2021-09-23, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Är det för att han varit "elak" som du fortsätter att snacka skit om honom i den här tråden?

Är bokens titel ett bevis för att Hanif Bali agerat opassande och bett den unga kvinnan om bilder? 😆

Om svaret är ja så borde du kanske söka för din fixering?

Det här är ett diskussionsforum och den här specifika diskussionstråden har Hanif Bali som trådämne.

Det är främst därför Hanif Bali diskuteras här och folk har lite olika åsikter fram och tillbaka om honom.

Jag diskuterar gärna andra ämnen, men då gör jag det i de diskussionstrådar som är avsedda för just andra ämnen.

Du deltar ju för övrigt själv här i diskussionen och har bevisligen en hel del åsikter själv om Hanif Bali
även om dina inlägg främst fokuserar på att alltid angripa andra deltagare i diskussionen.

Det där med boken som Hanif Bali snart släpper ansåg jag var lite intressant då det egentligen hade passat med sådan release vid lite senare tillfälle eftersom han då hade kunnat få med den här skandalen i sin bok, men är ju möjligt att han tar det i en uppföljare också.
Senast redigerad av 12-12 2021-09-23 kl. 14:17.
Citera
2021-09-23, 14:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Ja fast du är ju givetvis inte tvingad att läsa den här diskussionstråden om det är så att
du upplever dig irriterad och provocerad av att läsa andras åsikter, exempelvis mina, om Hanif Bali.

Jag för egen del anser det fullt förståeligt att den här affären fick stor uppmärksamhet eftersom det i allmänhetens ögon anses ganska olämpligt och opassande att förtroendevalda riksdagsledamoter flörtar med 15 åringar eller 16 åringar på Tinder och också bjuder hem dem för
privata träffar i egna hemmet i soffan, trots att flickan ifråga var i beroendeställning till Hanif Bali.

Det är inte konversationerna på mobilen i sig som är problemet, det är något du själv har hakat upp dig på, där lägger jag ingen större vikt.

Det är många makthavare och politiker genom åren som har gjort bort sig, den här gången var det Hanif Bali.

Den här tråden handlar specifikt om Hanif Bali, inte andra politiker och makthavare.

Om vi sammanfattar dina förvirrade inlägg då verkar dom gå ut på att unga kvinnor kan inte ljuga eller överdriva?

Det där påstådda flörtandet är inte bevisat och när exakt har den unga kvinnan som behövde en mentor varit hemma i soffan hos Hanif Bali? Du har kanske en länk?

Anser inte du också som självutnämnd moralens väktare att det är djupt opassande att 16-åringar är aktiva på en knullapp med 18-årsgräns?
Citera
2021-09-23, 14:26
Medlem
Citat:
Den här tråden handlar specifikt om Hanif Bali, inte andra politiker och makthavare.

Om vi sammanfattar dina förvirrade inlägg då verkar dom gå ut på att unga kvinnor kan inte ljuga eller överdriva?

Det där påstådda flörtandet är inte bevisat och när exakt har den unga kvinnan som behövde en mentor varit hemma i soffan hos Hanif Bali? Du har kanske en länk?

Anser inte du också som självutnämnd moralens väktare att det är djupt opassande att 16-åringar är aktiva på en knullapp med 18-årsgräns?

Ja det är helt bekräftat och Hanif Bali själv har också bekräftat det, fast uppger som sagt förevändningen att det bara var läxhjälp.

Jag och flera andra har då haft en del funderingar på om det verkligen bara rörde sig om enbart läxhjälp eftersom det då var mitt i sommaren mellan högstadiet och gymnasiet och vid den tidpunkten brukar man normalt sett inte ha särskilt många läxor.

Det har givits och länkats utdrag ur flera artiklar här i diskussionen där både Hanif Bali själv och
den minderåriga flickan bekräftar att de träffats vid minst 3 tillfällen, varav minst 1 tillfälle var just hemma hos Hanif Bali i hans soffa.

Du får försöka läsa det som skrivs i diskussionen och ta del av artiklarna, där finns mycket information
och det har angivits vid flera tillfällen exakt när de träffades privat hemma hos Hanif Bali.

Jag rekommenderar att du försöker läsa artiklarna och diskussionen innan du börjar med arga utläggningar.
Citera
2021-09-23, 14:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det där med boken som Hanif Bali snart släpper ansåg jag var lite intressant då det egentligen hade passat med sådan release vid lite senare tillfälle eftersom han då hade kunnat få med den här skandalen i sin bok, men är ju möjligt att han tar det i en uppföljare också.

Du svarade aldrig på frågan.

Är bokens titel ett bevis för att Hanif Bali uppträtt opassande och bett den unga 16-åriga kvinnan om bilder?

Svara nu tack och slingra dig inte som en orm.

Du pratar också om den påstådda "skandalen" som om den är utredd, Hanif Bali kommer säkert att få upprättelse som det ser ut nu.

Det verkar inte finnas några bevis för att ett brott är begånget förutom i din fantasi.
Citera
2021-09-23, 14:27
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Vad finns det för god grund för dig att gång på gång kritisera Hanif Bali och fortsatta tjata om hans påstått dåliga omdöme? Vi har hört dina åsikter till leda nu.

Är inte hela den historien enormt uppblåst?

En vilsen förvirrad ung kvinna verkar inte klara av att Hanif bryter deras kontakt och börjar sen förfölja honom med osanna påståenden, har inte också hon ett ansvar för att moderaterna får oönskad uppmärksamhet?

Varför litar du på denna kvinna när du inte verkar vilja lita på Hanif Balis flickvän när hon säger sig ha sett konversationerna?

Du agera fullständigt inkonsekvent.
Först ifrågasätter/ställer du en allmän fråga.
För att sedan, i samma andetag, önska tysta andra skribenter som lämnar svar, på just det du frågar.

Du ledsnar på att ingen svarar ”rätt”.
Dvs så som du tycker. För isf är det ok.
Eller?

Och om detta är en uppblåst affär väljer du att känna själv.

Den är föremål för en utredning av Särskilda Åklagarekammaren. Det rapporteras dagligen i alla våra traditionella medier såsom TV, radio och dagstidningar. Inom sociala medier skrivs och pratas det frekvent. Och en inte allt för kvalificerad gissning är att detta debatteras och ventileras flagrant inom partiet Moderaterna och öht i de partipolitiska korridorerna.

Kanske är detta bara att diskvalificera och ist kalla det för uppblåst? Du tycker det.

Citera
2021-09-23, 14:31
Medlem
Citat:
Du svarade aldrig på frågan.

Är bokens titel ett bevis för att Hanif Bali uppträtt opassande och bett den unga 16-åriga kvinnan om bilder?

Svara nu tack och slingra dig inte som en orm.

Du pratar också om den påstådda "skandalen" som om den är utredd, Hanif Bali kommer säkert att få upprättelse som det ser ut nu.

Det verkar inte finnas några bevis för att ett brott är begånget förutom i din fantasi.

Jag har försökt att lugnt och pedagogiskt och vänligt förklara för dig flera gånger nu att
Hanif Bali inte alls behöver ha gjort sig skyldig till någonting brottsligt.

Det är enbart kanske i din egen fantasi som du tror folk beskyller honom för något begånget brott.

Jag anser däremot att Hanif Bali har gjort sig skyldig till bristfälligt omdöme och olämpligt uppträdande
och det anser bevisligen också Moderaterna.

Och den bedömningen gör allmänheten också i sådana här fall när det rör sig om offentliga makthavare som
har olämpliga kontakter med minderåriga.

Det kommer nog inte ändras av att du skriver arga inlägg på Flashback och angriper folk som inte tycker som du tycker.
Senast redigerad av 12-12 2021-09-23 kl. 14:34.
Citera
2021-09-23, 14:41
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hela vänstertwitter består av personliga påhopp och uthängningar?
Att du hänger ut Bali och kommer med personliga påhopp och påståenden i den här tråden verkar vara okej? Men om Bali kallar ett näthatande vänstertroll för just näthatande vänstertroll så blir vänstertwitter lite ledsna i ögat.
Bali är moderaternas främsta tillgång på sociala medier, just därför som SSU-trollen sätter år honom.

Vad i helvete har SSU med detta att göra ?
I nyhetsmorgon avhandlades sveriges ökade problem med incels. Den intervjuade var längre än Bali, annars hade man kunnat tro att det var han.
Citera
2021-09-23, 14:57
Medlem
mjukmjukares avatar
Läser ”uppblåst” i AB idag;

M på väg in i valet med öppna konflikter.

När alla och envar läser denna blaffa så inser man vem som är Hanif Balis största fiende.
Med denna typ av Media kan ett Verkställande Utskott inte göra annat än att rekommendera Styrelsen att, i första hand be Hanif Bali frivilligt lämna partiets samtliga uppgifter.

Och är Bali inte insiktsfull och förstår att denna typen av media är en omöjlig belastning för M, ja då får man med tvång entlediga honom.

Som så ofta. Media avgör detta ”av misstag”.

Citera
2021-09-23, 16:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare

Och om detta är en uppblåst affär väljer du att känna själv.

Den är föremål för en utredning av Särskilda Åklagarekammaren. Det rapporteras dagligen i alla våra traditionella medier såsom TV, radio och dagstidningar. Inom sociala medier skrivs och pratas det frekvent. Och en inte allt för kvalificerad gissning är att detta debatteras och ventileras flagrant inom partiet Moderaterna och öht i de partipolitiska korridorerna.

Det hela verkar handla om moralpanik. Ingen tycks heller ha blivit utsatt för tvång, våld eller hot?

En ung förvirrad vilsen kvinna riktar i nuläget helt obevisade anklagelser mot en riksdagsledamot. Varför skulle han be henne om bilder av sexuell natur och riskera sin karriär som politiker?

Riksdagsledamotens sambo har dessutom fått ta del av konversationerna och där sett hur han avvisat den påstridiga unga kvinnan.

Istället för att som vissa i tråden ägnar tid åt att blåsa upp den unga kvinnans trovärdighet gentemot riksdagsledamotens så borde väl dessa skribenter sansa sig och inte ta saker för givna.
Citera
2021-09-23, 17:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag har försökt att lugnt och pedagogiskt och vänligt förklara för dig flera gånger nu att
Hanif Bali inte alls behöver ha gjort sig skyldig till någonting brottsligt.

Det är enbart kanske i din egen fantasi som du tror folk beskyller honom för något begånget brott.

Jag anser däremot att Hanif Bali har gjort sig skyldig till bristfälligt omdöme och olämpligt uppträdande
och det anser bevisligen också Moderaterna.

Och den bedömningen gör allmänheten också i sådana här fall när det rör sig om offentliga makthavare som
har olämpliga kontakter med minderåriga.

Jag och många andra som skriver i tråden tillhör också allmänheten och vi tror inte ett dyft på anklagelserna, du har inget mandat för att tala för någon allmänhet.

Hade inte den unga kvinnan kunnat hålla truten och istället låta utredningen visa vem som talar sanning istället för att breda ut sig i media och hävda saker som till dags dato är obevisade? Hon vill ju troligtvis håva in någon typ av hämnd, annars hade hon hållt igen näbben.

Får vi höra ett lagom smart svar nu?
Citera
2021-09-23, 17:49
Medlem
Citat:
Jag och många andra som skriver i tråden tillhör också allmänheten och vi tror inte ett dyft på anklagelserna, du har inget mandat för att tala för någon allmänhet.

Hade inte den unga kvinnan kunnat hålla truten och istället låta utredningen visa vem som talar sanning istället för att breda ut sig i media och hävda saker som till dags dato är obevisade? Hon vill ju troligtvis håva in någon typ av hämnd, annars hade hon hållt igen näbben.

Får vi höra ett lagom smart svar nu?

Det här handlar dock kanske inte så mycket om vad du personligen tror eller inte tror.

Det är bekräftat att Hanif Bali och den minderåriga flickan har träffats vid minst 3 tillfällen,
varav 1 av tillfällena har skett privat hemma hos honom, i hans soffa.

Det här har jag förklarat för dig flera gånger och också länkat till artiklar och gett utdrag ur dessa.

Den allmänna sociala synen i ett modernt land som Sverige är att det är mycket olämpligt att som
offentlig makthavare ha den typen av privata umgängen med minderåriga flickor eller pojkar i beroendeställning.

De övriga anklagelserna emot Hanif Bali, den eventuellt brottsliga delen, är däremot inte vår sak att avgöra.

Jag har flera gånger skrivit att jag tror att den förundersökningen kan komma att läggas ner, svårt att bevisa direkt brott.
Citera
2021-09-23, 18:09
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Det här handlar dock kanske inte så mycket om vad du personligen tror eller inte tror.

Det är bekräftat att Hanif Bali och den minderåriga flickan har träffats vid minst 3 tillfällen,
varav 1 av tillfällena har skett privat hemma hos honom, i hans soffa.

Det här har jag förklarat för dig flera gånger och också länkat till artiklar och gett utdrag ur dessa.

Den allmänna sociala synen i ett modernt land som Sverige är att det är mycket olämpligt att som
offentlig makthavare ha den typen av privata umgängen med minderåriga flickor eller pojkar i beroendeställning.

De övriga anklagelserna emot Hanif Bali, den eventuellt brottsliga delen, är däremot inte vår sak att avgöra.

Jag har flera gånger skrivit att jag tror att den förundersökningen kan komma att läggas ner, svårt att bevisa direkt brott.

Det du har skrivit är klart och tydligt förklarat.
Den som inte har förmågan att ta till sig av detta, har i någon form en brist, och det är inget du kan ta ansvar för. Du gav det ett seriöst försök. Framtiden kommer visa vad du har försökt förmedla. Låt tiden stå dig bi.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in