2021-09-22, 22:54
Medlem
TilhelmWells avatar
Ska man åka ur Ligacupen så ska man göra det i första matchen man spelar. FA-cupen är en helt annan sak. Där ska man alltid spela med ett så bra lag man kan. Man ska ha inställningen att varje omgång är som en ligamatch.
Citera
2021-09-22, 23:01
Medlem
Gantss avatar
Ole on the wheel!

Ute efter första matchen redan haha! Pinsamt att inte kräva mer från sitt lag. Semifinal minst för en klubb som united måste krävas även om det är a ligacupen
Citera
2021-09-22, 23:01
Medlem
Plastklubben från London tog sig vidare.
Kepa, jävla klasslös skithög med sina psykningar. Idiot.
Citera
2021-09-22, 23:04
Medlem
Drickbacks avatar
Även Bottenham från Soplondon gick vidare på straffar…

Vilka lag vill ni se mötas i nästa omgång? Lottning ikväll.
Citera
2021-09-22, 23:13
Medlem
Drickbacks avatar
Fjärde rundan lottad.
Spelas 26-27/10

Chelsea vs Southampton
Arsenal vs Leeds
Stoke vs Brentford
West Ham vs Man City
Leicester vs Brighton
Burnley vs Tottenham
QPR vs Sunderland
Preston vs Liverpool
Senast redigerad av Drickback 2021-09-22 kl. 23:23.
Citera
2021-09-23, 00:20
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Klart det är en kalla anka cup så fort man åker ut

Kul för ungdomarna att få spela om en titel de själva medverkar till. Vad fansen tycker är skit samma, dom tittar ändå på matcherna.

Och det är faktiskt pinsamt utav en klubb som United att åka ut så tidigt.

// PoK
Citera
2021-09-23, 00:25
Medlem
Drickbacks avatar
Var visst 70 K på Trafford enligt kommentatorerna. Tycker de också att det var Kalle Anka 🤔
Citera
2021-09-23, 00:54
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab

Kul för ungdomarna att få spela om en titel de själva medverkar till. Vad fansen tycker är skit samma, dom tittar ändå på matcherna.

// PoK

United åkte ur Ligacupen 10 gånger i tredje rundan eller tidigare under Ferguson (förr gick lagen i högsta ligan in i andra omgången, som var ett dubbelmöte fram till 2001/2002). Lägger man till fjärde rundan så blir det 6 gånger till, d v s 16 gånger på Fergusons 27 år i klubben. Ferguson var den som i stort sett införde att spela med ett b-lag i de första omgångarna för att vila de bästa. Så det är inget konstigt alls.

Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Var visst 70 K på Trafford enligt kommentatorerna. Tycker de också att det var Kalle Anka 🤔

Covid-19-abstinens. Om man är säsongskortsinnehavare så behöver man inte köpa ut sin stol till Ligacupmatcherna eller Europa League. Det är frivilligt. Däremot dras pengar för FA-cupen och Champions League oavsett om du är på plats eller inte. Vilket märktes av innan "pandemin".

Man hade 58 K för två säsonger sedan i R3 hemma, 55 K för tre säsonger hemma i R3 hemma, 54 K för fyra säsonger sedan i R3 hemma, osv.
Citera
2021-09-23, 01:03
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab

// PoK

Ja, jag tror knappast att 70.000 pers kommer till en match om cupen är så obetydlig.

Alla titlar man tävlar om är roliga att vinna.
Citera
2021-09-23, 01:30
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Ja, jag tror knappast att 70.000 pers kommer till en match om cupen är så obetydlig.

Alla titlar man tävlar om är roliga att vinna.

Det var viktigare att slå West Ham i ligan senast än att vinna över samma klubb i tredje rundan av Ligacupen. Samt att ligamatchen mot Villa på lördag också är viktigare. Av de 22 spelarna som startade matchen i söndags så var 21 utbytta i båda lagen i ligacupmatchen. En WHU-spelare var kvar för United hade elva nya i startelvan.

Dock givetvis oroande att WHU har bättre "reserver" än United.
Citera
2021-09-23, 01:40
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Det var viktigare att slå West Ham i ligan senast än att vinna över samma klubb i tredje rundan av Ligacupen. Samt att ligamatchen mot Villa på lördag också är viktigare. Av de 22 spelarna som startade matchen i söndags så var 21 utbytta i båda lagen i ligacupmatchen. En WHU-spelare var kvar för United hade elva nya i startelvan.

Dock givetvis oroande att WHU har bättre "reserver" än United.

Roy Keene har tydligen sagt en gång att "The FA-cup is shit", bara de två andra (ligan och CL) räknades enligt honom.
Personligen tycker jag att alla inhemska cuper är skitroliga att följa. Och jag älskar när Juve vinner Coppa Italia.
Liga-cupen i England brukar alltid ha roliga matcher ju längre fram man kommer och feta matcher mellan London-lagen. FA-cup finalen bara älskar jag!
Citera
2021-09-23, 01:58
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Roy Keene har tydligen sagt en gång att "The FA-cup is shit", bara de två andra (ligan och CL) räknades enligt honom.
Personligen tycker jag att alla inhemska cuper är skitroliga att följa. Och jag älskar när Juve vinner Coppa Italia.
Liga-cupen i England brukar alltid ha roliga matcher ju längre fram man kommer och feta matcher mellan London-lagen. FA-cup finalen bara älskar jag!

Keane får tycka vad han vill. Har han sagt det så är det iallafall en sak jag INTE håller med honom om. FA-cupen är världens äldsta fotbollsturnering och därmed tradition. Jag blev t ex skogstokig när United åkte ur mot Leicester senast för att nöten, Ole, inte kunde prioritera mellan FA-cupen och Europa League.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in