2021-09-21, 21:24
Medlem
Hahaha. Programmet funkar verkligen inte med facit i hand 😆 Allt känns ironiskt.
Citera
2021-09-21, 21:28
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
I första avsnittet intervjuar han en ung kille som blev skjuten och torterad och upplägget får det att låta som att det kan hända vem som helst - men vilka människor har vänner som känner grovt kriminella och som intar narkotika som om det vore alkohol..?

Senare i samma avsnitt intervjuar han en f.d. gängmedlem med skyddad identitet som avslöjar att försäljningen av smuggelsprit i tonåren ledde in honom på den brottsliga banan, det antyder om något att allt inte hade blivit frid och fröjd om man bara hade legaliserat cannabis. Dessa människor drivs av jakten på snabba pengar och det kommer de alltid att hitta vägar till att nå.

Ja, det låter väldigt konstigt. Först blir han bötad på 100 000, sen ska han plötsligt åka bil med killarna? Här ligger nog allt en hund begraven. Så pass korkad kan väl ingen vara? Eller man kanske helt enkelt vill spegla bilden av den typiska naiva svensken som inte kan säga "nej"?
Citera
2021-09-21, 21:28
Medlem
fittas avatar
Fan vad bra han verkar hantera situationen nu i efterhand den unga grabben som nästan blev mördad! Respekt till honom att kunna prata så öppet om det!

Eller är det honom ni menar att det ligger en hund begraven hos? Skulle kunna stämma då han var ovanligt lugn och sansad när han berättade om den aktuella kvällen. Som om det inte var första gången. Han kanske har erfarenhet? Han kanske har tabben redo i byxlinningen? Typ den självsäkerheten utstrålade han.
Senast redigerad av fitta 2021-09-21 kl. 21:31.
Citera
2021-09-21, 21:29
Medlem
PC-Dators avatar
Sverige har blivit så äckligt. Den svenska killens upplevelse och berättelse är helt sjuk.

Horungarna som gjorde det, vet vi vilka dom är?
Citera
2021-09-21, 22:03
Medlem
Någon som vet instagram kontot som snubben som Anders hänger med i första avsnittet heter ?
Citera
2021-09-21, 22:11
Medlem
Detta program kändes gammalt och dammigt. Om det sänts för 30 år sedan vore det kanske en ögonöppnare. Idag, jo vi vet. Inget nytt under solen. Gjorde inte AÖ något liknande för några år sedan? Dåligt!
Citera
2021-09-21, 22:15
Bannlyst
Hur kan Anders få följa med in i en privatbostad som polisen gör husrannsakan i? Finns det ingen sekretess och integritet inom polisen? Mysko när Anders står och konfronterar personen.
Citera
2021-09-21, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Ja, det låter väldigt konstigt. Först blir han bötad på 100 000, sen ska han plötsligt åka bil med killarna? Här ligger nog allt en hund begraven. Så pass korkad kan väl ingen vara? Eller man kanske helt enkelt vill spegla bilden av den typiska naiva svensken som inte kan säga "nej"?
Hund begraven? En hel kennel!
Varför hade grabben en Rolex, hur hade han fått den?
Kändes inte som en oskyldig.
Jag stängde av TVn.
Citera
2021-09-21, 22:34
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agnesx
Hur kan Anders få följa med in i en privatbostad som polisen gör husrannsakan i? Finns det ingen sekretess och integritet inom polisen? Mysko när Anders står och konfronterar personen.

Jag tänkte också på det. Det inslaget kändes riggat. Och att han öppet få pilla på jointar utan handskar sådär hör väl inte heller det till standarden?

Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Hund begraven? En hel kennel!
Varför hade grabben en Rolex, hur hade han fått den?
Kändes inte som en oskyldig.
Jag stängde av TVn.

Det är väl inte jättevanligt, även om vissa ungdomar med rika personer bär det. Men nej, det var något med allt det där som inte kändes trovärdigt.
Citera
2021-09-21, 22:41
Bannlyst
Citat:
Jag tänkte också på det. Det inslaget kändes riggat. Och att han öppet få pilla på jointar utan handskar sådär hör väl inte heller det till standarden?

Det är väl inte jättevanligt, även om vissa ungdomar med rika personer bär det. Men nej, det var något med allt det där som inte kändes trovärdigt.

Ja, precis min tanke också. Hur fasen kan han få gå omkring och pilla på knarket i bostaden? Jag vet att när "Stockhomspolisen" sändes, så fick ju inte filmteamet ens följa med in.
Citera
2021-09-21, 22:54
Medlem
Citat:

Tyvärr så ser det ut så.
Folk som det slagit slint för, som varit "på det" för länge och är helt väck innanför pannbenet och oberäkneliga, försöker bötfälla hej vilt.
Tyvärr funkar det att skrämmas med och speciellt om man är äldre och har vapen.

Även om vi kanske inte får höra hela sanningen av killen, så har jag svårt att tro att han väljer att ställa sig i tv och hitta på. Kanske hade bitit honom mer i baken om han ljugit än att varit relativt ärlig.
Att bära/äga en rolex kan ju tom en ung sommarjobbare göra som valt att spara hela lönen till klocka.
Vem vet om den ens var äkta. Tyvärr sånt ungdomar suktar efter för att passa in i förorten. Då bära en rolex tydligen är coolt.
Citera
2021-09-21, 23:04
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adibisi
Någon som vet instagram kontot som snubben som Anders hänger med i första avsnittet heter ?

Troligtvis denna då sidan visades lite snabbt i programmet samt har över 50k följare

https://www.instagram.com/brottsplats_stockholm/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in