2021-09-22, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Frida verkar på gång (sprang fortare än Bahtra sägs det ), hon är alltså fullt redo för nya framgångar i vinter. Redan nu längtar man efter den stundande OS-stafetten. Ebba troligen starkare än någonsin. Ribom har inte missat poängplats i världscupen sedan den så kallade Åresprinten (vilken svit!). Charlotte "dark horse" Kalla, sprudlande Johanna och inte minst Jonna Sundling på det. Allt går som ett självspelande piano (gissar jag på). Ja, förutom Linn då som jag tror man får räkna bort tyvärr.

En allmän fråga. Vem tror ni överraskar mest positivt i vinter? Är det dags för mini-Wengs att ta ett steg upp?

Edit. Anna Nechaevskaya har blivit Anna Surkova. Grattis!
Frida fortare än Bahta? Ja, Fridas tid på 3000 var bättre än vad Bahta hade som mellantid i sitt 10000-meterslopp. Inte riktigt jämförbart. Men bra nog av Frida.
Citera
2021-09-22, 14:37
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Frida fortare än Bahta? Ja, Fridas tid på 3000 var bättre än vad Bahta hade som mellantid i sitt 10000-meterslopp. Inte riktigt jämförbart. Men bra nog av Frida.

Jo, jag förstod det. Därav denna i inlägget.
Citera
2021-09-22, 14:47
Medlem
Citat:
Frida verkar på gång (sprang fortare än Bahtra sägs det ), hon är alltså fullt redo för nya framgångar i vinter. Redan nu längtar man efter den stundande OS-stafetten. Ebba troligen starkare än någonsin. Ribom har inte missat poängplats i världscupen sedan den så kallade Åresprinten (vilken svit!). Charlotte "dark horse" Kalla, sprudlande Johanna och inte minst Jonna Sundling på det. Allt går som ett självspelande piano (gissar jag på). Ja, förutom Linn då som jag tror man får räkna bort tyvärr.

En allmän fråga. Vem tror ni överraskar mest positivt i vinter? Är det dags för mini-Wengs att ta ett steg upp?

Edit. Anna Nechaevskaya har blivit Anna Surkova. Grattis!

Frida och Ebba gjorde enligt Expressen (och Burmans podd) riktigt bra tider men upp till Bahtas nivå på 3000m är det ganska långt. Bahta har gjort 8.48 i år (inomhus) och Fridas/Ebbas tider låg enligt uppgift på 9.14/9.20. Bahtas har för övrigt gjort 8.37 för något år sedan. Den dåligt pålästa Expressen journalisten hittade en passertid vid 3000m för Bahta vid ett 10000m lopp och undersökte nog inte saken bättre för att få till en bra text.

Oavsett Bahtas tider så är ju Fridas och Ebbas tider riktigt bra. Det är antagligen inte mer än drygt 5 svenska friidrottstjejer plus eventuellt en känd orienteringstjej som klarar 9.15-nivån. Ska blir riktigt kul se fighterna i vinter
Citera
2021-09-22, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos

Sorry vad gäller mitt förra inlägg. Missade att frågan redan var utredd
Citera
2021-09-22, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator
Hun fortsetter helt til Fosse overlapper henne
Överläppar menar du?

Redan gjort, med 3 års doping bakom sig är hon klar att föra ”stafettpinnen” vidare……..
Citera
2021-09-22, 19:24
Medlem
katws avatar
Citat:
En allmän fråga. Vem tror ni överraskar mest positivt i vinter?

Jag tror och hoppas på Ribom.
Citera
2021-09-22, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sponti
Sorry vad gäller mitt förra inlägg. Missade att frågan redan var utredd
Finns ingen anledning att be om ursäkt när man tillför ny information. Och jag är själv ibland tvåa på bollen.😀
Citera
2021-09-22, 21:03
Medlem
Alkibiadess avatar
Är Rönnlund helt återställd från sina ryggproblem? Kan bli intressant att se vad hon kan göra i så fall (inte för att jat tror att hon kommer överraska mest i vinter men ändå).
Senast redigerad av Alkibiades 2021-09-22 kl. 21:06.
Citera
2021-09-22, 21:23
Medlem
DjPuttes avatar
Sett till försäsongen så är det Ribom jag tror kan bli den som kan växla upp och ta ngn pallplats, Sedan är det väl Ebba & Frida som kommer vara dem som kommer synas i toppen från de svenska åkarna!
Citera
2021-09-22, 21:53
Medlem
14ccKemiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Sett till försäsongen så är det Ribom jag tror kan bli den som kan växla upp och ta ngn pallplats, Sedan är det väl Ebba & Frida som kommer vara dem som kommer synas i toppen från de svenska åkarna!

Pratar vi sprint eller distans nu? På distanssidan så kommer inga pallplatser i varken världscup eller OS gå till några andra svenskor än Frida och Ebba.

Och inte en chans att Ribom tar någon pallplats förutom nån enstaka TdS-sprint om hon är med där. Hon tränar alldeles för mycket allround för att nå toppen i varken distans eller på riktiga sprintar, inte olikt systrarna Udnes Weng.
Citera
2021-09-22, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Jag tror och hoppas på Ribom.

…och jag på Louise Lindström…
Citera
2021-09-22, 22:57
Medlem
rainbowias avatar
fd Sedova är väl tillbaks denna säsong? Blir intressant isf om hon är i gammalt gott slag.

Efter att ha kollat in dokumentet om tour de ski på FIS-sidan undrar jag om JHK har specialbeställt tourprogrammet. Två sprintar (60 sekundersvarianten) + 4 distanslopp (varav 3 i masstart!). Ingen jaktstart någonstans!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in