2021-09-16, 19:28
Medlem
ChipChipChips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Världen idag kan jag hålla med om, SvD är liberal och har varit det under hela min livstid. M är inte konservativa i över huvud taget. Lite smått invandringskritiska är inte per automatik konservativt. Ny Demokrati var invandringskritiska och nyliberala; det är inte konservativt.
Man kan förstås tycka att de inte tillräckligt konservativa för att få ha den beteckningen. Men oavsett tror jag inte det råder nån brist på konservativa röster.
Citera
2021-09-19, 13:52
Medlem
En klockren beskrivning av Dan Korn och helt gratis att läsa för den hjärntvättade svensken. https://bulletin.nu/nar-smaklokarna-strejkar-och-man-inget-forstar
Citera
2021-09-19, 17:04
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
En klockren beskrivning av Dan Korn och helt gratis att läsa för den hjärntvättade svensken. https://bulletin.nu/nar-smaklokarna-strejkar-och-man-inget-forstar

Det han missar är att "liberaler" i sitt privata liv uppskattar svenska traditioner och gifter sig med svenska partners, och har hemlängtan till Sverige när de för ovanlighetens skull är borta längre än en vecka utomlands. Men deras självbild och deras teoretiska resonemang är som Dan skriver. Däremot lever de mer som de människor de föraktar i sitt privata liv. Det gör dem inte bara till oförstående utan till hycklare.
Citera
2021-09-20, 00:58
Medlem
Citat:
Det han missar är att "liberaler" i sitt privata liv uppskattar svenska traditioner och gifter sig med svenska partners, och har hemlängtan till Sverige när de för ovanlighetens skull är borta längre än en vecka utomlands. Men deras självbild och deras teoretiska resonemang är som Dan skriver. Däremot lever de mer som de människor de föraktar i sitt privata liv. Det gör dem inte bara till oförstående utan till hycklare.

Absolut där har du en viktig poäng!
Citera
2021-09-25, 13:57
Medlem
squeakys avatar
Bulletin byter VD, för tredje gången sen januari.

Citat:
På ett personalmöte på fredag eftermiddag kom beskedet att nättidningen Bulletin byter vd.Så sent som i mars klev Robert Löfgren, med bakgrund på Direktpress, in som vd för Bulletin. Nu byts han ut mot Jannik Svensson

Pengarna verkar också ha tagit slut.
Citat:
Under fredag eftermiddag florerade ett internmeddelande där en av grundarna och första vd, Pontus Tholin, berättade att Bulletin ska lämna in en ansökan om rekonstruktion till Stockholms tingsrätt.

Intressant att ett gäng kapitalister som enligt egen utsago kan en hel del om en hel del verkar inte kunna driva ett företag mer än några månader.

Undra om Tino blev helt vansinnig när han fick veta att de ligger pissigt till.
Citera
2021-09-25, 14:12
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Bulletin byter VD, för tredje gången sen januari.

Pengarna verkar också ha tagit slut.

Intressant att ett gäng kapitalister som enligt egen utsago kan en hel del om en hel del verkar inte kunna driva ett företag mer än några månader.

Undra om Tino blev helt vansinnig när han fick veta att de ligger pissigt till.
Bulletin hade i juni en skatteskuld på en miljon kronor och var då på väg in i obestånd. Det är i regel svårt att starta nättidningar och få prenumeranter som betalar. De alternativa medierna har mer slimmade organisationer och lever på prenumerationer och donationer. Men Bulletin är ett mellanting mellan alternativ media och en "riktig tidning". Bulletin är kanske för många människor lite "smal" i sitt innehåll för att passa den breda massan. Och om det inte kommer in intäkter blir det på sikt svårt att hitta nya finansiärer.

"Bulletin har en skatteskuld på över en miljon kronor och är på väg in i obestånd. Enligt Dagens Medias källor finns knappt en miljon kvar i kassan, vilket räcker några veckor. Delägaren Tino Sanandaji jagar därför nya finansiärer i hopp om statsstöd."

https://www.dagensmedia.se/medier/digitalt/skatteskuld-och-sinande-kassa-bulletin-soker-nya-finansiarer/
Citera
2021-09-25, 14:38
Medlem
Ograsts avatar
Jag antar att Janik S var den ända som tackade ja som VD för det här havererade mediaprojektet. Jag antar även att Lamotte blev tillfrågad - men tackade nej. Tror tidningen har gjort sitt och lägger ner innan jul.
Citera
2021-09-25, 15:51
Medlem
EnGodForlorares avatar
Koranbrännaren och högerprovokatören Jan Sjunnesson ska ha blivit ny medarbetare på Bulletin. Kan han få skutan på rätt köl månntro?
Citera
2021-09-25, 18:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Bulletin hade i juni en skatteskuld på en miljon kronor och var då på väg in i obestånd. Det är i regel svårt att starta nättidningar och få prenumeranter som betalar. De alternativa medierna har mer slimmade organisationer och lever på prenumerationer och donationer. Men Bulletin är ett mellanting mellan alternativ media och en "riktig tidning". Bulletin är kanske för många människor lite "smal" i sitt innehåll för att passa den breda massan. Och om det inte kommer in intäkter blir det på sikt svårt att hitta nya finansiärer.

"Bulletin har en skatteskuld på över en miljon kronor och är på väg in i obestånd. Enligt Dagens Medias källor finns knappt en miljon kvar i kassan, vilket räcker några veckor. Delägaren Tino Sanandaji jagar därför nya finansiärer i hopp om statsstöd."

https://www.dagensmedia.se/medier/digitalt/skatteskuld-och-sinande-kassa-bulletin-soker-nya-finansiarer/

Ja alternativmedia anpassar sig mer efter inkomsten; får de mer donationer kanske de anställer en till på ett kort kontrakt. Bulletin började som en riktig tidning med många anställda innan de hade inkomsterna. Om t.ex. Samnytt haft Bulletins kapital så hade de agerat annorlunda; expanderat gradvis i takt med att inkomsterna stigit inte bara använt kapitalet till löpande utgifter.

Bulletin måste nog tänka över sin affärsmodell och sitt koncept. Gammelmedia går dåligt över lag och drar ned hela tiden, att starta en traditionell tidning under de förhållandena är svårt.
Citera
2021-09-26, 01:06
Medlem
Pansarhyenas avatar
I slutänden faller väl projektet för att det är så otroligt fantasilöst. Lite nyheter som lika gärna kunde ha lästs på SVT.se blandat med lite slentrianmässigt tyckande. Inget alls som sticker ut.

Hade de istället satsat seriöst på avslöjande reportage, djuplodande analyser och en ordentlig kulturavdelning som motvikt mot alla vänstervridna kultursidor inom gammelmedia, vilket jag tror att de från början tänkte sig, då hade jag med glädje tecknat en prenumeration.
Citera
2021-09-26, 15:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
I slutänden faller väl projektet för att det är så otroligt fantasilöst. Lite nyheter som lika gärna kunde ha lästs på SVT.se blandat med lite slentrianmässigt tyckande. Inget alls som sticker ut.

Hade de istället satsat seriöst på avslöjande reportage, djuplodande analyser och en ordentlig kulturavdelning som motvikt mot alla vänstervridna kultursidor inom gammelmedia, vilket jag tror att de från början tänkte sig, då hade jag med glädje tecknat en prenumeration.

Grävande journalistik är dyrt, kräver många arbetstimmar, så det är nog svårt att profilera sig med.

Annars tycker jag mest att man ger sig in i en döende bransch. Annonsörerna flyr tidningarna och prenumeranterna.
Citera
2021-09-26, 15:27
Medlem
Citat:
Grävande journalistik är dyrt, kräver många arbetstimmar, så det är nog svårt att profilera sig med.

Annars tycker jag mest att man ger sig in i en döende bransch. Annonsörerna flyr tidningarna och prenumeranterna.

Fast Nyheter Idag gjorde det bra utan att satsa en massa miljoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in