om att sätta dit Am*r Mek*y genom IPTV killen? Tror ni IPTV killen är med i den här röran?

Vem är dessa otroliga personer:

Mohamm*d Ali = Biggi AKA Syce = Fak*ro med en broder med namnet J*sef, FD MMA fighter.

Hass*n K = ”svett” FD K-falang som sedan allierade sig med M-falang genom att tatuera över sin albanska flagga han en gång i tiden ägde! Nummera DJs springis och Europols informatör/ Malmö polisens G*ran S*derberg!

Grymt jobbat! Bura in dem alla!!!!

Vad är statusen nu i Malmö?

Såg även en konversation mellan dessa klåpar att dem även ville sätta dit eller koppla ihop Em*l Tut*c till Europol via användar namn på encro.

Jaså, Svett har varit med K från början? Intressant!

Jag plöjer genomgångarna av allt Encro-material, och för er som kanske inte orkat/hunnit läsa allt så kan lite slutsatser kanske vara intressanta:
  • Svett och DJ är 100% säkra på att Ful blåst dem med det där med bilen som nån gjorde inbrott i och snodde vapen. Det är 100% på att Ful dubbelspelar och egentligen är lierad med Boxaren. Här skulle detta kunna visa på att DJ/Niffe tvingat över M-bröderna till DJs sida för att Billy var skytt när K*rolin sköts ihjäl.
  • Det kommer också fram att D4 (D*rko) och Svett tycker att Om*r Krokodil är en hora, och att alla Krokodilerna är det.
  • Wovensock (Oliv*r D) är sjukt trött på Alex och menar på att Alex ljuger om allt
  • Svett, eller om det var Biggie, stör sig på att DJ festar för mycket och "slickar fitta" i tre dagar (vilket gör honom ofokuserad på alla mordplaner
  • Det är lite otydligt, men jag uppfattar det som att de menar att Om*r A skjutit både Achraf Tofigh och Saleh Hadri. Kan det verkligen stämma? Han satt häktad för Achraf, men Saleh Hadri?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in