2021-09-22, 21:45
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idyllen
Jag har använt tinder under två år nu, inga matchningar eller likes eller nånting får jag. Sen bor jag ju på en plats i sverige där det inte kryllar av folk precis. Det dyker bara upp thailändare och brasilianare i flödet. Men inte fan kan man åka till brasilien för att gå på en dejt.
okej.. försök att fixa några bra bilder så ska du se att du får lite likes. lycka till
Citera
2021-09-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auswanderer
Hur ska man ta sitt förnuft till fånga? Kvinnorna älskar samhället de skapat! de har ett enormt urval av män: svenskar, invandrare, maskulina och feminina. de är bara att välja o vraka för kvinnor, oavsett om det är på tinder eller irl. Vill hon inte bli gravid? inga problem, ta bara det här pillret så slipper du mens också. Vill du skaffa barn? inga problem, ha oskyddat sex med valfri kille eller bli impregnerad om du inte vill träffa nån kille! Men vem betalar detta då? Jo, männen via skattesedeln, inga problem, barnbidrag och bostadsbidrag i all oändlighet!

förstår du problemet? Männen är i underläge o så länge kvinnor är med o bestämmer kommer de alltid ha fördel över männen. Feels good man

Jo kvinnor älskar göra män mindre värde.

Fast de manliga politiker och andra i Etablissemanget verkar inte bry sig ,allt går ut på att kvinnor ska vara gynnade.

Jag hoppas att alla fall männen någon gång ska komma till insikt men det kommer ta tid.
Citera
2021-09-22, 21:52
Medlem
Citat:
okej.. försök att fixa några bra bilder så ska du se att du får lite likes. lycka till
Jag får likes men från brasilianare som sagt, men dom räknar jag inte ens. Går det inte att hitta en svensk så är det kört för mig.
Citera
2021-09-22, 22:17
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo kvinnor älskar göra män mindre värde.

Fast de manliga politiker och andra i Etablissemanget verkar inte bry sig ,allt går ut på att kvinnor ska vara gynnade.

Jag hoppas att alla fall männen någon gång ska komma till insikt men det kommer ta tid.
männen kommer antagligen aldrig till insikt, utan kommande generationer (som uppfostras av dessa trasiga singelmorsor) kommer må så djävulskt dåligt att de antagligen komr begå självmord eller bara ge upp.

inget samhälle/kultur/folk varar för evigt. vår tid är över o om några hundra år finns det ett helt nytt samhälle som förmodligen bygger på sundare värderingar.
Citera
2021-09-22, 23:36
Medlem
Citat:
männen kommer antagligen aldrig till insikt, utan kommande generationer (som uppfostras av dessa trasiga singelmorsor) kommer må så djävulskt dåligt att de antagligen komr begå självmord eller bara ge upp.

inget samhälle/kultur/folk varar för evigt. vår tid är över o om några hundra år finns det ett helt nytt samhälle som förmodligen bygger på sundare värderingar.

Jo förhoppningsvis lär sig människor av sina misstag.

Man borde ta mer hänsyn till känslomässiga faktorer.

Politikerna säger att nu ska vi satsa på psykiatrin x antal miljarder. Fast om man gjorde så att inte så många hamna i svåra livsöden skulle det vara bättre.

Nu ska man satsa på att ha terapi för Incels, vore det inte bättre att inte skapa så mycket Incels.

Politiker tar inte Incelfrågan med i beräkningen ,om de skulle göra de skulle de bli hånad.

Om de skulle se till att ensamstående och lesbiska födde fram flickor vid inseminering och även rekommendera dessa att föda flickor skulle kostnaderna för psykiatrin minska.

Samhället mår bättre av att ha ett litet överskott av kvinnor , det mentala hälsan blir klart bättre.

Pojkar som växer upp med en frånvarande fader , tenderar också bli vildare , alla fall i USA tenderar bli mer kriminell , så de som frivilligt vill skaffa barn borde skaffa flickor ,mycket med hänsyn till andra ,eftersom det är större risker med pojkar.

Om jag kommer ihåg rätt så är var tionde kvinna som mördas , mördad av en son ,det ger mer trygghet att skaffa flickor för dessa grupper.

Jag har som hobby kolla statistiker och mord på kvinnor har gått upp kraftigt i USA ,man kan följa det i nästan realtid genom att titta på denna sida.

http://gunmemorial.org/
Citera
2021-09-23, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Tänker ju inte titta på skräp och förstörde länken så skräp inte sprids.

Men du som tittade, handlade det om dark pills eller doomers? För det finns ingen incelrörelse. Det fanns en amerikansk som hade visss RP element men som de toxiska snöflingorna de var så bröt de sig loss och kallade sig dark pills och hatar RP, sedan är de så trevliga att de bråkat internt och delat sig mellan dark pills och doomers.

Hur de lyckas göra ett kalla fakta om en väldigt fringe och splittrad icke längre existerande "rörelse" är löjlig opportunism men det gör all media just nu för de letar en ny "orange man bad".
Programmet sänds ikväll så jag har inte sett det ännu. Är du själv en incel eftersom du verkar känna till olika inriktningar?
Citera
2021-09-23, 10:44
Medlem
Citat:
Det är näst intill omöjligt för en man få en relation i USA

Kvinnor håller t.o.m med om detta.

Denna kvinna säger " kvinnor får så många mer matches det är häpnadsväckande"

https://www.youtube.com/watch?v=ubSlOEYUALI

Det finns helt enkelt för lite kvinnor som är intresserade ha relationer med män.
.

Är själv en rätt van Tinder användare. Har haft ganska bra hitrate men det handlar ju också mycket om hur mycket tid man pallar lägga ner.

Tror dock inte det handlar om att det finns för lite kvinnor som är intresserade av relationer med män. Handlar nog mer om att män helt enkelt är mindre kräsna, hugger på allt och en större andel vill bara ligga. Är ju bara kolla på kvinnornas profiler. Varannan skriver ju uttryckligen att dom INTE är ute efter one night stands. Så förmodligen har dom råkat ut för detta ofta. :-)

Ska väl tilläggas att jag är lite äldre också, 40+. En tjej som såg väldigt bra ut som också var i min ålder skrev att alla killar i hennes ålder hade haft för mycket tjafs med sina ex, ville bara ligga runt på sina "barnfria" veckor och inte var ute efter nåt seriöst. Så tjejer har det nog inte heller så lätt på den där appen. OM dom inte bara vill ligga. Dom är man fan avundsjuk på, jävlar vad bra dom måste ha det! :-)
Citera
2021-09-23, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lofgreno
Är själv en rätt van Tinder användare. Har haft ganska bra hitrate men det handlar ju också mycket om hur mycket tid man pallar lägga ner.

Tror dock inte det handlar om att det finns för lite kvinnor som är intresserade av relationer med män. Handlar nog mer om att män helt enkelt är mindre kräsna, hugger på allt och en större andel vill bara ligga. Är ju bara kolla på kvinnornas profiler. Varannan skriver ju uttryckligen att dom INTE är ute efter one night stands. Så förmodligen har dom råkat ut för detta ofta. :-)

Ska väl tilläggas att jag är lite äldre också, 40+. En tjej som såg väldigt bra ut som också var i min ålder skrev att alla killar i hennes ålder hade haft för mycket tjafs med sina ex, ville bara ligga runt på sina "barnfria" veckor och inte var ute efter nåt seriöst. Så tjejer har det nog inte heller så lätt på den där appen. OM dom inte bara vill ligga. Dom är man fan avundsjuk på, jävlar vad bra dom måste ha det! :-)

Jag tror att det finns män som är attraktiva och som vill ligga runt med nya kvinnor hela tiden.

Fast den gruppen som går in i depression för att de misslyckas hela tiden är de män som är mindre attraktiva , det är Incels som utgör ungefär 30% av männen ,till slut ger de upp och bli deprimerade.

Jag tror inte man kan undvika att det blir Incels ,men man kan alla fall försöka göra något:

1. Inte låta fler män än kvinnor invandra.

2. Se verkligheten , inse att en stor del av männen kommer bli utan partner och sex. Ha ingen verklighet som att alla män kommer få relationer. Ju färre män som får relationer desto mer mentala problem. Det är bara en fråga om att göra så bra som möjligt.

3. Problemet är mycket etablissemanget egna känslor för män. De gillar inte män men samtidigt så vill de utnyttja män. Det är det här män upplever de är inte alls gillade ,men ändå så vill de som inte gillar män ha stora överskott av män , det går inte ihop och skapar mentala problem hos både män och kvinnor.

Jag mår mest dåligt över att etablissemanget skapar dessa mentala problem och de gör det medvetet eftersom de bryr sig inte om hur män mår.
Citera
2021-09-23, 13:27
Medlem
Allt fler kvinnor (hetero) väljer idag att hellre leva fri och singel än i en relation med en man.

Det här är ett problem som män (nej, inte alla män) har skapat genom historien genom deras beteende mot kvinnor.

Att incels isolerar sig och hatar kvinnor löser inte deras problem.

Vilken kvinna vill ha en svettig man som sitter framför datorn hela dagar för att spy ut sitt hat mot kvinnor? INGEN
Citera
2021-09-23, 14:17
Medlem
Det som är det svåraste att förstå med incels är varför de väljer att skylla sina egna brister på kvinnor. Varför ser de inte att problemet finns hos de själva?

Att skylla på samhället är väl inte lika allvarligt, men att de ger kvinnorna skulden förstår jag inte.
Citera
2021-09-23, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Det som är det svåraste att förstå med incels är varför de väljer att skylla sina egna brister på kvinnor. Varför ser de inte att problemet finns hos de själva?

Att skylla på samhället är väl inte lika allvarligt, men att de ger kvinnorna skulden förstår jag inte.

Jo men samhället gör inget för att hjälpa männen till att få relationer utan tvärtom ser de till att det kommer en massa män från andra länder som gör saken ännu svårare.

Män får sin verklighet från samhället : media och skolan. Det är svårt skaffa sig en helt fri verklighet.
Det är alltså svårt lösa problem hos sig själv ,när man hela tiden har samhällets verklighet. Fast man behöver också samhällets gemenskap ,man kan inte leva själv. En ensam man i skogen har svårt behålla sin mentala hälsa.

Om man frågar en Incel.

Vad har du för problem ?

Svar: Ingen vill vara nära mig och tycka om mig.

Har ingen lösning.

Fråga: Hur kan du vara lycklig själv ?

Svar : Jag bara är det

En lösning.

Fråga: Vad är det som hindrar dig från att vara lycklig.

Svar: Att ingen tycker om mig , men jag kan vara lycklig ändå.

En lösning.

Man kan använda terapi så Incels blir lyckligare.

Två trender som är nu i USA och UK

https://www.youtube.com/watch?v=RkO8Aox_m_c

Män ger upp om studier 40,5 % män studerar på college mot 59,5 % av kvinnor. Detta kommer antagligen öka andelen Incels ännu mer.

https://www.richardnelsonllp.co.uk/record-number-young-adults-living-with-parents/

Män lever kvar i föräldrahemmet. Mer och mer. Kvinnor blir allt mer de som gör karriär.

Det kan bli så att en del män lever som Incels hela livet flyttar inte från sina föräldrar utan har något enklare jobb.

Trenden är att kvinnor lever mer i lesbiska relationer och som ensamma mödrar.

https://www.census.gov/library/stories/2021/04/number-of-children-living-only-with-their-mothers-has-doubled-in-past-50-years.html
Citera
2021-09-23, 15:21
Medlem
Citat:
Jag tror att det finns män som är attraktiva och som vill ligga runt med nya kvinnor hela tiden.

Fast den gruppen som går in i depression för att de misslyckas hela tiden är de män som är mindre attraktiva , det är Incels som utgör ungefär 30% av männen ,till slut ger de upp och bli deprimerade.

Jag tror inte man kan undvika att det blir Incels ,men man kan alla fall försöka göra något:

1. Inte låta fler män än kvinnor invandra.

2. Se verkligheten , inse att en stor del av männen kommer bli utan partner och sex. Ha ingen verklighet som att alla män kommer få relationer. Ju färre män som får relationer desto mer mentala problem. Det är bara en fråga om att göra så bra som möjligt.

3. Problemet är mycket etablissemanget egna känslor för män. De gillar inte män men samtidigt så vill de utnyttja män. Det är det här män upplever de är inte alls gillade ,men ändå så vill de som inte gillar män ha stora överskott av män , det går inte ihop och skapar mentala problem hos både män och kvinnor.

Jag mår mest dåligt över att etablissemanget skapar dessa mentala problem och de gör det medvetet eftersom de bryr sig inte om hur män mår.

Jo, skulle ljuga om jag inte sa att ett av det bästa jag vet är en ny kvinna att ligga med. Hade jag vart mindre kräsen gällande utseende och ålder hade jag nog gått ligga hur mycket som helst på tex Tinder. Men man pallar ju inte hålla på hela tiden heller.

Men jag kan iaf konstatera att för mycket incells i ett samhälle är ett stort problem. En del män har ju en tendens att bli våldsamma om dom inte får ligga. Det är ju känt sen gammalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in