2021-08-28, 05:08
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Jo, BAB7 har ju ändlöst med problemtrådar över sin trasiga Zoe. Har aldrig läst eller hört talas om något liknande.

Sedan är den ju inte heller lysande i tillförlitlighet heller enligt statistik från svenska ägare av den.

https://d2ihp3fq52ho68.cloudfront.net/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjE3MzE1MDA7czoxOiJ3IjtpOjMyMD A7czoxOiJoIjtpOjMyMDA7czoxOiJjIjtpOjA7czoxOiJzIjtp OjA7czoxOiJrIjtzOjQwOiI1ZWFiODE5YzZiN2YzMjE5YjkyZj k2MGEzOWYzYTVhM2U5MDQwNDBlIjt9

Nu skulle ju bilen leasas och då är et väl inte så viktigt med tillförlitlighet.
På 1000 mil * 3 bör det inte hända så mycket och framförallt inte kosta så mycket.

Förhoppningsvis har de gjort förbättringar på den nya modellen.
Citera
2021-08-28, 12:42
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Skönt att du fick fixat det innan du åkte till Paris ivf. Hade nog inte varit bra att åka på en så lång resa med felen du hade innan.

Vad hamnade reparationen av lådan på (alltså pris utan kartorna)?

Ha en god tur på resan oavsett (även om jag aldrig hade klarat av det).

c.a 15.000 kr.
Citera
2021-08-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Nu skulle ju bilen leasas och då är et väl inte så viktigt med tillförlitlighet.
På 1000 mil * 3 bör det inte hända så mycket och framförallt inte kosta så mycket.

Förhoppningsvis har de gjort förbättringar på den nya modellen.

Är det operationell leasing så har det ingen betydelse ekonomiskt, men däremot så kan det ju ändå bli problem och omak med oplanerade stillestånd och reparationer (beroende på när de inträffar, tex. på resa, etc.).

Jo, man får ju verkligen hoppas att det blivit bättre!
Citera
2021-09-21, 00:47
Medlem
BAB7s avatar
Efter 17.000 mil, kan jag nu säga att den nog lätt rullar 17.000 mil till utan större problem.
Bilen går fortfarande som en klocka.

Jag är precis hemkommen från en semesterresa på 450 mil genom tyskland, sydfrankrike, paris, luxemburg etc och tillbaks hem igen.
Jag är ärligt förvånad över hur bra bilen har rullat dessa 450 mil, med bilen fullpackad med bagage och långa körningar nästan varje dag, har bilen verkligen fått visa vad den går för!
Och det blir högsta betyg.
Extremt god komfort, stolarna är superfina, man märker inte att man kört flera dagar i sträck!
Extremt god körstabilitet, trots att bilen var fullt lastad med bagage så låg den ända perfekt på vägen.

En bra bil som man gärna kör långt med.
Citera
2021-09-21, 10:05
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Efter 17.000 mil, kan jag nu säga att den nog lätt rullar 17.000 mil till utan större problem.

Jag är precis hemkommen från en semesterresa på 450 mil genom tyskland, sydfrankrike, paris, luxemburg etc och tillbaks hem igen.
Jag är ärligt förvånad över hur bra bilen har rullat dessa 450 mil, med bilen fullpackad med bagage och långa körningar nästan varje dag, har bilen verkligen fått visa vad den går för!
Och det blir högsta betyg.
Extremt god komfort, stolarna är superfina, man märker inte att man kört flera dagar i sträck!
Extremt god körstabilitet, trots att bilen var fullt lastad med bagage så låg den ända perfekt på vägen.

En bra bil som man gärna kör långt med.
Det fanns folk som körde VW-bubbla genom hela europa och tyckte det var höjden av komfort .
Jämfört med häst och vagn var det säkert det också .
På samma sätt är det med ZOE , jämfört med att cykla eller gå åker man bekvämt.
Jämför man med en "riktig" bil kommer ZOE till korta på samtliga punkter .
Liten , trång i axelhöjd , stolarna blir osköna efter några mil , motorn död över 60 km/h mm mm .......

Bor du i en stad , är kortväxt och är bredaxlad som en metrev är ZOE bilen för dig .
För den som inte stämmer in på dessa kriterier bör man vara självplågare för att trivas i den .
Citera
2021-09-22, 11:08
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Jo, BAB7 har ju ändlöst med problemtrådar över sin trasiga Zoe. Har aldrig läst eller hört talas om något liknande.

Sedan är den ju inte heller lysande i tillförlitlighet heller enligt statistik från svenska ägare av den.

https://d2ihp3fq52ho68.cloudfront.net/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjE3MzE1MDA7czoxOiJ3IjtpOjMyMD A7czoxOiJoIjtpOjMyMDA7czoxOiJjIjtpOjA7czoxOiJzIjtp OjA7czoxOiJrIjtzOjQwOiI1ZWFiODE5YzZiN2YzMjE5YjkyZj k2MGEzOWYzYTVhM2U5MDQwNDBlIjt9
Bab7 är den enda ärliga elbilsägaren här.
Citera
2021-09-25, 14:17
Medlem
Citat:

???

Fråga: är det verkligen samma bil (Zoe) som är ökänd för alla problemtrådar på FB (främst med dig själv som författare!), eller är det en annan elbil som avses?
Citera
2021-09-25, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Bab7 är den enda ärliga elbilsägaren här.

Ärlig kan han knappast vara med så totalt motstridiga fakta och uppgifter, så vida det inte rör sig om två helt olika elbilar eller två olika BAB7-postare (alternativt någon form av dissociativ identitetsstörning)?
Citera
2021-09-26, 00:19
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
???

Fråga: är det verkligen samma bil (Zoe) som är ökänd för alla problemtrådar på FB (främst med dig själv som författare!), eller är det en annan elbil som avses?

Citat:
Ärlig kan han knappast vara med så totalt motstridiga fakta och uppgifter, så vida det inte rör sig om två helt olika elbilar eller två olika BAB7-postare (alternativt någon form av dissociativ identitetsstörning)?

Egentligen har du diskvalificerat dig sedan länge genom en rad löjliga inlägg och allmänt off-topic, förmodligen eftersom du inte har något konstruktivt att komma med.

Men trots detta är jag ändå öppen för vidare diskussioner med dig, då du i många trådar visar på saklighet och goda kunskaper i ämnet.

Som svar på dina frågor:
Ja, jag är väldigt nöjd med min Renault ZOE.
Den har nu rullat 17.000 mil och har verkligen fått visa vad den går för, bilen håller hög kvalitet och även efter 17.000 mil är lack, inredning, tyger, säten, ratt, knappar, lackade ytor etc i absolut toppskick, som nytt, inget slitage!
Jag kunde lätt skruvat tillbaka mätaren från 17.000 mil till 1.700 mil och jag lovar att ingen hade reagerat!
Det är kvalitet som är man är van vid hos dyrare bilar, som tex Mercedes E klass.

Jag har inte behövt reparera bilen för speciellt mycket pengar under dessa 17.000 mil heller, det handlar om normala slitdelar som krängningshämmarstag, länkarm, spindelled etc, vilket är fullt normalt på 17.000 mil.

Det enda som sticker ut är reparationen på växellådan, men allt kan hända och nu har jag investerat 15.000 kr i lådan och ny olja etc, och bilen går som en klocka.

Motorn byttes på garantin, det kostade mig inte en enda krona.

Som sagt är jag nyss hemkommen från en 450 mila resa genom europa, bilen har åter igen visat vad den går för - och det är en förbaskat bra bil, den här Renault ZOE!
Citera
2021-09-26, 01:50
Medlem
Citat:
Den har nu rullat 17.000 mil och har verkligen fått visa vad den går för, bilen håller hög kvalitet och även efter 17.000 mil är lack, inredning, tyger, säten, ratt, knappar, lackade ytor etc i absolut toppskick, som nytt, inget slitage!
Hade inte växelspaksknoppen tappat något som behövde limmas för att det fanns risk för skärskador på en metallbit annars?
12-voltsutaget bak var väl också paj, eller hur var det?

Citat:
Motorn byttes på garantin, det kostade mig inte en enda krona.
Det kanske inte kostade dig något, men det kan ju knappast ses som ett kvalitetstecken att BÅDE motor och "växellåda" behövs bytas på en bil innan den är tre år gammal.
Citera
2021-09-26, 17:02
Medlem
Citat:
Egentligen har du diskvalificerat dig sedan länge genom en rad löjliga inlägg och allmänt off-topic, förmodligen eftersom du inte har något konstruktivt att komma med.

Snacka om personangrepp. Helt onödigt.
Citera
2021-09-26, 17:19
Medlem
Citat:
Snacka om personangrepp. Helt onödigt.
Han tar till personangrepp eftersom han ljuger och han vet om det.
Ingen gillar att bli avklädd på det här viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in