2021-09-21, 18:58
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Jag har inga problem med att ni pro-vaxxer kallar ivermektin för avmaskiningsmedel,men det är inte det enda ivermektin används till, men ni gör det bara i syfte att nervärdera .Varför kallar ni inte ivermektin för en hudsalva , i sverige används ivermektin till störta del i salva mot rosacea.
Salva, eller "mirakelmedel"..

Ivermectin, ‘Wonder drug’ from Japan: the human use perspective

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3043740/
Citera
2021-09-21, 18:59
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Trams. Det vi motverkar är inte vaccin utan marknadsföringen av specifika covidinjektioner medelst tvång och hot om tvång till oss som inte behöver det.

På tal om att skada samhälle och individer är läkemedelsbolag förbjudna från att göra reklam för sina produkter, varför de nu använder sig av nyttiga idioter som dig för sina marknadsföringsändamål.

Ta du ditt vaccin om du är sjukligt överviktig eller gammal som graven. Men kom inte här och påstå att jag eller någon annan som inte är i riskgrupp ska utsätta oss.

Var det inte du som alltid framhöll att vaccinets uppgift är att decimera befolkningen ? Varför svänger du nu och påstår att det är nu bara reklamen för vaccinet som "ni" vänder er emot ?

Blir inte klok på er. Just du verkar vara en tvättäkta manipulatör som skriver saker som passar för stunden och som tappar humöret när någon skriver minsta (välskrivna) kritik. Har du problem med din personlighet ?

Och varför blir du plötsligt talesman för alla andra ? Är du inte massutrotningsagenda anhängare längre ?
Senast redigerad av Opaque 2021-09-21 kl. 19:02.
Citera
2021-09-21, 19:02
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Eftersom du inte läste min jämförelse av två olika virus, samma familj, precis som mellan vanlig förkylning och C19, så är det meningslöst att argumentera. C19 är inte en förkylning. Så enkelt är det.

Smittkoppor är inte kokoppor. Samma virusfamilj. Den ena är som sagt en av de dödligast mänskligheten känner till.

Skillnaden mellan Covid-19 och en vanlig förkylning är bra mycket mindre än skillnaden mellan smitt och kokoppor. Samma riskgrupper, samma låga dödlighet, lika onödigt för alla andra att vaccinera sig mot.

Citat:
Varför blev jag inte förvånad. Samme man som förespråkar homeopati och säger "Vad vi har funnit är att DNA producerar strukturella förändringar i vatten, vilket kvarstår vid mycket höga utspädningar och som leder till resonanta elektromagnetiska signaler som vi kan mäta". Låter han listig numera tycker du? Att han fyllt 89 år kanske ger en fingervisning om att något inte riktigt stämmer längre, oavsett Nobelpris för sin forskning kring HIV för 40 år sedan.

Jadå, med tanke på att han vågar ifrågasätta narrativet som ensidigt sprids i alla stora medier. Kanske har hans höga ålder gjort att han känner att han inte har något att förlora på att ifrågasätta till skillnad från många andra.

Citat:
Inget innehåller celler från virus eftersom virus inte har celler eller är celler, men AZ och JJ använder en äldre teknik och Pfizer och Moderna mRNA-teknik. Vill du ha traditionella vaccin får du prata med kineserna, de har sådana med avdödat virus i. De har också visat sig ha betydligt sämre skyddseffekt.

Om jag blir tvångsvaccinerad och får välja vad jag vill så blir det sprutan från Kina alla dagar i veckan. Hellre ett riktigt vaccin än något som inte funkar på alls samma sätt som alla tidigare vaccin mot influensa/förkylning för att ge mig skydd mot en sjukdom jag inte riskerar att dö av.

Jag är inte så sugen på att bli en av alla dem som råkar illa ut för att de ger sitt förtroende till västvärldens genomkorrupta läkemedelsindustri.

http://www.vigiaccess.org/ (covid-19 vaccine i sökfältet)

Adverse drug reactions (ADRs)

Blood and lymphatic system disorders (81120)
Cardiac disorders (95800)
Congenital, familial and genetic disorders (1053)
Ear and labyrinth disorders (66964)
Endocrine disorders (2589)
Eye disorders (74568)
Gastrointestinal disorders (426587)
General disorders and administration site conditions (1249946)
Hepatobiliary disorders (3872)
Immune system disorders (28019)
Infections and infestations (128575)
Injury, poisoning and procedural complications (94992)
Investigations (265566)
Metabolism and nutrition disorders (46546)
Musculoskeletal and connective tissue disorders (605783)
Neoplasms benign, malignant and unspecified (incl cysts and polyps) (2825)
Nervous system disorders (888607)
Pregnancy, puerperium and perinatal conditions (4155)
Product issues (3515)
Psychiatric disorders (96215)
Renal and urinary disorders (16025)
Reproductive system and breast disorders (70555)
Respiratory, thoracic and mediastinal disorders (213696)
Skin and subcutaneous tissue disorders (283487)
Social circumstances (13910)
Surgical and medical procedures (16924)
Vascular disorders (109965)
Citera
2021-09-21, 19:04
Medlem
NeinChads avatar
Citat:
Japp, självklart är jag vaccinerad. Precis varenda kotte jag känner är det också, det är därför det är så fascinerande att se ansamlingen av antivaxxare på Flashback.
Du kanske mest umgås med svaga människor som känner att de är i riskgrupp för covid och influensa?
Jag umgås mest med folk som har normalt immunförsvar och de flesta av dem har åkt på covid och upplevde det som förkylning eller influensa. Inget som är värt att vaccinera sig över alltså, speciellt om man redan har haft det och fått naturlig immunitet. Särskilt som naturlig immunitet är ca 10ggr mer effektivt än den immunitet du och dina polare har fått genom att ta dessa läckande vaccin som inte ens är färdigtestade.
Citera
2021-09-21, 19:05
Medlem
Citat:
Var så god. Alltid trevligt med leenden.

Vad skulle syftet vara? Hur du ens kan jämföra förföljelserna mot judarna med hanteringen av en smittsam sjukdom är för mig helt obegripligt.

Hur menar du att det skadar?

För det första så är det inte ett influensavirus, men det visste du nog redan... För det andra så tvingar ingen dig att vaccinera dig. För det tredje så så stämmer det inte att det inte är farligt.

:-) Skönt att det var så då, men uppenbarligen avviker dina tankar från den samlade vetenskapens och en absolut majoritet av befolkningens tankar kring pandemin. Fast det kan ju vara befriande på något sätt det med, kan jag tänka mig.
Judarna framställdes som en "sjukdom". Rätt eller fel, det får var och en avgöra. Men samma metodik kommer användas mot icke vaccinerade, vi kommer framställas som smittspridare och farliga människor som inte ska få vistas ute.

Det är en aggressivare form av influensa, varken mer eller mindre. Det är inte en dödsfara eller extrem undergång som media och politiker vill få det till. Befinner du dig inte i riskgruppen så är det absolut ingen fara.

Vaccinet är inte påtvingade än. Men kommer garanterat att bli för att du som människa ska få lov att jobba, handla och vistas på allmän plats.
Citera
2021-09-21, 19:05
Medlem
Opaques avatar
[quote=YeeNaaldloshii-
Blood and lymphatic system disorders (81120)
Cardiac disorders (95800)
Congenital, familial and genetic disorders (1053)
Ear and labyrinth disorders (66964)
Endocrine disorders (2589)
Eye disorders (74568)
Gastrointestinal disorders (426587)
General disorders and administration site conditions (1249946)
Hepatobiliary disorders (3872)
Immune system disorders (28019)
Infections and infestations (128575)
Injury, poisoning and procedural complications (94992)
Investigations (265566)
Metabolism and nutrition disorders (46546)
Musculoskeletal and connective tissue disorders (605783)
Neoplasms benign, malignant and unspecified (incl cysts and polyps) (2825)
Nervous system disorders (888607)
Pregnancy, puerperium and perinatal conditions (4155)
Product issues (3515)
Psychiatric disorders (96215)
Renal and urinary disorders (16025)
Reproductive system and breast disorders (70555)
Respiratory, thoracic and mediastinal disorders (213696)
Skin and subcutaneous tissue disorders (283487)
Social circumstances (13910)
Surgical and medical procedures (16924)
Vascular disorders (109965)[/QUOTE]

Den där listan är rena skämtet. Jag såg den för ca. 2 månader sedan. Att någon kan ta den på allvar säger rätt mycket om individens oförmåga att källkritisk granska för vad som valsar runt på nätet. Jisses
Citera
2021-09-21, 19:15
Medlem
Citat:
Så är det nog när media skriver det. När myndigheterna gör det är nog syftet att vara så exakt det går, tror jag.

Det är farligare med C19. Exakt hur mycket farligare har jag inte några siffror på nu då jag sitter på väg hem, men betydligt allvarligare än influensa. Antalet döda i säsongsinfluensa brukar beräknas till något tusental årligen, men här har vi flera gånger fler med ganska drakoniska åtgärder OCH vaccin.

Fast du förstod vad jag menade med procenten!Antal ger en mer exakt bild,procent kan man själv räkna på dom siffrorna i så fall.Lite krångligare att räkna ut antal från procent
Fast nu var det ju som jag skrev,,
influensadöda är i underkant samt covid i överkant vilket gör lite mindre skillnad,,hur mycket kan jag inte annat än spekulera i.
Drakoniska åtgärder har vi knappast haft i Sverige och tacka fan för det 😊
Och då till vaccinet,,vi har ju vaccin mot säsongsinfluensan så vaccin är ju inget nytt i bekämpningen.Men min fråga till dig då,,har du vaccinerat dig VARJE år mot influensan,om inte,,varför har du då först nu börjat bry dig om alla sjuka,gamla och svaga?😊
Citera
2021-09-21, 19:32
Medlem
Fortfarande dödstyst i svensk media? De väntar väl på att få kopiera vad CNN säger.
Citera
2021-09-21, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Ok, jag glömmer politiken...

Men vänta . Ett problem... Det har med en massutrotningsagenda att göra

(Eller en planerad PsyOp av Republikanska sympatisörer att förbereda ett maktövertagande nästa val )

In God we Trust, som det så vackert heter
Du har inte begripit någonting eller så spelar du.

Men det har ingenting med republikaner eller demokrater, höger eller vänster att göra.
Citera
2021-09-21, 19:45
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Den där listan är rena skämtet. Jag såg den för ca. 2 månader sedan. Att någon kan ta den på allvar säger rätt mycket om individens oförmåga att källkritisk granska för vad som valsar runt på nätet. Jisses

Du får gärna förklara varför du tycker det också.

"VigiAccess was launched by the World Health Organization (WHO) in 2015 to provide public access to information in VigiBase, the WHO global database of reported potential side effects of medicinal products. Side effects – known technically as adverse drug reactions (ADRs) and adverse events following immunization (AEFIs) – are reported by national pharmacovigilance centres or national drug regulatory authorities that are members of the WHO Programme for International Drug Monitoring (PIDM). WHO PIDM was created in 1968 to ensure the safer and more effective use of medicinal products."
Citera
2021-09-21, 19:52
Medlem
Daniel501s avatar
Kroatien avslutar härmed all vaccinering, efter PV släpp månne?

Presidenten talar;
https://files.catbox.moe/mpzigb.mp4

Ännu ett hårt slag för vaxxbros, tung period just nu.
Citera
2021-09-21, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Kroatien avslutar härmed all vaccinering, efter PV släpp månne?

Presidenten talar;
https://files.catbox.moe/mpzigb.mp4

Ännu ett hårt slag för vaxxbros, tung period just nu.
Ja, det är dax att sticka hål på denna jävla ballong som växt sig så stor att den öveskuggar allt annat!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in