2021-09-23, 14:55
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Demonstration för 5 dagar sen:

https://www.youtube.com/watch?v=0h4F7uH0g8g

Konfrontation med polisen:

https://www.youtube.com/watch?v=2xI56PokCLE

Böter på upp till 3700 australienska dollar (23 000 sek!) om du bryter mot lockdown och går ut!

https://www.nbcnews.com/news/world/sydney-lockdown-fines-hiked-3-700-australia-faces-worst-covid-n1276824
Tycker du att det där var extremt gjort av polisen eller vad är din poäng med inlägget?

Massa idioter + extremvänster som gör kaos på gatorna och polisen sprejar dom lite med något medel? Såg inte ens någon polis skjuta med gummikulor? Oavsett så är det nog inte så farligt. Om man beter sig som en farlig idiot på stan (som dessutom har olagliga demonstrationer förmodar jag) så borde man nog vara glad över att man inte blir beskjuten av något riktigt.
Citera
2021-09-23, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Genom att bete sig som en diktatur. Du verkar vara snarare den som missade skolan.
Australien "beter" sig inte som diktatur bara föra att de inte vill ha dödligt covid i sin befolkning.
Men du är väl också vaccinmotståndare som de som kaosar på Australiens gator och säger att Covid är ett hoax?
Citera
2021-09-23, 15:14
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Tycker du att det där var extremt gjort av polisen eller vad är din poäng med inlägget?

Massa idioter + extremvänster som gör kaos på gatorna och polisen sprejar dom lite med något medel? Såg inte ens någon polis skjuta med gummikulor? Oavsett så är det nog inte så farligt. Om man beter sig som en farlig idiot på stan (som dessutom har olagliga demonstrationer förmodar jag) så borde man nog vara glad över att man inte blir beskjuten av något riktigt.
Anti-lockdown-rörelser generellt mer åt höger än vänster. Framförallt består de av vanligt folk som vill ha frihet och grundläggande rättigheter. Vänstern sitter inomhus i sina "säkra bubblor" med munblöjorna stadigt fastspända över ansiktet.

Australien och Nya Zeeland har visat sig vara riktiga pajasländer.
Citera
2021-09-23, 15:22
Medlem
bzsx0809s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
- Soldater som patrullerar gatorna.
- Gummikulor mot demonstranter.
- Lockdowns på över 200 dagar i följd.
- Utegångsförbud där du bara får vara ute 1 timme om dagen för att motionera.(påminner lite om fängelser där dom allra värsta fångarna bara får vara ute 1 timme om dagen för att, just det, motionera)

AUSTRALIENS MEDBORGARE FÅR INTE LÄMNA LANDET!

“International travel from Australia is only available if you are exempt or you have been granted an individual exemption.”

Nu bor jag i Filippinerna, men vi har upplevt samma sak sedan mars 2020, men det verkar inte rapporteras lika mycket om det i svensk media. Enligt median här nere, så har vi haft världens längsta lockdown dock.
Citera
2021-09-23, 15:25
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Jaså? Tror du själv behöver en uppdatering på samhällskunskapen.

Unprecedented surveillance bill rushed through parliament in 24 hours.Australian police can now hack your device, collect or delete your data, take over your social media accounts

https://tutanota.com/blog/posts/australia-surveillance-bill/

Vilka länder tillåter inte det, under viussa förutsättningar? Sverige gör det.
Citera
2021-09-23, 15:27
Medlem
Några stats- och myndighetsdyrkare har tydligen redan hittat till tråden. Det som händer i Australien för tillfället är extremt problematiskt och myndigheterna/politikerna verkar ha blivit hysteriska trots att pandemin inte sett på något vis annorlunda ut jämfört med övriga världen. I de flesta andra länder klarade man pandemin alldeles utmärkt med lättare restriktioner (inga större fester och barerna hålls stängda) och utegångsförbud kom aldrig ens till tanken. I Australien har man överskridit gränsen genom att man bland annat satt in militären på befolkningen och använt sig av den fullständigt ovetenskapliga, tillika helt omöjliga "zero-covid" strategin.
Senast redigerad av Hdes 2021-09-23 kl. 15:30.
Citera
2021-09-23, 15:28
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Vanliga tillmälen från överhetens lakejer som du innefattar ofta anklagelser om bristande utbildning, begåvningsreserv, livets hårda skola, foliehatt, rasist, nazist, antisemit. Du valde idag bristande utbildning men självklart uteblev argumenten som skulle rentvå Australien från anklagelserna om att vara en diktatur.

Har du reflekterat över att ett angrepp likt ditt eget faktiskt demonstrerar bristande utbildning.
Jag vet inte om du är komisk eller tragisk.

Så du anser inte det kan skyllas på utbildning när man kallar Australien diktatur? ok, då får vi skylla det på intelligensen.

Angrepp?, jag påstår bara att det är en massa rysstroll som i vanlig ordning försöker sprida dynga om demokratiska västländer, inget nytt här.

Argument? jag har heller inga argument mot de som påstår att månen är gjord av ost....
Senast redigerad av Draken55 2021-09-23 kl. 15:30.
Citera
2021-09-23, 15:32
Medlem
Australien är ett skitland som enbart är och förblir USA’s knähund. Skulle aldrig göra affärer med eller lita på Australien, ett land baserat på tjuvar, mördare och horor.
Citera
2021-09-23, 15:33
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Jag har helt ändrat min syn på Australien nu under Corona och definierar det som ett så kallat "shithole country".
Har dessutom läst på lite mer och hela ekonomin bygger på naturtillgångar. Rent teknologiskt är det i princip ett U-land.

Sjalv lamnade skithalslandet och flyttade till ett battre land for 10 ar sedan.

Fast da menar jag att jag lamnade kyla, kriminalitet, daligt betalt och okontrollerad invandring i Sverige for Australien och 10 manaders sommar, bra projs, lag kriminalitet och inga sossar.

Folk utanfor Australien verkat vara mer bekymmrade an vad vi ar har. Lockdowns har stort folkligt stöd.
Citera
2021-09-23, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Jaså? Tror du själv behöver en uppdatering på samhällskunskapen.

Unprecedented surveillance bill rushed through parliament in 24 hours.Australian police can now hack your device, collect or delete your data, take over your social media accounts

https://tutanota.com/blog/posts/australia-surveillance-bill/

Om det är sant då är det helt jävla oacceptabelt.
Citera
2021-09-23, 15:41
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sovjet-Soyuz
Australien är ett skitland som enbart är och förblir USA’s knähund. Skulle aldrig göra affärer med eller lita på Australien, ett land baserat på tjuvar, mördare och horor.

Det går väldigt bra i Australien, rikt land, fina männskor, om det är sant det du säger att det baseras på horor och märdare,
då har jag goda nyheter till dig,
om 150 år kommer det att gå bra även i Ryssland...)
Citera
2021-09-23, 15:49
Medlem
Australiensiska myndigheter och politiker har betett sig aktoritärt, haft märkliga lagar och regler för medborgarna långt innan Covid-19 så det förvånar mig inte dom gått bananas i och med pandemin.

Fast det är ändå folket som röstar på politiker och partier som lutar åt det auktoritära/facistiska hållet. Majoriteten får vad dom vill ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in