2021-09-21, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Halleluja. Trollfabrikerna levererar. Den här gången igen från den amerikanska kristna libertarianska högerns PsyOp man köper bara rakt av, det var - För hur många gånger i ordningen - tydligen dags igen att kika lite extra på den infekterade vaccindebatten i USA och inta sina positioner

Nå...Ni gör som ni vill . Jag unnar er den glada stunden att än en gång fått lite tillfälligt kött på benen. Hur läbge då, frågar man sig.
Glöm politiken, detta har inget med republikaner eller demokrater att göra.
Citera
2021-09-21, 18:23
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Glöm politiken, detta har inget med republikaner eller demokrater att göra.

Ok, jag glömmer politiken...

Men vänta . Ett problem... Det har med en massutrotningsagenda att göra

(Eller en planerad PsyOp av Republikanska sympatisörer att förbereda ett maktövertagande nästa val )

In God we Trust, som det så vackert heter
Citera
2021-09-21, 18:23
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeeNaaldloshii-
Stödjer du åtgärder som hindrar t.ex. ovaccinerade lilla mig att gå in på ICA för att handla? Eller att jag inte ska få behålla jobbet om jag vägrar bli inokulerad?
Handla bör du få göra om du, so malla andra, inte riskerar andras hälsa. Det är väl sunt förnuft i den delen. Den andra frågan är väl baserat på vad du arbetar med?

Citat:
Det är ingenting jag påstår utan det är något som "vEtEnSkApEn" som du själv tillber också bekräftar.
SARS Cov-2 är ett coronavirus. "Coronaviruses = Common cold"

Det är pga denna sjukdom som du argumenterar för att precis hela världens befolkning borde bli besprutade med behandlingar som inte ens brukats i ett år ännu?
Eftersom du inte läste min jämförelse av två olika virus, samma familj, precis som mellan vanlig förkylning och C19, så är det meningslöst att argumentera. C19 är inte en förkylning. Så enkelt är det.

Smittkoppor är inte kokoppor. Samma virusfamilj. Den ena är som sagt en av de dödligast mänskligheten känner till.

Citat:
Luc Montagnier tänkte jag på. Men jag nämnde även doktorer och forskare som exempel på yrkesgrupper som uttryckt kritik. Men om de inte inte får uttala sig i MSM så spelar det väl ingen roll...
Varför blev jag inte förvånad. Samme man som förespråkar homeopati och säger "Vad vi har funnit är att DNA producerar strukturella förändringar i vatten, vilket kvarstår vid mycket höga utspädningar och som leder till resonanta elektromagnetiska signaler som vi kan mäta". Låter han listig numera tycker du? Att han fyllt 89 år kanske ger en fingervisning om att något inte riktigt stämmer längre, oavsett Nobelpris för sin forskning kring HIV för 40 år sedan.

Citat:
Jag vet hur de fungerar, jag tyckte bara det kunde vara intressant att för en gångs skull se dig argumentera utan att vandra som en katt kring het gröt gällande själva sakfrågan som vi kritiska ställer oss emot. Om vi säger såhär istället, hur många av dessa injektioner från de främsta tillverkarna innehåller celler från viruset? Vilka utav dem fungerar som ett traditionellt vaccin?
Inget innehåller celler från virus eftersom virus inte har celler eller är celler, men AZ och JJ använder en äldre teknik och Pfizer och Moderna mRNA-teknik. Vill du ha traditionella vaccin får du prata med kineserna, de har sådana med avdödat virus i. De har också visat sig ha betydligt sämre skyddseffekt.
Citera
2021-09-21, 18:24
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Men det är ju 2 helt olika saker , en del i religionsfrihet är så klart att man får ha en tro som strider mot gängse vetenskap och där ingår att inte behövata ta ett vaccin som går emot sin tro,, Att välja bort vaccinet för sin egen del skadar ju givetvis ingen annan människa som valt att ta vaccinet.
Att försöka stoppa vaccineringen och aktivt arbeta emot den skadar andra människor. Att inte vara vaccinerad exponerar dig för större risk för smitta, vilket skadar samhället. Så, jo, det är rätt väsentligt i sammanhanget.
Citera
2021-09-21, 18:27
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Vad jag har för åsikt kring videons innehåll ser jag inte som viktigt, men visst kan jag hålla med dig i att den var aningen repetitiv och möjligen vinklad, eftersom vi bara fick höra en person argumentera emot, i bara en mening också.

Men det är stor blöjnivå av dig att påstå att hela videon är religiös fanatism baserat på en kvinna som i ett förtvivlat tillstånd säger att hon litar mer på naturens gång och gud, än på mänskligheten.
Okej, då är vi ense om den första delen. Blöjnivå får du gärna tycka, men det tycker jag alla som anför religiösa argument emot vetenskap ligger på också. Liksom de som försvarar dessa argument. Men vi behöver inte vara eniga i allt... :-)
Citera
2021-09-21, 18:34
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
🤣 !! All religion strider mot vetenskap, men du är för religion,...😁du är en typisk självgod idiot som spelar Allan.
Hoppas du tagit injektionen, vilket du troligtvis gjort, alla rädda ynkryggar jag vet sprang som råttor och tog skiten.
Nu börjar många av dom vaxade ynkryggarna bli lite oroliga och funderar över vad dom gjort och varför, andra blir aggressiva och önskar alla hamnar i samma situation dom är i..en skiten gris vill alltid dra andra grisar ner i skiten.
Du har lässvårigheter, eller svårigheter att förstå. Jag sa inte att jag var för religion. Jag tycker det är ovetenskapligt och osunt att tro på sådant som inte existerar i verkligheten. Jag har inget emot att andra tror på låtsasväsen, så länge som det inte riskerar att skada andra.

Japp, självklart är jag vaccinerad. Precis varenda kotte jag känner är det också, det är därför det är så fascinerande att se ansamlingen av antivaxxare på Flashback.
Citera
2021-09-21, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Se i stället på hur det ser ut i verkligheten. Nästan enbart ovaccinerade på våra sjukhus och särskilt på intensivvårdsavdelningarna. Ytterst få vaccinerade blir sjuka över huvud taget, det är fakta som verifieras av alla svenska sjukhus.

Siffran med 27x bättre skydd efter genomgången infektion är resultatet från en studie och säger ingenting om hur det ser ut i verkligheten då studien var mycket begränsad. Kan du med den som grund säga att det är klokare att låta alla bli sjuka för att uppnå naturlig immunitet i stället för att vaccineras? Hur kommer det sig, om det är så bra, att sjukhusens patienter till 70-80% består av ovaccinerade när ovaccinerade nu utgör kanske 20% av befolkningen? Det betyder ju att det är ungefär 10X större risk att du hamnar med svår C19 på sjukhus som ovaccinerad än som vaccinerad. Talar det emot vaccinen?

Åldern på de som vårdas för C19 på sjukhusen är cirka 58 för ovaccinerade och över 70 för vaccinerade. Talar det emot eller för vaccineringen?

Jag har länge reagerat på alla referenser i procent..300% ökning,,så många procent ovaccade ,,vaccade,,osv.
Har vi 5 personer igår och 10 idag så skrivs det alltid 100% ökning,,är bara för att det ska låta värre?
Kan du vara snäll och visa siffror i antal istället?Är risken lika stor att dö som vanlig influensa i antal sett,jämfört med andra år?
Vanlig influensa ska för övrigt sägas att den många gånger inte skrivs in i dödsorsaksintyg som orsak så det är underrepresenterade siffror som skrivs in,Covid o andra sidan skrivs ALLTID med.
Senast redigerad av Sthlm007 2021-09-21 kl. 18:39.
Citera
2021-09-21, 18:40
Medlem
Citat:
Att försöka stoppa vaccineringen och aktivt arbeta emot den skadar andra människor. Att inte vara vaccinerad exponerar dig för större risk för smitta, vilket skadar samhället. Så, jo, det är rätt väsentligt i sammanhanget.
Så där ja, där visade du ditt rätta ansikte, att visa sanningen är att skada andra människor! Pro-vaxxer är ju helt sjuka i huvudet !

Vi har en personligfrihet att göra massa saker som kan skada individen och medföra kostnader för samhället, det ingår liksom i dealen med att staten beskattar oss.
Citera
2021-09-21, 18:49
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Jag har länge reagerat på alla referenser i procent..300% ökning,,så många procent ovaccade ,,vaccade,,osv.
Har vi 5 personer igår och 10 idag så skrivs det alltid 100% ökning,,är bara för att det ska låta värre?
Så är det nog när media skriver det. När myndigheterna gör det är nog syftet att vara så exakt det går, tror jag.

Citat:
Kan du vara snäll och visa siffror i antal istället?Är risken lika stor att dö som vanlig influensa i antal sett,jämfört med andra år?
Vanlig influensa ska för övrigt sägas att den många gånger inte skrivs in i dödsorsaksintyg som orsak så det är underrepresenterade siffror som skrivs in,Covid o andra sidan skrivs ALLTID med.
Det är farligare med C19. Exakt hur mycket farligare har jag inte några siffror på nu då jag sitter på väg hem, men betydligt allvarligare än influensa. Antalet döda i säsongsinfluensa brukar beräknas till något tusental årligen, men här har vi flera gånger fler med ganska drakoniska åtgärder OCH vaccin.
Citera
2021-09-21, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Amerikanska Projekt Veritas släpper en serie intervjuer med visselblåsare relaterat till vaccinet.
Avsnitt finns bland annat på deras Telegram

Länkar:
https://t.me/s/project_veritas?before=960
https://www.youtube.com/watch?v=obdI7tgKLtA

Avsnitt två kommer imorgon om jag förstått upplägget rätt.

I första avsnittet intervjuas en kvinna med insyn i sjukvården (Federal employee), material inspelat med dold kamera visas.
Fokus ligger på "tvånget" att vaccinera sig för att behålla jobbet, fall med biverkningar (inklusive dödsfall) och hur dessa fall sopats under mattan.

1 000 000 visningar sen igår enligt Veritas.

Kommer detta explodera i USA? Kommer svensk media nämna något om det (garanterat inte)?
Det är väl bara att skita i att vaccinera sig och byta jobb, vad fan är problemet?
Citera
2021-09-21, 18:52
Medlem
sherms avatar
Citat:
Trams. Det vi motverkar är inte vaccin utan marknadsföringen av specifika covidinjektioner medelst tvång och hot om tvång till oss som inte behöver det.

På tal om att skada samhälle och individer är läkemedelsbolag förbjudna från att göra reklam för sina produkter, varför de nu använder sig av nyttiga idioter som dig för sina marknadsföringsändamål.

Ta du ditt vaccin om du är sjukligt överviktig eller gammal som graven. Men kom inte här och påstå att jag eller någon annan som inte är i riskgrupp ska utsätta oss.
Citera
2021-09-21, 18:55
Medlem
Citat:
Kan du säga att Ivermectin inte är ett maskmedel utan ett medel framtaget för att bekämpa virus?
Jag har inga problem med att ni pro-vaxxer kallar ivermektin för avmaskiningsmedel,men det är inte det enda ivermektin används till, men ni gör det bara i syfte att nervärdera .Varför kallar ni inte ivermektin för en hudsalva , i sverige används ivermektin till största del i salva mot rosacea.

Inte nog med att ni nervärderar ivermektin , ni indirekt nervärderar nobelpristagarna och därmed nobelpriset.
Senast redigerad av overthehead 2021-09-21 kl. 19:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in