Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Det är sant, på ett sätt. Men å andra sidan visar det ju på att de ser sig som "speciella", och det är aldrig bra för ett land. Det är ju inte själva kollen av invasiva arter som är fel, det är proportionerna. En banan på flyget liksom. Den kom ju redan in i flygplanet från en annan flygplats. Med en sådan rigiditet så blir livet knappt värt att leva. Deras corona-strategi förstör livet för alla i hela landet. Och resultatet de kan visa upp är några äldre sjuka sängliggande som fick leva några månader till. Proportioner.
Jag kom fram till immigration på flygplatsen.
- Vad tuggar du på?
- Sista tuggan på mitt äpple jag köpte i NZ.
- Kan du inte läsa?
- Jo, det kan jag och kastade äpplet i korgen där borta och pekade, nu är allt svalt.
Eftre en stund kom kommentaren
- Jag kan arrestera dej nu då du bar äpplet i munnen framför mej och bortom linjen!
- Jamen ursäkta min ovana, kolla min väska och jag kom in i landet.
Vid ny utresa till NZ pga nästan värmeslag i AU skulle de veta allt om vad jag skulle göra där och varför jag hade en tor biljett. Det räckte inte med att resa som turist. Då blev jag förbannad och tullmannen ringde för hjälp så att jag hann lugna ned mej tills han kom och jag bad om ursäkt igen.
All denna galenskap började efter att Lille Jonny, AU PM skickat 3000 trops för att hjälpa Bush ödelägga Irak. AU hade fått höga tullar på stålet till USA och de togs bort för 3000 man med skarpa vapen.
Innan dess var fängelseön AU bara skööön för oss med pengar utan historia och fest i sinnet! Åkte aldrig dit igen efter 5 år i AU och massor av vänner. De blev ökentokiga under IRAK kriget de förstärkte och inte ens en papperskorg fanns kvar till mina bomber som var bananskal!