2021-09-23, 23:56
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Man kunde se redan under år 2020 att de allra flesta som blev smittade av viruset klarade sig bra. Och utvecklingen har fortsatt på ungefär samma sätt under 2021. Så jag blev ganska tidigt på det klara med att det nya viruset inte var så farligt. Och när jag själv blev smittad fick jag bara en rejäl förkylning och inget mer.

Det beror kanske på vilken personlighet man har. Jag har aldrig varit en sådan som hela tiden tror att det värsta ska hända och som går omkring och oroar sig för det, eller ständigt håller på och riskminimerar allting.

Men det är klart, kommer det ett helt nytt virus som ingen vet något om får man vidta försiktighetsåtgärder tills mer information kommer fram.

Visst, de flesta klarar sig fint, eller i alla fall hyggligt. Jag blev sängliggande i några veckor, men var mest irriterande över att det inte gick över och att det var en "fram och tillbaka sjukdom".
Citera
2021-09-23, 23:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Jag har aldrig påstått att jag är vid mina sinnes fulla bruk och det var inte frågan. Mobiltelefonproblemet får du fixa själv, finns knivar.

Frågan är varför högt utbildade människor kastar bort sina karriärer för att agera visselblåsare? Är de knäppskallar hela bunten? Fd Pziseranställda som talat ut om det. Raderas friskt på de stora plattformarna eftersom det anses vara bara konspirationer men ingen tar tag i sakfrågan och bemöter dessa "foliehattar.

Nu var det en svensk läkare så tänkte jag postar det för att få se om man kan debunka det men enda debunkningen Som kom är det vanliga. Han är naturligtvis dement, farlig, senil och gud vet vad och jag är en tomte som bor i en koja i skogen.

Sedan får man imbecilla svar som: Det är inte magnetiskt har du inte gått på fysiklektionerna? Att man fördummar frågeställaren med ett felaktivt svar gör inte saken bättre. Det bevisar bara att man är totalt okunnig och vet att sådana svar sätter nog den där pajasen på plats och tänker: Ha, där fick han.

Men om det visar sig stämma och ingen vill eller vågar ta tag i det för att det är bara dumheter och idioti så är livskvalitenotan för de barn som kommer drabbas väldigt hög.

Om du funderar både en och två gånger så inser du nog absurditetens karaktär. Avseende barnen ger jag dig ett halvt rätt och tycker vi ska avvakta. Men om vi vill uppnå flockimmunitet så är det nog vägen att gå, även om jag inte gillar det. Personligen tar jag hellre vaccinet än sjukdomen.
Citera
2021-09-24, 00:00
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Så om sjuttio år har det gått runt. Då har jag snart närmat mig min 140nde födelsedag så väntar ett tag till då.

Tja, det finns väl en orsak till varför regeringen och FHM vågar öppna upp nu, trots annalkande högsäsong för SARS-COV2, Delta-varianten t.o.m. Och den stavas HÖG VACCINTÄCKNING! Förhoppningsvis så blir den ännu högre de närmaste månaderna.
Citera
2021-09-24, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Det var faktiskt väldigt bra att någon gick igenom de avlidna för att få klarhet i hur det ligger till med av/med.
Klarhet? Från artikeln. ” Det er godt nok få patienter, hvor covid-19 ikke kan antages at have spillet en rolle”
Observera slutklämmen. Översatt; Antages kan ha spelat en roll!!!!!!!!
Citera
2021-09-24, 00:04
Medlem
Citat:
Så om sjuttio år har det gått runt. Då har jag snart närmat mig min 140nde födelsedag så väntar ett tag till då.

Viruset har ju givetvis redan gått runt.
Citera
2021-09-24, 00:07
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Klarhet? Från artikeln. ” Det er godt nok få patienter, hvor covid-19 ikke kan antages at have spillet en rolle”
Observera slutklämmen. Översatt; Antages kan ha spelat en roll!!!!!!!!
Visst var det en bra artikel, märks tydligt på ditt sätt att reagera på den.
Citera
2021-09-24, 00:08
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Om du funderar både en och två gånger så inser du nog absurditetens karaktär. Avseende barnen ger jag dig ett halvt rätt och tycker vi ska avvakta. Men om vi vill uppnå flockimmunitet så är det nog vägen att gå, även om jag inte gillar det. Personligen tar jag hellre vaccinet än sjukdomen.
Ja. Absurditeten tycker jag att jag finner hos de som jobbar som forskare och har en lön på 10000 Dollar i månaden och pensionen klar tänker att, "Fuck That" Jag postar en tokig video så jag får sparken och blir av med mina förmåner. Vad ska jag med de till när jag kan trolla lite på YT i ett par dagar innan de plockar ner min video och misskrediterar mig överallt.

Sår ett frö av tvivel till att allt kanske inte står rätt till men som jag skrev tidigare, känner ingen 12-15åring så kommer personligen inte bli drabbad.

Så kanske ska packa ihop min väska med mina teorier och sätta mig vid sidan och titta på.
Senast redigerad av Lugnochro 2021-09-24 kl. 00:13.
Citera
2021-09-24, 00:11
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Viruset har ju givetvis redan gått runt.
Runt vem? Konstaterade fall är väl det som räknas gällande smittspridning.
Citera
2021-09-24, 00:14
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ja. Absurditeten tycker jag att jag finner hos de som jobbar som forskare och har en lön på 10000 Dollar i månaden och pensionen klar tänker att, "Fuck That" Jag postar en tokig video så jag får sparken och blir av med mina förmåner. Vad ska jag med de till när jag kan trolla lite YT i ett par dagar innan de plockar ner min video.

Sår ett frö av tvivel till att allt kanske inte står rätt till men som jag skrev tidigare, känner ingen 12-15åring så kommer personligen inte bli drabbad.

Så kanske ska packa ihop min väska med mina teorier och sätta mig vid sidan och titta på.

Men du kommer ihåg hur man var i den åldern? Och du kommer ihåg hur dina antagonister var? Vi var mer eller mindre får (fårmade). Ungdomen förtjänar en chans så kör på.
Citera
2021-09-24, 00:20
Medlem
Citat:
Runt vem? Konstaterade fall är väl det som räknas gällande smittspridning.
Konstaterade fall är givetvis inte alla som har infekterats eller varit i kontakt med det.
Citera
2021-09-24, 00:22
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Konstaterade fall är givetvis inte alla som har infekterats eller varit i kontakt med det.
Så du menar att alla har haft det?
Citera
2021-09-24, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Visst var det en bra artikel, märks tydligt på ditt sätt att reagera på den.
Det var en rätt usel artikel om man ska dra slutsatsen att folk verkligen dött av corona med en slutkläm som lyder att det kan antas att corona spelat en roll i dödsfallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in