2021-09-24, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Lär dock ta en tid mentalt för många att gå tillbaka, många som jag trivs bäst att jobba hemifrån med mera.

För vissa branscher som bla besöksnäringen lär de bli fullt ös såsom teater. Julshower fullt ös!

Det här med att skaka hand vet jag inte om det blir aktuellt.

Resandet har en bit kvar också. Så länge masktvång, covidpass och krav på pcr-test fortfarande är aktuellt.
Citera
2021-09-24, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Så alla diagnoser man inte kan behandla betyder i din värld att sjukvårdspersonalen tar kål på ?? Okej ..
Nej, men om de hade behandlat patienter med detta virus som de behandlat andra patienter med liknande sjukdomae vilket de nu gör sä hade betydligt fler överlevt. Men de fick panik av all hvysteri.
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-09-24 kl. 13:54.
Citera
2021-09-24, 13:47
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
En annan fundering jag undrar är hur övriga världen har det.

Kan man i tex november resa till Japan,USA eller Australien eller har de olika villkor?
USA kommer öppna för Europa i november. Du måste vara vaccinerad dock.
Citera
2021-09-24, 13:48
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Hur känns det TS att ha den största tråden i FB historia 😀
Nja, näst största är den väl?. Cirka 15000 inlägg kvar innan den kör ikapp "Den stora chattråden"
Citera
2021-09-24, 13:51
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Lär dock ta en tid mentalt för många att gå tillbaka, många som jag trivs bäst att jobba hemifrån med mera.

Det här att jobba hemifrån kan nog hänga med ett tag till beroende på vilken arbetsgivare man har.

Citat:
För vissa branscher som bla besöksnäringen lär de bli fullt ös såsom teater. Julshower fullt ös!

Den 29e september är det över. Vi kan äntligen dra en lättnadens suck och glädjas åt att allt är som vanligt igen. Hela kultursektorn kan andas ut och nu kan vi återigen trängas kring julborden på restaurangerna.

Citat:
Det här med att skaka hand vet jag inte om det blir aktuellt.

Efter den 29e september kommer i alla fall jag att sträcka fram handen men jag kommer så klart att respektera om personen mitt emot inte vill ta den.
Citera
2021-09-24, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross

New York under julen, oh yeah vad det kommer att klirra i kassorna!
Citera
2021-09-24, 13:59
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Jaha ... då börjar nästa problem, försöka muta en läkare att spruta ut giftet på golvet och fixa ett vaccinpass.
Citera
2021-09-24, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tagex
Resandet har en bit kvar också. Så länge masktvång, covidpass och krav på pcr-test fortfarande är aktuellt.

Jag tror det dummaste svensken gör är att resa till Asien under oktober och november i det länder det tillåts, likt förbannat kommer många idioter göra det dessvärre.
Citera
2021-09-24, 14:04
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Med vadå?
Järnskrot?

Missade du fysiken i skolan eller har du helt glömt bort allt.
Eller du kanske aldrig gick klart grundskolan.

Vore trevligt om du lägger ned konspirationsteorier i den här tråden.
Ja jag ska lägga ner den teorin. Men om nästa "variant" innefattar oregelbundna blodplättar hos vaccinerade kommer jag lyfta frågan igen eftersom Lonza som anses vara bäst på att tillverka magnetiskt grafenoxid i nanoformat är även de som tillverkar ingredienserna till Modernas vaccin.

https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/lonza-invests-new-production-line-china-2021-08-23/?taid=61233ce9ced6e00001766218&utm_campaign=truean them&utm_medium=trueanthem&utm_source=twitter
Citera
2021-09-24, 14:13
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Självklart. De har väl huslån och andra amorteringar att ta hand precis som vi andra.

Jag bygger ju min kunskap på den allmänna bilden i frågan samt att de bekräftas av min fru, släkt och vänner i vården. Så tolkar jag dig rätt om du tror att de ljuger i tv soffan för mig för att skydda sitt arbete ? Och att allt är frid och fröjd på tex iva ?
Citera
2021-09-24, 14:20
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Jaha ... då börjar nästa problem, försöka muta en läkare att spruta ut giftet på golvet och fixa ett vaccinpass.

Hahaha!

Ja, vad gör man inte om man är spruträdd!
Du tycker inte datan visar på att vaccinet är säkert och att det är fantastiskt effektivt?

Jag kan meddela att nålen i sig är så tunn att du inte ens märker att du får sprutan.
Man kan ju titta bort under tiden, så slipper du vara så rädd..
Citera
2021-09-24, 14:23
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Jag bygger ju min kunskap på den allmänna bilden i frågan samt att de bekräftas av min fru, släkt och vänner i vården.

Den allmänna bilden är ensidig eftersom det är den enda bilden som framträder. Tänker på en läkare från Hawaii som sa: Jag kan tala om för en kvinna att jag måste tyvärr skära bort brösten på dig och även livmodern vilket de då svarar, ok det var ju tråkigt. Men om jag säger att de ska äta mer broccoli blir de rasande. Vilket säger ganska mycket om hur mycket makt Big Pharma har över sjukvårdspersonal och vilken tilltro folk har till auktoritära människor inom medicin.

Citat:
Så tolkar jag dig rätt om du tror att de ljuger i tv soffan för mig för att skydda sitt arbete ?
Nu vet jag inte vad de sagt så kan inte svara rakt av på din fråga. Men kan säga att de skulle aldrig bjuda in någon med andra åsikter vilket vi sett i invandringsdebatten de senaste 40 åren.

Citat:
Och att allt är frid och fröjd på tex iva ?
Det går väl i vågor som allt annat. Men när det inte är lugnt där så basuneras det ju självklart ut, dumma vore de ju annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in