2021-09-23, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Var det inte Lillen som skrev att det var en andrahandsuppgift från Majkgård?
Det vet jag ingenting om. Men MB vet att det var prat om att hyra eller köpa.

Advokaterna skriver att Ebba Busch flera gånger, ibland med vänner, har besökt Esbjörn för att fråga om han vill hyra eller sälja fastigheterna till henne. Jag tycker det är konstigt om hon ville hyra fastigheterna eftersom den ena bara är en obebyggd tomt och det andra en förfallen sommarstuga utan el, vatten eller wc. Jag har ingen aning var advokaterna har fått sina uppgifter eller om de är sanna.

https://www.docdroid.net/Eopt5cm/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-71-yttrande-samt-bevisuppgift-fra-pdf#page=2
2021-09-23, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Advokaterna skriver att Ebba Busch flera gånger, ibland med vänner, har besökt Esbjörn för att fråga om han vill hyra eller sälja fastigheterna till henne. Jag tycker det är konstigt om hon ville hyra fastigheterna eftersom den ena bara är en obebyggd tomt och det andra en förfallen sommarstuga utan el, vatten eller wc. Jag har ingen aning var advokaterna har fått sina uppgifter eller om de är sanna.

https://www.docdroid.net/Eopt5cm/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-71-yttrande-samt-bevisuppgift-fra-pdf#page=2
Jag har sett det dokumentet också.
Lillens uppgift har inte jag heller någon källa till.
2021-09-23, 23:28
Medlem
Citat:
Om jag förstår dig rätt så påstår du att när jag skriver:
"Följande saker har du påstått att jag tycker och skrivit:
1. Grovt förtal är värre än mord och dråp."
så menar jag att du hävdar att grovt förtal är värre än dråp och mord.

Annars har jag svårt att förstå varför du tycker att du behöver skriva detta som svar:
"Jag hävdar inte att grovt förtal är värre än dråp och mord - men DU GÖR DET."
Du har i ett OTAL INLÄGG med emfas hävdar att grovt förtal är ett betydligt värre brott än både dråp och mord.
2021-09-24, 07:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du har i ett OTAL INLÄGG med emfas hävdar att grovt förtal är ett betydligt värre brott än både dråp och mord.
Jaha, då är vi tillbaks där vi började med ett tillägg.

Följande saker har du påstått att jag tycker och skrivit:
1. Grovt förtal är värre än mord och dråp.
2. Esbjörn är dement.
3. Pedofili är något att stödja.
4. Ebba försökte förföra Esbjörn med månsken, smäktande serenaderna, negligéer, sprit, minkpäls, bara underkläder, blinkande ögon, plutande mun och barm.
5. Martinator har hävdat att grovt förtal är värre än mord och dråp.

Har jag missat något?
2021-09-24, 10:39
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Att Ebba skulle vilja hyra huset till sig och sina barn är fullständigt barockt, till och med thailändska bärplockare eller rumänska tiggare hade ju backat på att hyra det huset i det skicket.

Det intressanta är att det kommer ifrån Majkgård och inte ifrån någon annan.
2021-09-24, 11:14
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Du det är inte så att Majkgård blivit förd bakom ljuset av Esbjörn under sommaren?
Att Esbjörn sagt att Ebba ska hyra som just sommarstuga då hon annars bor i Stockholm.
Inte vid röjningen utan när Matz hämtade mopederna kom det fram att han sålt inte hyrt ut.
”Ångerbrevet” är daterat 3 sep men inte förrän den 8 sep försökte Majkgård komma åt Esbjörns konto.
”Ångerbrevet” ska inte heller kommit förrän efter detta, så är egentligt datum på brevet 8 sep?
Tycker ditt förslag här är den rimligaste förklaringen till varför uthyrning av fastigheten kommit på tapeten. Att Esbjörn helt enkelt slått i Majkgård att det bara var fråga om uthyrning för att sedan kunna ställa henne inför fullbordat faktum när det väl var sålt.
2021-09-24, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Tycker ditt förslag här är den rimligaste förklaringen till varför uthyrning av fastigheten kommit på tapeten. Att Esbjörn helt enkelt slått i Majkgård att det bara var fråga om uthyrning för att sedan kunna ställa henne inför fullbordat faktum när det väl var sålt.

Jag tror även på din teori här. Den bild de flesta verkar ha av Esbjörn är att han verkar lite av en kappvändare som har många starka viljor i sin omgivning. Det skulle vara intressant att få en återblick om ett år eller så när affären är avslutad och alla inblandande fått en viss distans till allt turbulent som sker just nu och då kunna ge en bättre bild av situationen och alla resorna fram och tillbaka.
2021-09-24, 13:16
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Det skall bli intressant att se om Majkgård kommer att utveckla påståendet om uthyrning i tingsrätten samt om Esbjörn eller någon annan tar upp det.

Om inte någon annan vittnar om uthyrning eller om det finns några andra bevis så är ju bevisvärdet noll.
2021-09-24, 13:42
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Du det är inte så att Majkgård blivit förd bakom ljuset av Esbjörn under sommaren?
Att Esbjörn sagt att Ebba ska hyra som just sommarstuga då hon annars bor i Stockholm.
Inte vid röjningen utan när Matz hämtade mopederna kom det fram att han sålt inte hyrt ut.
”Ångerbrevet” är daterat 3 sep men inte förrän den 8 sep försökte Majkgård komma åt Esbjörns konto.
”Ångerbrevet” ska inte heller kommit förrän efter detta, så är egentligt datum på brevet 8 sep?

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Jag tror även på din teori här. Den bild de flesta verkar ha av Esbjörn är att han verkar lite av en kappvändare som har många starka viljor i sin omgivning. Det skulle vara intressant att få en återblick om ett år eller så när affären är avslutad och alla inblandande fått en viss distans till allt turbulent som sker just nu och då kunna ge en bättre bild av situationen och alla resorna fram och tillbaka.

Åter till dateringen 3 sep av det rekommenderade ”Ångerbrevet” som Expressen visat upp.
Matz hämtade mopederna 4-5 sep och visade inget missnöje eller sa något mot försäljningen.
I ”ångerbrevet” står det först att handpenningen är återbetala 3 sep men sen står det också att det ska betalas tillbaka den 4 sep, men Majkgård var inte på banken förrän den 8 sep?
Denna ånger måste ha inträffat efter det datum ”Ångerbrevet” förespeglas ha skrivits.
8 sep är rätta datumet då brevet skrevs och var det rekommenderat går det bevisa när det skickats.
Att någon var på banken och försökt komma åt Esbjörns konto fick Ebba veta innan brevet kom.
Bankbesöket den 8 sep hände innan ”Ångerbrevet” kom fram till Ebba.
Men datiringen på brevet måste stämma med Mats berättelse i Expressen att Esbjörn redan då ångrat sig och hur han körde dit med Esbjörn som började gråta vad har dom gjort ”jag har ju sålt en skogstomt”.
Så ”Ångerbrevet” är helt enkelt daterat 3 sep men skrevs först 8 sep för att storyn skulle hålla.
Vi vet ju nu att bara Matz + sonen kom till sommarstugan och att Esbjörn inte var med i bilen.
Esbjörn kom sen ensam dit och pratade lite med grannen, sen pratade även Matz med grannen.
2021-09-24, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh

Och inte Ebba?
Hon byter ju åsikt 4 gånger på en eftermiddag.
2021-09-24, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Att Ebba skulle vilja hyra huset till sig och sina barn är fullständigt barockt, till och med thailändska bärplockare eller rumänska tiggare hade ju backat på att hyra det huset i det skicket.

Det intressanta är att det kommer ifrån Majkgård och inte ifrån någon annan.
Finns det en uppgift utanför tråden om att Majkgård har sagt att det varit tal om uthyrning?
Senast redigerad av Krmkr 2021-09-24 kl. 14:22.
2021-09-24, 15:20
Medlem
Citat:
Finns det en uppgift utanför tråden om att Majkgård har sagt att det varit tal om uthyrning?
Majkgård ska vittna om Ebba Busch besök hos Esbjörn för att ”mot hans vilja försöka övertala honom och till slut förmått honom att sälja huset”.

https://cdn-128.anonfiles.com/hfwaY763ud/026344b3-1632489845/Uppsala%20TR%20T%208555-20%20Aktbil%2054,%20%20%20%20Yttrande%20och%20prel iminär%20be.pdf

Det är med all sannolikhet samma besök som i en annan aktbilaga beskrivs som besök av Ebba Busch för att hyra eller köpa huset.

Om Majkgård ska höras i rätten om dessa besök så gissar jag att informationen kommer från henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in