2021-09-21, 18:27
Moderator
farbror_barbros avatar
[quote=Fighter83|77334365]
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
I artikeln specificeras CLs bilar som Opel Corsa och Peugeot. Om vi antar att killarna hade rätt i att bilen var ”äldre” så är 10 år ett rimligt antagande, dvs 1982 års modell. Peugeot skulle då kunna vara modell 104. Om man då googlar dessa (t.ex. ”opel corsa 1982”) så ser man att ingen av dem har positionsljus på framskärmen, vilket var det enda speciella kännetecknet vittnena gav. Inte heller är dessa påtagligt ”längre än Mazda 323 och VW Golf”, och någon Honda är de förstås inte heller.

Vittnena kan givetvis ha sett en Opel eller Peugeot, men hur skall man kunna binda CL med hjälp av vittnenas beskrivning?

Edit: Toyota Celica 1982 har däremot positionsljus på framskärmarna, men eftersom killarna säger att bilen ”liknade” en sådan så får man anta att det inte var exakt den modellen.[/QUOTE

Hittade en Opel Corsa Swing A 3 dörrar 1985 på Google med positionsljus
Jag hittade faktiskt en bild på ’opel corsa 1986’ med positionsljus, men kollar man Wikipedia så hade Opel Corsa A inte sådana. Längre än Golf och Mazda 323 vet jag dock inte om man kan säga, och Corsa liknar definitivt inte en gammal Celica.

Edit: såg att Fighter83 också hittade en variant.
Citera
2021-09-21, 18:28
Medlem
Sockerhalss avatar
Har nu kollat Marita K,s facebook. Herregud vad lik hennes nye karl är Claes Levin ( på profilbilden.) Visste jag inte bättre skulle jag tro att det var han. Så minns jag Claes på ett ungefär. Jösses..
Citera
2021-09-21, 18:31
Medlem
[quote=farbror_barbro|77334547]
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Jag hittade faktiskt en bild på ’opel corsa 1986’ med positionsljus, men kollar man Wikipedia så hade Opel Corsa A inte sådana. Längre än Golf och Mazda 323 vet jag dock inte om man kan säga, och Corsa liknar definitivt inte en gammal Celica.
Det verka definitivt inte varit standard iaf . Jag hittade som sagt en bild på en Opel Corsa swing 85 3 dörrar men dålig bild tagen snett bakifrån så jag blev osäker
Citera
2021-09-21, 18:47
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Det verka definitivt inte varit standard iaf . Jag hittade som sagt en bild på en Opel Corsa swing 85 3 dörrar men dålig bild tagen snett bakifrån så jag blev osäker
Om det är en ovanlig detalj så stärker det ju caset mot CL, men resten av Corsa passar väl sådär.
Citera
2021-09-21, 19:39
Medlem
Citat:
Om det är en ovanlig detalj så stärker det ju caset mot CL, men resten av Corsa passar väl sådär.
Så kan det vara
Citera
2021-09-21, 19:56
Medlem
[quote=Fighter83|77334365]
Citat:
I artikeln specificeras CLs bilar som Opel Corsa och Peugeot. Om vi antar att killarna hade rätt i att bilen var ”äldre” så är 10 år ett rimligt antagande, dvs 1982 års modell. Peugeot skulle då kunna vara modell 104. Om man då googlar dessa (t.ex. ”opel corsa 1982”) så ser man att ingen av dem har positionsljus på framskärmen, vilket var det enda speciella kännetecknet vittnena gav. Inte heller är dessa påtagligt ”längre än Mazda 323 och VW Golf”, och någon Honda är de förstås inte heller.

Vittnena kan givetvis ha sett en Opel eller Peugeot, men hur skall man kunna binda CL med hjälp av vittnenas beskrivning?

Edit: Toyota Celica 1982 har däremot positionsljus på framskärmarna, men eftersom killarna säger att bilen ”liknade” en sådan så får man anta att det inte var exakt den modellen.[/QUOTE

Fast har kalla Fall sagt att killarnas iakttagelser är de som är de viktigaste i detta ? Det kan ju finnas vittnen som inte de har gått ut med till allmänheten . Vittnet Carina som såg en bil parkerad på cykelvägen verkar inte vara ett vittne som kalla fall tagit så stor trovärdighet i att det är av vikt . Skulle även vara intressant vad kalla fall anser om Hanna vittnet och även det omtalade bro vittnet som sett Helena m en vitklädd man m … pilot glasögon .Dessa är inget som KF har ens kommenterat utan mer att C har försökt få kontakt med kvinnor .
Citera
2021-09-21, 19:57
Medlem
Är hon tillbaka än eller?
Citera
2021-09-21, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag tror inte att det är Helena på bilden, men bara principen att lägga ut en sådan bild verkar skum. Är det någons "våta dröm"? Något att fantisera om? Minne att återuppleva? Eller någon som bara tycker att bilden är vacker och ser en vilande naken kvinna i gräset, och inte en ev. död? Märkligt i vilket fall.

Jag tror att det blir fart på diskussionerna om det skulle lämnas ut mer info om utredningen. Eller om någon får faktauppgifter från något håll nära ClLe. När det inte finns så många uppgifter att utgå ifrån, så finns det inte så väldigt mycket att diskutera. Förhoppningsvis kommer det någonting mer snart.

Jag vill inte ha någon åsikt om Pudelfrillans avstängning, men tycker generellt att det är tråkigt när någon blir avstängd. Regler finns dock för att följas.

Regler ? 🤔 jag fick nyss en varning och har inprincip inte nämt en endaste person vid namn eller initsialer här !! Har inte snokat och skiter fullkomligt i vilka som sitter här i tråden . Väldigt konstigt är det men accepterade varningen 👍
Citera
2021-09-21, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Är hon tillbaka än eller?

Vem syftar du på skulle vara tillbaka ?
Citera
2021-09-21, 20:14
Medlem
Citat:

Det är en gul blinkers, inte positionsljus.
Tre dörrars verkar perfekt om man ska transportera bort en kropp. NOT.
Citera
2021-09-21, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Vem syftar du på skulle vara tillbaka ?

Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992
Citera
2021-09-21, 20:19
Medlem
Opel Corsa kom 1983 och delade teknik med Kadett D som fanns t.o.m 1984.

Det där med att det fanns sidomarkeringsbelysning tyder mer på att det var en tyskimport som var mycket vanligt vid den tiden. Svensksålda bilar hade aldrig/sällan det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in