Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Jag och många andra som skriver i tråden tillhör också allmänheten och vi tror inte ett dyft på anklagelserna, du har inget mandat för att tala för någon allmänhet.
Hade inte den unga kvinnan kunnat hålla truten och istället låta utredningen visa vem som talar sanning istället för att breda ut sig i media och hävda saker som till dags dato är obevisade? Hon vill ju troligtvis håva in någon typ av hämnd, annars hade hon hållt igen näbben.
Får vi höra ett lagom smart svar nu?
Det här handlar dock kanske inte så mycket om vad du personligen tror eller inte tror.
Det är bekräftat att Hanif Bali och den minderåriga flickan har träffats vid minst 3 tillfällen,
varav 1 av tillfällena har skett privat hemma hos honom, i hans soffa.
Det här har jag förklarat för dig flera gånger och också länkat till artiklar och gett utdrag ur dessa.
Den allmänna sociala synen i ett modernt land som Sverige är att det är mycket olämpligt att som
offentlig makthavare ha den typen av privata umgängen med minderåriga flickor eller pojkar i beroendeställning.
De övriga anklagelserna emot Hanif Bali, den eventuellt brottsliga delen, är däremot inte vår sak att avgöra.
Jag har flera gånger skrivit att jag tror att den förundersökningen kan komma att läggas ner, svårt att bevisa direkt brott.