2021-09-23, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Släpper bok
https://www.expressen.se/nyheter/hanif-bali-slapper-bok--konsten-att-vara-elak/

Konsten att vara elak

Jag kan faktiskt inte tänka mig någon mer passande boktitel för Hanif Bali.

Hanif Bali har ju byggt hela sin så kallade karriär och hela sitt så kallade liv på att vara en elak mobbare.

Jag väljer ut några meningar ur artikeln som berör anmälningarna och boken.

Citat:
En utredning om misstänkt sexbrott pågår just nu mot riksdagsledamoten Hanif Bali.

Om bara några veckor är det planerat att han ska släppa en bok - med titeln ”Konsten att vara elak”.

Hanif Bali har tagit en paus från det politiska arbetet. Utredningen gäller brott mot en tonårsflicka i Moderaternas ungdomsförbund Muf som polisanmält Bali.

Hanif Bali har i intervju med Expressen bekräftat att han träffat flickan vid tre tillfällen och att de haft kontakt.

Det var i fredags förra veckan som det blev känt att åklagare inlett förundersökning gällande en av anmälningar för brottet utnyttjande av barn för sexuell posering.

– Då förundersökningen fortfarande är i ett tidigt inledningsskede kan inte mer information lämnas just nu. Jag kan inte kommentera närmare vilka anmälningar som gjorts eller gå in på några detaljer om misstankarna, sade chefsåklagare Maria Sterup i ett pressmeddelande.

Riksdagsjobbet är på paus - och utgivningsdatum för hans bok ”Konsten att vara elak” är preliminärt satt till 8 november.
Senast redigerad av 12-12 2021-09-23 kl. 09:07.
Citera
2021-09-23, 09:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12

Hanif Bali har ju byggt hela sin så kallade karriär och hela sitt så kallade liv på att vara en elak mobbare.

Det är inte att mobba om man plockar sönder Vänsterblivnas taffliga argument på twitter.
Att diverse LO-troll och vänsterpartister tycker Bali är jobbig då han oftast åker åttor runt dem i debatter är dock förståeligt.
Citera
2021-09-23, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det är inte att mobba om man plockar sönder Vänsterblivnas taffliga argument på twitter.
Att diverse LO-troll och vänsterpartister tycker Bali är jobbig då han oftast åker åttor runt dem i debatter är dock förståeligt.

Jag tror ingen någonsin heller har påstått att det skulle vara mobbning att argumentera?

Det kan däremot räknas som mobbning med exempelvis personliga påhopp och uthängningar och liknande och just Hanif Bali
har främst ägnat sig åt sådant.

Det är många också inom Moderaterna som upplever Hanif Bali som en belastning och ett sänke
och han brukar mobba också sina egna partikollegor inom Moderaterna.

Jag anser därför inte att det här är någon höger eller vänster fråga direkt, den aspekten är ganska irrelevant.

Det är för övrigt alltid ytterst olämpligt för en förtoendevald offentlig politiker och riksdagsledamot
att bjuda hem minderåriga i beroendeställning till privata träffar i hemmet.

Det gäller alla förtroendevalda riksdagsledamöter, oavsett höger eller mitten eller vänster.
Citera
2021-09-23, 09:43
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jag tror ingen någonsin heller har påstått att det skulle vara mobbning att argumentera?

Det kan däremot räknas som mobbning med exempelvis personliga påhopp och uthängningar och liknande och just Hanif Bali
har främst ägnat sig åt sådant.

Det är många också inom Moderaterna som upplever Hanif Bali som en belastning och ett sänke
och han brukar mobba också sina egna partikollegor inom Moderaterna.

Jag anser därför inte att det här är någon höger eller vänster fråga direkt, den aspekten är ganska irrelevant.

Det är för övrigt alltid ytterst olämpligt för en förtoendevald offentlig politiker och riksdagsledamot
att bjuda hem minderåriga i beroendeställning till privata träffar i hemmet.

Det gäller alla förtroendevalda riksdagsledamöter, oavsett höger eller mitten eller vänster.
Hela vänstertwitter består av personliga påhopp och uthängningar?
Att du hänger ut Bali och kommer med personliga påhopp och påståenden i den här tråden verkar vara okej? Men om Bali kallar ett näthatande vänstertroll för just näthatande vänstertroll så blir vänstertwitter lite ledsna i ögat.
Bali är moderaternas främsta tillgång på sociala medier, just därför som SSU-trollen sätter år honom.
Citera
2021-09-23, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hela vänstertwitter består av personliga påhopp och uthängningar?
Att du hänger ut Bali och kommer med personliga påhopp och påståenden i den här tråden verkar vara okej? Men om Bali kallar ett näthatande vänstertroll för just näthatande vänstertroll så blir vänstertwitter lite ledsna i ögat.
Bali är moderaternas främsta tillgång på sociala medier, just därför som SSU-trollen sätter år honom.

Ja alltså för det första, det är fullt tillåtet för användare på Flashback att diskutera Hanif Bali, offentlig makthavare, i diskussionstrådar.

Det kan omöjligen betraktas som uthängning att diskutera här vad som framkommer i medier om Hanif Bali, som är en offentlig person.

För det andra, det är enbart en liten minoritet av befolkningen som ens använder eller följer Twitter.
Hanif Bali och hans aktiviteter där är ganska meningslösa i det stora hela och påverkar bara en begränsad grupp.

För det tredje, jag har ingen aning om vad SSU har med en diskussion om Hanif Bali och MUF att göra.
Jag har heller ingen aning om ifall någon förutom du själv är så kallat ledsen i ögat.

Det är klart att en diskussionstråd om Hanif Bali blir aktiv när det framkommer anklagelser emot honom
och det är ju trots allt Hanif Bali själv som har placerat sig i den här besvärliga situationen.
Senast redigerad av 12-12 2021-09-23 kl. 10:02.
Citera
2021-09-23, 10:19
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men Hanif Bali har enligt egen utsago bara varit mentor åt den unga kvinnan, han har sagt att han har inte medvetet flörtat med henne och chatta är väl inte förbjudet.

Det är istället din snuskiga fantasi som troligtvis gör sig gällande här, du projicerar antagligen dina egna smutsiga tankar på Hanif Bali.

Du vill gärna utmåla Hanif Bali som en skurk men i själva verket är det du som saknar omdöme och tänker med fel kroppsdel. Du vet ingenting mer om honom och hans relation med den förvirrade unga kvinnan än du läst i några tidningsartiklar.

Lawnmoverman2011” … du spyr och förfasas över hur annan här, tänker med fel kroppsdel, och överhuvudtaget inte vet någonting.
Frågan uppstår då retoriskt;
-Vad vet du, och mot vad, vilar du dina kunskaper?
Berätta!

Citera
2021-09-23, 10:47
Medlem
Citat:
Det finns många inom Moderaterna och MUF som anser att Hanif Bali länge agerat problematiskt
och som av fullt förståeliga skäl är mycket bekymrade över de allvarliga anklagelser som nu riktas emot honom.

Det har inletts en förundersökning mot Hanif Bali och det är allvarligt nog eftersom det ger
också Moderaterna och MUF oönskad uppmärksamhet.

Du förefaller fokusera väldigt mycket på att angripa de som ifrågasätter eller kritiserar Hanif Bali.

Svara inte på detta inlägg för nu är det färdigflashbackat!

1. Bali och company är en sådan där katastrof som sabbar opinionssiffror samtidigt som han göder en liten klick av extremister i sitt eget parti. Bali är dock en vänster liberal produkt i första hand, endast massmediala vänsterliberaler stödjer Bali, i praktiken är han en Dagens Nyheter produkt precis som Kd:s katastrof-partiledare.

Bali klipp och klistrade från flashback.
Bali den tolfte har stöd av 120 tusen programmerade drönare.
Bali den tolfte har stöd av 120 tusen programmerade drönare och en M-hatande liberal MSM.
Bali den tolfte har stöd av 120 tusen programmerade drönare och 40K hathetsande vänsterdrägg.
Bali tryckte i Muf...
m.m.

2. Ingen rök utan eld, rökläggningen ser massiv ut. Muf har tidigare haft problem, dock inte med fula pedofiler, ett godståg med äkta och fabricerad gödsel ser ut att vara på väg.

3. Bali har skrivit en bok också "konsten att vara elak". Ifall jag förstår saken rätt är den också en massa klipp och klistra från flashback.

4. Balis fanboys har rakat skäggen nu, de blir misstänkta för att jaga småflickor m.m. Kvar finns lite efterblivna bönder och sådana som åtminstone vill ha debatten "levande".

Svara inte på detta inlägg för nu är det färdigflashbackat!
Citera
2021-09-23, 11:16
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ja det här låter ju mycket intressant i sådana fall eftersom du tidigare här i diskussionen tyckte tvärtom väl?

Jag misstänker att det finns fler saker i den här historien om Hanif Bali som kanske inte kommit ut ännu.

Moderaterna är nog ganska osäkra just nu hur de ska agera och hantera Hanif Bali framöver.
Jag har också inside information. Tydligen ska Hanif ha mordhotat henne också.
Citera
2021-09-23, 12:10
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Jag har också inside information. Tydligen ska Hanif ha mordhotat henne också.
Förvånar mig inte ett dugg.
Citera
2021-09-23, 13:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag har fortfarande ingen aning om vad SSU eller så kallad vänster har med Hanif Bali och MUF att göra.

Det finns många inom Moderaterna och MUF som anser att Hanif Bali länge agerat problematiskt
och som av fullt förståeliga skäl är mycket bekymrade över de allvarliga anklagelser som nu riktas emot honom.

Det har inletts en förundersökning mot Hanif Bali och det är allvarligt nog eftersom det ger
också Moderaterna och MUF oönskad uppmärksamhet.

Du förefaller fokusera väldigt mycket på att angripa de som ifrågasätter eller kritiserar Hanif Bali.

Fast du bör försöka förstå att det finns ganska goda grunder att kritisera honom på
och det oavsett om man är höger eller mitten eller vänster.

Vad finns det för god grund för dig att gång på gång kritisera Hanif Bali och fortsatta tjata om hans påstått dåliga omdöme? Vi har hört dina åsikter till leda nu.

Är inte hela den historien enormt uppblåst?

En vilsen förvirrad ung kvinna verkar inte klara av att Hanif bryter deras kontakt och börjar sen förfölja honom med osanna påståenden, har inte också hon ett ansvar för att moderaterna får oönskad uppmärksamhet?

Varför litar du på denna kvinna när du inte verkar vilja lita på Hanif Balis flickvän när hon säger sig ha sett konversationerna?
Citera
2021-09-23, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vad finns det för god grund för dig att gång på gång kritisera Hanif Bali och fortsatta tjata om hans påstått dåliga omdöme? Vi har hört dina åsikter till leda nu.

Är inte hela den historien enormt uppblåst?

En vilsen förvirrad ung kvinna verkar inte klara av att Hanif bryter deras kontakt och börjar sen förfölja honom med osanna påståenden, har inte också hon ett ansvar för att moderaterna får oönskad uppmärksamhet?

Varför litar du på denna kvinna när du inte verkar vilja lita på Hanif Balis flickvän när hon säger sig ha sett konversationerna?

Ja fast du är ju givetvis inte tvingad att läsa den här diskussionstråden om det är så att
du upplever dig irriterad och provocerad av att läsa andras åsikter, exempelvis mina, om Hanif Bali.

Jag för egen del anser det fullt förståeligt att den här affären fick stor uppmärksamhet eftersom det i allmänhetens ögon anses ganska olämpligt och opassande att förtroendevalda riksdagsledamoter flörtar med 15 åringar eller 16 åringar på Tinder och också bjuder hem dem för
privata träffar i egna hemmet i soffan, trots att flickan ifråga var i beroendeställning till Hanif Bali.

Det är inte konversationerna på mobilen i sig som är problemet, det är något du själv har hakat upp dig på, där lägger jag ingen större vikt.

Det är många makthavare och politiker genom åren som har gjort bort sig, den här gången var det Hanif Bali.
Senast redigerad av 12-12 2021-09-23 kl. 14:08.
Citera
2021-09-23, 14:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Är det för att han varit "elak" som du fortsätter att snacka skit om honom i den här tråden?

Är bokens titel ett bevis för att Hanif Bali agerat opassande och bett den unga kvinnan om bilder? 😆

Om svaret är ja så borde du kanske söka för din fixering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in