Citat:
Ursprungligen postat av
Dark_driver
Jag Har märkt att 30mg som jag tar klockan 08:00 senast klockan 09:00 slutar fungera efter exakt 6 timmar på sekunden efter 6 timmar så börjar avtändningen sen kan jag inte somna förrän runt 22:00 men tiden däremellan är bara jobbig du är så slut att det inte går att tänka en mindre utföra ens någon enkel syssla sen tar det även 1 och en halv timme för att få full effekt men under dom 6 timmar den verkar så funkar jag riktigt bra mitt liv har blivit meningsfullt inte som tidigare då det bara var kaus har pratat med psyk att jag vill prova att öka till 50mg då 30mg känns lite för lite behöver en liten spark i baken på morgonen för att komma igång tog även upp att jag vill prova att fylla på med 30mg vid 13:00 tiden för att kunna fungera som en normal vuxen fram till klockan 22:00 i alla fall jag är man väger 120kg 183cm lång har tidigare missbrukat amfetamin för att fungera normalt jag är inte ute efter att missbruka Elvanse utan vill äta den som medicin för att få mitt liv att fungera i vardagen på dessa 2 dagar har jag bara positivt att säga om Elvanse det enda tråkiga är att den sitter i bara 6 timmar och att det nästan tar 2 timmar att nå full effekt sen att det är svårt att somna på kvällen har inga problem att äta och dricka får ingen ångest alls metylfenidat gav mig 12 timmar konstant panikångest det gick inte heller att äta överhuvudtaget och att sova var bara att glömma helt jag stod ut 1 vecka sen gav jag upp metylfenidat är det sämsta skit som finns förstår ej dom som säger att dom funkar så bra på det sen får jag även hjärtklappning det känns som att jag kommer dö när jag tar metylfenidat det händer inte på Elvanse då fungerar bara livet som det ska sen är det amfetamin och amfetamin har biverkningar spelar ingen roll om du får det av en läkare eller köper det på gatan men en så länge så överväger dom positiva effekterna dom negativa så jag tycker det är helt klart värt att ta medicinen
Jag hade också hjärtklappningar och pina på metylfenidat.
Dina 6 bra Elvanse-timmar är väl 4-5 timmar för mig innan jag börjar åla i gruset (däckar ibland). Det jobbiga sitter i kanske 4-5 timmar men sen är kvällen ok. Och jag tycker den hjälper på det hela taget. Somna har gått lättare varefter kroppen vant sig, var nog faktiskt värre med sömnen innan CS-med.
M45+ ca 70kg typ v 3 på Elvanse nu 30 mg.