2021-09-22, 23:06
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
En allmän fråga. Vem tror ni överraskar mest positivt i vinter? Är det dags för mini-Wengs att ta ett steg upp?
Det är ju helt beroende på vilka förväntningar man har - men Matintalo är nog min gissning.
Sen kan man självklart hoppas på ML, LL eller LS
eller Calle?
Citera
2021-09-22, 23:17
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Det är ju helt beroende på vilka förväntningar man har - men Matintalo är nog min gissning.
Sen kan man självklart hoppas på ML, LL eller LS
eller Calle?

Nästan så en enda pallplats på Calle är på pluskontot enligt förväntningar.

Jag säger Julia Kern. Amerikanska laget har tomma platser att fylla nu. Tror Julia tar chansen.
Sedan borde MM Johansen blomma ut någon gång. Frågan är om det är dags nu?

ML tror jag inte. Allt LS gör i resultat är positivt och LL tror jag tar steget, verkar vara av rätt virke.
Citera
2021-09-22, 23:32
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:

Avbryter Calle färre än tre tävlingar i vinter ska jag ge honom en stående ovation, men hur sannolikt är det på en skala?

Hade du spelat på det till 2 gånger insatsen?
Citera
2021-09-22, 23:39
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
fd Sedova är väl tillbaks denna säsong? Blir intressant isf om hon är i gammalt gott slag.

Vi får väl se då va?
Citera
2021-09-22, 23:48
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Vi får väl se då va?

Kul (esho va?) Annars ta och sia om de va?

Topic. Ryssarna är som vanligt en gåta att sia om. Bollen lär väl ta och rulla hem cupen även om Kläbbe har straffspark på touren.
Citera
2021-09-23, 00:13
Medlem
Citat:
En allmän fråga. Vem tror ni överraskar mest positivt i vinter? Är det dags för mini-Wengs att ta ett steg upp?

Om nån åkare ska komma "från ingenstans" så är det nog Moa Hansson. Sidosteppas väl i Ruka men sen finns tre fristilssprintar före jul och hon lär få åka någon eller några. Väldigt hög final i första VC-starten-aura.
Citera
2021-09-23, 06:09
Medlem
Vad tror ni om de svenska herrarna då? Blir detta äntligen säsongen som Burman etablerar sig på en hög nivå? Det såg ju onekligen bra ut i slutet av förra.

Annars är det väl Oskar Svensson och Poromaa som man kan ha några som helst förväntningar på och de övriga får man vara nöjd om de tar världscuppoäng eller i Calles fall kommer i mål.

Sen ska det bli spännande att se Oravais stolthet Alexander Ståhlberg i år. Yle gjorde ett reportage om honom i slutet av augusti:
https://svenska.yle.fi/a/7-10005110
Citera
2021-09-23, 06:57
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14ccKemiskt
Pratar vi sprint eller distans nu? På distanssidan så kommer inga pallplatser i varken världscup eller OS gå till några andra svenskor än Frida och Ebba.

Och inte en chans att Ribom tar någon pallplats förutom nån enstaka TdS-sprint om hon är med där. Hon tränar alldeles för mycket allround för att nå toppen i varken distans eller på riktiga sprintar, inte olikt systrarna Udnes Weng.

Har du sådana insikter i Riboms träning? Du får gärna berätta lite mer om hur hon tränar.
Citera
2021-09-23, 07:34
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:

Jag säger Julia Kern. Amerikanska laget har tomma platser att fylla nu. Tror Julia tar chansen.
Sedan borde MM Johansen blomma ut någon gång. Frågan är om det är dags nu?

ML tror jag inte. Allt LS gör i resultat är positivt och LL tror jag tar steget, verkar vara av rätt virke.
Apropå amerikanskor - kommer Katharine Ogden kunna komma upp till sin potential, eller förstörde bilolyckan hennes chanser att nånsin bli toppåkare?
Senast redigerad av bcdefg 2021-09-23 kl. 08:07.
Citera
2021-09-23, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Sen ska det bli spännande att se Oravais stolthet Alexander Ståhlberg i år. Yle gjorde ett reportage om honom i slutet av augusti:
https://svenska.yle.fi/a/7-10005110

Den som imponerade mest på mig av de finska juniorerna under JVM var Niilo Moilanen. Han måste väl vara en av Finlands största sprinttalanger. Ingen ny information om honom?
Citera
2021-09-23, 09:02
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Apropå amerikanskor - kommer Katharine Ogden kunna komma upp till sin potential, eller förstörde bilolyckan hennes chanser att nånsin bli toppåkare?

Bilolyckan?
Citera
2021-09-23, 09:07
Medlem
rainbowias avatar
Citat:

Det har jag missat eller glömt. När skedde den olyckan?

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Om nån åkare ska komma "från ingenstans" så är det nog Moa Hansson. Sidosteppas väl i Ruka men sen finns tre fristilssprintar före jul och hon lär få åka någon eller några. Väldigt hög final i första VC-starten-aura.

En joker att hålla ögonen på. Programmet gynnsamt och kanske en sprintplats ledig i det svenska laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in