2021-09-23, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agnesx
Lär de sig aldrig? Detta var ju uppe på tapeten även när "Stockholmspolisen" sändes på TV4. I detta fallet har filmteamet sonika stövlat på, bara för att ingen praktiskt hindrat dem. Anders agerande är ju sanslöst.
Mänskligheten var ett evolutionärt misstag.
Citera
2021-09-23, 19:17
Medlem
GanjaFarfars avatar
Helt otroligt hur man kan gnälla på en programsatsning som detta. Hade det varit bättre om den gjordes för 5-10 år sedan? Absolut, men det betyder VERKLIGEN inte att detta inte kommer vara en rejäl ögonöppnare för en hel drös med människor som tidigare har valt att sticka huvudet i sanden.
Riktigt bra samhällsskildring och att låta alla parter komma till tals är precis vad som behövs för att ha någon som helst chans att råda bot på problemet.
Senast redigerad av GanjaFarfar 2021-09-23 kl. 19:49.
Citera
2021-09-23, 19:23
Medlem
Propaganda.

Snubben som var "offer" var uppenbarligen kriminell själv.

Anders ser ut som en pundare.

Fejk. Fejk. Fejk. Sker inga som helst våldsbrott i Sverige. Bara en taktik för att öka polisvåldet.

De flesta invandrare är fromma som lamm. Själv brukar jag klappa dem på mulen och lockar med socker.

Dumma rasister på TV4! Propaganda för SD! Usch. Nä, nu ska jag ringa och klaga på denna missvisande bild.
Citera
2021-09-23, 19:28
Medlem
Känns som Öfvergård är bakfull i avsnitten, sliten och bedrövlig, men det kanske är den vanlige Anders. Undra när denna programserie spelades in, precis innan västindien kanske ..

Polisens egen kritik efter ”Anders och våldet”
https://www.expressen.se/gt/polisens-egen-kritik-efter-anders-och-valdet/
Senast redigerad av SKIL 2021-09-23 kl. 19:35.
Citera
2021-09-23, 19:38
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Känns som Öfvergård är bakfull i avsnitten, sliten och bedrövlig, men det kanske är den vanlige Anders. Undra när denna programserie spelades in, precis innan västindien kanske ..

Polisens egen kritik efter ”Anders och våldet”
https://www.expressen.se/gt/polisens-egen-kritik-efter-anders-och-valdet/
Sägs att Anders har fått sparken från TV4 efter en attack på en fest.

Men han verkar ju köra på så han är nog kvar på TV4 verkar det som.
Citera
2021-09-23, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern

Ditt IQ måste ligga under medel eller hur? Gör ett test och sen gör du en genomgående utredning av dig själv. Tror du att det här är live?
Citera
2021-09-23, 19:52
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korabilenrakt
Ditt IQ måste ligga under medel eller hur? Gör ett test och sen gör du en genomgående utredning av dig själv. Tror du att det här är live?
När Timell fick dojan så tog man bort samtliga program med honom direkt.

Men Anders fick väl något special-uppsägningskontrakt.
Citera
2021-09-23, 19:56
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern

Eeh, detta är inte livesänt. Vad får dig att tro det?
Citera
2021-09-23, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Helt otroligt hur man kan gnälla på en programsatsning som detta. Hade det varit bättre om den gjordes för 5-10 år sedan? Absolut, men det betyder VERKLIGEN inte att detta inte kommer vara en rejäl ögonöppnare för en hel drös med människor som tidigare har valt att sticka huvudet i sanden.
Riktigt bra samhällsskildring och att låta alla parter komma till tals är precis vad som behövs för att ha någon som helst chans att råda bot på problemet.

Debatten i media om programmet undviker själva ämnet helt och hållet, tyvärr.
Men man får hoppas det blir en ögonöppnare för några som fortfarande lever i sin bubbla.
Citera
2021-09-23, 20:09
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Debatten i media om programmet undviker själva ämnet helt och hållet, tyvärr.
Men man får hoppas det blir en ögonöppnare för några som fortfarande lever i sin bubbla.

Glöm det! Det är ett gladiatorspel åt folket i Robert Aschberg anda.
Det är istället för ett handlingskraftigt handlade ifrån statens sida.

En hjärntvätt där det tjänas i bägge ändarna och där sådana figurer som Aschberg och Anders framstår som hjältar..

Jag säger så här att inte ens en polis kan vara så rättframt rå mot buset så som Anders är.
Vad kan det bero på?

Media är idag en makt, en makt direkt kopplat till politiken, istället för poliser och andra så har vi Aschberg och Anders. Stålmannen o Läderlappen.
Citera
2021-09-23, 20:38
Medlem
T-B-MANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Du tolkar mig fel.
Jag tror inte gott om alla kriminella.
Jag tror att den som åker runt med en Rolex på armen i en bil med kriminella nog har gjort kriminella saker själv.
Jag sa INTE att jag inte tror att inga oskyldiga drabbas.

Jaha ok ingen fara!

Fast han sa att han hade Rolexen hemma.

Jag tycker ändå att även om du själv kan ha begått mindre allvarliga brott, så ska du inte behöva bli utsatt för nåt sånt här som Linus blev.
Citera
2021-09-23, 20:45
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korabilenrakt
jag spottade soppa över hela skärmen 😂😂😂

Vad är det som gör Öfvergård till nån slags tv-värd personlighet i samhällsfrågor? är inte han en gnällig snickare som åker runt och läxar upp folk som dragit fel spik i väggen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in