2021-09-26, 00:33
Medlem
JajoNej666s avatar
Jag förstår inte varför man låter fullvuxna män med år av träning skada varandra för pengar?
Varför förbjuder inte den internationella kommitten det hela?

Vad tycker ni, bör alla få bestämma vilken sport man bör ingå i eller tycker ni som mig att boxning borde förbjudas.
Jag anser inte att det är en sport.

Hjärnskadorna måste vara enorma.
Där någon på toppen tjänar stora pengar på slagskämparna.

'Boxning är en röra': mörkret och skadan av hjärntrauma i ringen
https://www.theguardian.com/sport/2021/may/27/time-to-find-out-who-cares-boxing-brain-damage-tris-dixon

Här är en skrämmande statistik: nästan 90 procent av boxarna drabbas av en hjärnskada till viss del under sin karriär, enligt Association of Neurological Surgeons.

Skrämmande läsning.
Senast redigerad av JajoNej666 2021-09-26 kl. 01:24.
Citera
2021-09-26, 00:36
Medlem
ayymirants avatar
Förbjud all lagsport. Fotboll är ju livsfarligt man kan ju bryta ett ben. Då ska vi inte ens prata om hockey, fyfan vad otäckt. Finns ju till och med de som dött på planen!
Citera
2021-09-26, 00:36
Avslutad
Jag tycker att det vore bättre att förbjuda förbud. Det kommer inte mycket roligt i världen ur förbud. Till vilken nytta har vi förbud? Nej, förbjud förbud.
Citera
2021-09-26, 00:37
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayymirant
Förbjud all lagsport. Fotboll är ju livsfarligt man kan ju bryta ett ben. Då ska vi inte ens prata om hockey, fyfan vad otäckt. Finns ju till och med de som dött på planen!
Ja det kan nog smälla illa på en fotbolls match med, men anser inte att det är lika farligt som när en vältränad atlet slår dig i huvudet.
Citera
2021-09-26, 00:38
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Jag tycker att det vore bättre att förbjuda förbud. Det kommer inte mycket roligt i världen ur förbud. Till vilken nytta har vi förbud? Nej, förbjud förbud.
Ja givetvis kan vi leva utan regler och låta den med mest våldskapital och psykopati få styra.
Jag håller mig gärna till förbud dock som behövs för att skydda alla i samhället.
Men det hör till en annan tråd. Alla förbud är ju såklart inte bra. Men många är det.

Jag ställde en enkel fråga anser du att boxning är en sport?
Citera
2021-09-26, 00:39
Medlem
ayymirants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Ja det kan nog smälla illa på en fotbolls match med, men anser inte att det är lika farligt som när en vältränad atlet slår dig i huvudet.

Men det är en likvärdig tränad atlet som blir slagen. Förstår inte ens varför dina gelikar har en röst för, du särskriver ju.
Citera
2021-09-26, 00:40
Medlem
BallaKlavas avatar
Det bästa är såklart att förbjuda allt. Das ist verboten säger man bara om någon protesterar.
Citera
2021-09-26, 00:41
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayymirant
Men det är en likvärdig tränad atlet som blir slagen. Förstår inte ens varför dina gelikar har en röst för, du särskriver ju.
Så om du är vältränad och jag också är det?
Betyder det att vi inte kan skada varandra för det?
Och ber om ursäkt för min särskrivning, gramatik är inte min bästa sida. Men jag försöker.
Citera
2021-09-26, 00:41
Avslutad
Citat:
Ja givetvis kan vi leva utan regler och låta den med mest våldskapital och psykopati få styra.
Jag håller mig gärna till förbud som behövs för att skydda dom alla i samhället.
Men det hör till en annan tråd.

Jag ställde en enkel fråga anser du att boxning är en sport?
Ja. Klart att det är en sport. En gammal sådan. Anrik. Traditioner som går tillbaka till de gamla grekerna och spartanerna. Att förbjuda boxning vore som att förbjuda vapen, helt ogörbart och på tvärs med människans natur.
Citera
2021-09-26, 00:42
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Det bästa är såklart att förbjuda allt. Das ist verboten säger man bara om någon protesterar.

Kan vi försöka hålla oss till min fråga, anser du att boxning är en sport?
Tänk såhär, om du är tillräckligt rik så kan du med rätt kontakter ordna slagsmål med en vinst i potten.

Är inte det fel?
Citera
2021-09-26, 00:43
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:

Fast det är väl inte du som får stryk när 2 andra kampar i en ring?

Om 2 människor går in i ett avtal, oavsett vad det gäller, så ska du fullkomligt skita i det.

Eller bryr du dig i andras affärer också, där 2 parter ingår i ett avtal?

Förmodligen gör du det. Sluta med det och skaffa dig en hobby istället.
Citera
2021-09-26, 00:43
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Ja. Klart att det är en sport. En gammal sådan. Anrik. Traditioner som går tillbaka till de gamla grekerna och spartanerna. Att förbjuda boxning vore som att förbjuda vapen, helt ogörbart och på tvärs med människans natur.
Njaa slagsmål sker mest hela tiden, arrangerad sådan gör inte det utan det är någon på toppen som tjänar enorma belopp pengar på att andra får hjärnskador tänker jag. Har jag fel?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in