Citat:
Ursprungligen postat av
Flugpappa
Jag bygger ju min kunskap på den allmänna bilden i frågan samt att de bekräftas av min fru, släkt och vänner i vården.
Den allmänna bilden är ensidig eftersom det är den enda bilden som framträder. Tänker på en läkare från Hawaii som sa: Jag kan tala om för en kvinna att jag måste tyvärr skära bort brösten på dig och även livmodern vilket de då svarar, ok det var ju tråkigt. Men om jag säger att de ska äta mer broccoli blir de rasande. Vilket säger ganska mycket om hur mycket makt Big Pharma har över sjukvårdspersonal och vilken tilltro folk har till auktoritära människor inom medicin.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flugpappa
Så tolkar jag dig rätt om du tror att de ljuger i tv soffan för mig för att skydda sitt arbete ?
Nu vet jag inte vad de sagt så kan inte svara rakt av på din fråga. Men kan säga att de skulle aldrig bjuda in någon med andra åsikter vilket vi sett i invandringsdebatten de senaste 40 åren.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flugpappa
Och att allt är frid och fröjd på tex iva ?
Det går väl i vågor som allt annat. Men när det inte är lugnt där så basuneras det ju självklart ut, dumma vore de ju annars.