2021-09-25, 21:08
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Varför tror du det? Växjö behöver en ersättare för Folin/Melart som kan stå upp när det blåser.
Skönt att laget visar lite bättre inställning än mot Brynäs senast.

du kollade själv på matchen. En Växjö spelare fintande bort två st Rögle spelare till mål. har dock glömt bort hans namn

Ekeståhl har varit inne på 5 av de 6 mål Rögle släppt in hittills i serien. Jonsson och Johannesson håller inte alls. Finnen Sund har inte imponerat speciellt mycket det är inte en bärande spetsback så här långt.

Sen den långa uppehållet gynnar inte heller men det ska vi inte skylla på ikväll!
Citera
2021-09-25, 21:18
  #110
Avslutad
Hur hittar man hockeykompisar som bor i samma stad? Bor i Stockholm. Har säsongskort och går på samtliga matcher sedan tio år men känner att jag skulle vilja ha en grupp att gå med, ta en öl i baren och så innan match och få lite gemenskap.
Citera
2021-09-25, 21:25
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killalot
Hur hittar man hockeykompisar som bor i samma stad? Bor i Stockholm. Har säsongskort och går på samtliga matcher sedan tio år men känner att jag skulle vilja ha en grupp att gå med, ta en öl i baren och så innan match och få lite gemenskap.


Kanske helt OT nu. Men börja snacka så smått med några på matchen/ i pausen? Ni har ju ändå samma intresse håller på samma lag så ni borde ha mycket att prata om. Gå med fan klubben, häng med dom på borta matcher etc.
Citera
2021-09-26, 07:57
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
du kollade själv på matchen. En Växjö spelare fintande bort två st Rögle spelare till mål. har dock glömt bort hans namn

Ekeståhl har varit inne på 5 av de 6 mål Rögle släppt in hittills i serien. Jonsson och Johannesson håller inte alls. Finnen Sund har inte imponerat speciellt mycket det är inte en bärande spetsback så här långt.

Sen den långa uppehållet gynnar inte heller men det ska vi inte skylla på ikväll!

Köpa är inte lösningen. Det är sådant som Luleå och färjestad sysslar med. Ta in dyra namn.
Sedan kan det vara bra spetsa laget med något spetskompetens efter halva säsongen men ge de billig spelarna chansen att utvecklas först. Det bygger ett mycket starkare lag.

Cleason, holmberg, lycksell, gustavsson, vanio, härman-aktell, nilsson, Stjernborg, Gustavsson, pettersson, forslund och åhman är alla billiga spleare som ersatt dyra spelare men som för första delen av serien för att växa och få större roller och mer istid. När slutspelet börjar kanske någon position ersättas men tanken är att de ska ta så stora kliv att de kan spela som en toppspelare i ligan på sin position.
Tycker rögle ska vänta och se hur laget utvecklar sig innan de gör något med spelartruppen. Ofta kan dessa spelare vara lite ojämna i början om de kommer från allsvenskan eller inte har full koll på hur systemet och laget rör sig.
__________________
Senast redigerad av MitchRapp 2021-09-26 kl. 08:15.
Citera
2021-09-26, 08:31
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Köpa är inte lösningen. Det är sådant som Luleå och färjestad sysslar med. Ta in dyra namn.
Sedan kan det vara bra spetsa laget med något spetskompetens efter halva säsongen men ge de billig spelarna chansen att utvecklas först. Det bygger ett mycket starkare lag.

Cleason, holmberg, lycksell, gustavsson, vanio, härman-aktell, nilsson, Stjernborg, Gustavsson, pettersson, forslund och åhman är alla billiga spleare som ersatt dyra spelare men som för första delen av serien för att växa och få större roller och mer istid. När slutspelet börjar kanske någon position ersättas men tanken är att de ska ta så stora kliv att de kan spela som en toppspelare i ligan på sin position.
Tycker rögle ska vänta och se hur laget utvecklar sig innan de gör något med spelartruppen. Ofta kan dessa spelare vara lite ojämna i början om de kommer från allsvenskan eller inte har full koll på hur systemet och laget rör sig.

Det har du rätt i, ännu tidigt i säsongen. Men som det ser ut nu så kommer en klassback behövas ifall. Ska liksom Johannesson och Wallinder ersätta Hansson Gelinas? Snälla. Fruktansvärt naivt att inleda säsongen med en så svag backsida och utan en färdig toppcenter. Jag sitter och hoppas på Curran ska komma tillbaka, AHL är inget för honom. Men jaja ingen panik ännu behövs kännas då 2 vinster och 1 förlust på borta mark är helt klart godkänt.

Sedan har Brittan (Brithén) inte kommit tillbaka till sin gamla form som han hade innan han drog till NLA men hoppas det lossna för honom snart också.
__________________
Senast redigerad av pyssen87 2021-09-26 kl. 08:33.
Citera
2021-09-26, 08:47
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Det har du rätt i, ännu tidigt i säsongen. Men som det ser ut nu så kommer en klassback behövas ifall. Ska liksom Johannesson och Wallinder ersätta Hansson Gelinas? Snälla. Fruktansvärt naivt att inleda säsongen med en så svag backsida och utan en färdig toppcenter. Jag sitter och hoppas på Curran ska komma tillbaka, AHL är inget för honom. Men jaja ingen panik ännu behövs kännas då 2 vinster och 1 förlust på borta mark är helt klart godkänt.

Sedan har Brittan (Brithén) inte kommit tillbaka till sin gamla form som han hade innan han drog till NLA men hoppas det lossna för honom snart också.

De kanske inte kan ersätta dem rakt av men kan de få bra utveckling så kan försvaret ändå bli bra.

Växjö har inte ersatt Folin eller Melart som var ligans absolut bästa backar.
Växjö ersatte Erixon med Lundberg vilket är ett uppköp och sedan Cleason från tingsryd. Som du ser är växjös backsida kraftigt försvagad med med lite tid och träning kan försvaret bli skapligt ändå. Just nu släpper laget för mycket mål men hoppas med tiden att det minskar.
Citera
2021-09-26, 08:59
  #115
Medlem
Sonnenwendes avatar
Leksand i kris igen, transatlanterna gör inte jobbet eller tar idiotutvisningar. Den finske målvakten är iskall, en torskfilé i frysdisken känns hetare.
Upp till bevis Hellqvist, kan han coacha ett lag i motgång? Bygga vi mot dom? Bänka ”stjärnor” som inte gör jobbet?
Dags att visa det i så fall, eller så blir det lång dags färd mot kval i vår.
Citera
2021-09-26, 09:33
  #116
Medlem
Engsund anmäls för sitt tilltag.
https://www.shl.se/artikel/7x5xaku07-403dd/anmalan-till-svenska-ishockeyforbundets-disciplinnamnd-oscar-engsund
Citera
2021-09-26, 09:43
  #117
Medlem
Nu är det förvisso tidigt på säsongen, men jag skulle snarare vara mer orolig som Mögle-fantast än Leksing!

Kollar du Corsi & Close Corsi (inom ett mål alt. lika i tredje) samt Fenwick & Close Fenwick (oblockerade skottförsök) på topp tre och botten tre:

Corsi (close):

1. LHF 59% (58% 1:a)
2. LIF 54% (51% 7:a)
3. SAIK 53% (52% 5:a)
-----
12. DIF 47% (44% 10:a)
13. FHC 46% (43% 12:a)
14. RBK 45% (42% 13:de)

Fenwick (close):

1. LIF 55,5% (54% 3:a)
2. LHF 55,2% (54% 5:a)
3. VLH 54% (61% 1:a)
-----
12. FBK 47% (49% 8:a)
13. TIK 46% (42% 12:a)
14. RBK 42% (40% 13:de)

Kort och gott kan man säga att LIF och LHF kommer klättra i tabellen över tid, handlar mer om ineffektivitet. Möglet ifrån Ängelholm däremot, ligger rejält prekärt i bägge statsen och skapar således färre chanser och har mindre offensivt övertag. De har överpresterat hittills.
Citera
2021-09-26, 12:42
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dynamot
Nu är det förvisso tidigt på säsongen, men jag skulle snarare vara mer orolig som Mögle-fantast än Leksing!

Kollar du Corsi & Close Corsi (inom ett mål alt. lika i tredje) samt Fenwick & Close Fenwick (oblockerade skottförsök) på topp tre och botten tre:

Corsi (close):

1. LHF 59% (58% 1:a)
2. LIF 54% (51% 7:a)
3. SAIK 53% (52% 5:a)
-----
12. DIF 47% (44% 10:a)
13. FHC 46% (43% 12:a)
14. RBK 45% (42% 13:de)

Fenwick (close):

1. LIF 55,5% (54% 3:a)
2. LHF 55,2% (54% 5:a)
3. VLH 54% (61% 1:a)
-----
12. FBK 47% (49% 8:a)
13. TIK 46% (42% 12:a)
14. RBK 42% (40% 13:de)

Kort och gott kan man säga att LIF och LHF kommer klättra i tabellen över tid, handlar mer om ineffektivitet. Möglet ifrån Ängelholm däremot, ligger rejält prekärt i bägge statsen och skapar således färre chanser och har mindre offensivt övertag. De har överpresterat hittills.


Som sagt tidigt inne lär repa sig. Abbott testa nya kedjor etc. Topp 6 är givet för Rögle.
Citera
2021-09-26, 15:27
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Som sagt tidigt inne lär repa sig. Abbott testa nya kedjor etc. Topp 6 är givet för Rögle.

Är nöjd om växjö underviker botten med tanke på vad de ersatt med men toppsex skulle vara imponerande.
Är överraskad hur bra växjö spelat inledningsvis trots många onödiga poängtapp så spelade de bort Perry tidigt i andra perioden. Då vet man att Växjö är bättre än rögle.
Citera
2021-09-26, 15:54
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Är nöjd om växjö underviker botten med tanke på vad de ersatt med men toppsex skulle vara imponerande.
Är överraskad hur bra växjö spelat inledningsvis trots många onödiga poängtapp så spelade de bort Perry tidigt i andra perioden. Då vet man att Växjö är bättre än rögle.

Jadå igår va ni lite bättre, men ingen sån där jättestor skillnad direkt som vissa andra tror att det är. Rögle och Växjö är det ganska jämnt emellan.

Men tror du underskattar både Växjö och Rögle. Helt klart att båda kommer klara sig vid topp 6 sträckte. Sen kommer med all säkerhet båda lagen att ta in lite nytt blod helt klart.

Vid December/början av nästa år ser vi hur det blir. Men som sagt jag tror båda kommer bli topp 6.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in