2021-09-17, 19:47
Medlem
Tjyvass avatar
Nu när Red Letter Media sagt att dom gillar Malignant så vågar jag skriva att jag tyckte den var rolig.
Citera
2021-09-17, 19:58
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon

Eller vandrarhem-ägarens (Eva Prunier) giftermål med sin gamla beundrare, som kontrollerar sig helt och ter sig fullt rationell. Å andra sidan stämmer detta bättre överens med Hauer-Barlow-vampyrism än den morrande, väsande djur-Barlow i 79-versionen.
Samtidigt blir Ben och Dr. Cody överfallna direkt i bårhuset av Glick-kärringen, när hon vaknar till. Även det smått djuriskt förförande beteende hur Susan beter sig framför Ben, efter hon blivit vampyr. Det är iofs. så jag gillar vampyrbruttor.. För att inte snacka om Glick-bröderna som hade mer passat i 79-versionen. Inkonsekvent!!

I boken så är vampyrerna morrande monster under den första tiden efter att de har blivit vampyrer, ju äldre de blir desto smartare blir de. Exempelvis så var de nyare vampyrerna inte särskilt bra på att gömma sig under dagtid eller särskilt smarta när det kom till att välja offer, hungern övertriumferade intellektet helt enkelt. Krocket exempelvis blir en ganska smart vampyr i slutet av romanen där han istället för att leta upp sina offer (kräver oftast att man blir inbjuden till deras bostad) så ringer han upp en herre och undrar om han vill komma över för ett parti kort varpå han och hans fru överrumplar offret.

Jag gillade Sutherlands tolkning av rollen även om jag tycker att James Mason super torra och dryga tolkning passar karaktären lite bättre. Hauer är alltid bra och hans Barlow var helt klart det bästa med nytolkningen. Även om jag tyckte att Nosferatu Barlow var en intressant idé så tycker jag att det var ett seriöst slöseri när man har tillgång till Reggie Nalder.
Citera
2021-09-17, 20:54
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
I boken så är vampyrerna morrande monster under den första tiden efter att de har blivit vampyrer, ju äldre de blir desto smartare blir de. Exempelvis så var de nyare vampyrerna inte särskilt bra på att gömma sig under dagtid eller särskilt smarta när det kom till att välja offer, hungern övertriumferade intellektet helt enkelt. Krocket exempelvis blir en ganska smart vampyr i slutet av romanen där han istället för att leta upp sina offer (kräver oftast att man blir inbjuden till deras bostad) så ringer han upp en herre och undrar om han vill komma över för ett parti kort varpå han och hans fru överrumplar offret.

Jag gillade Sutherlands tolkning av rollen även om jag tycker att James Mason super torra och dryga tolkning passar karaktären lite bättre. Hauer är alltid bra och hans Barlow var helt klart det bästa med nytolkningen. Även om jag tyckte att Nosferatu Barlow var en intressant idé så tycker jag att det var ett seriöst slöseri när man har tillgång till Reggie Nalder.
Ok! Blev lite sugen på dra ned ljudboken nu, preppa sig inför nya filmatiseringen. Jag gillade dock Nalder som nosferatu-Barlow mer än Hauers aristokrat-Barlow. Även Mason som torr engelsk immigrant med stiff-upper-lip passade bättre än Sutherland, förutom i Eva Prunier-scenen.

Chapelwaite-tvserie pågår nu, woke-präglad så klart, men skall ta mig igenom den då den "skall vara baserad på" Kings Jerusalem's Lot. Inget jag märkt ännu dock.
Citera
2021-09-22, 22:16
Avslutad
Jag är skräckfilms fan sedan många år tillbaka, kollar ca 2 varje dag, men vad är "Body horror"?

Menar ni filmer där kroppen förändras?
Citera
2021-09-22, 22:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Jag är skräckfilms fan sedan många år tillbaka, kollar ca 2 varje dag, men vad är "Body horror"?

Menar ni filmer där kroppen förändras?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_body_horror_media

”
Body horror, biological horror, organic horror or visceral horror is horror fiction in which the horror is principally derived from the unnatural graphic transformation, degeneration or destruction of the physical body.[1] Such works may deal with decay, disease, deformity, parasitism, mutation or mutilation. Other types of body horror include unnatural movements or the anatomically incorrect placement of limbs to create "monsters" from human body parts.”
Citera
2021-09-22, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
"The Haunted" från året 1991 ...

är en Amerikansk skräck- och paranormal Haunted-House-film.

Filmen har några riktigt fina skådespelare
som,

Cassie Yates och Louise Latham, Jeffrey
Demunn och Sally Kirkland ... med flera ....

Jag har själv filmen på DVD och nu är det
faktiskt många år sedan som jag såg den
filmen sist.

Nu när du har framfört filmen i ditt senaste
inlägg, så blev jag faktiskt riktigt sugen på
att se om filmen på nytt igen 👍

Tack för att du påminde mig om denna
Haunted-House-filmen, har bestämt redan
nu att jag kommer att se den någon gång
under nästa vecka.

Skall bli mycket intressant att få se om den
filmen på nytt igen 👍

Mvh/JokerMannen
Kollar på den nu https://www.youtube.com/watch?v=9BaF-YgmBNk&ab_channel=TVfanatic
Citera
2021-09-22, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_body_horror_media

”
Body horror, biological horror, organic horror or visceral horror is horror fiction in which the horror is principally derived from the unnatural graphic transformation, degeneration or destruction of the physical body.[1] Such works may deal with decay, disease, deformity, parasitism, mutation or mutilation. Other types of body horror include unnatural movements or the anatomically incorrect placement of limbs to create "monsters" from human body parts.”
Aha ok tack, ja dessa filmer hör till mina favoriter! Inte bekant med ut uttrycket
Citera
2021-09-22, 22:53
Avslutad
Citat:
Aha ok tack, ja dessa filmer hör till mina favoriter! Inte bekant med ut uttrycket

The thing är ju en klassisk sådan.
Citera
2021-09-22, 23:18
Avslutad
Citat:
The thing är ju en klassisk sådan.
Japp en av mina favoriter!
Citera
2021-09-22, 23:23
Avslutad
Citat:
Japp en av mina favoriter!

Ja den är ju sjukt bra
Citera
2021-09-22, 23:32
Avslutad
Citat:
Ja den är ju sjukt bra
Vad tycker du om nyinspelningen? Nu har jag inte sett den på flera år, men den utspelar sig väl innan orginalet?
Citera
2021-09-22, 23:38
Avslutad
Citat:
Vad tycker du om nyinspelningen? Nu har jag inte sett den på flera år, men den utspelar sig väl innan orginalet?

Har inte sett den, men ja tror det är så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in