2021-09-21, 17:32
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeeNaaldloshii-
Hört talas om Covidpass och hur ovaccinerade stängs ute från samhället i syfte att försöka få dem att ge med sig?
Jag har hört talas om vaccinpass, ja. Jag har hört talas om att det diskuteras att ovaccinerade på annat sätt ska behöva styrka att de inte utgör risk för andra, ja.

Du kan ju inte vara allvarlig om du tycker att det liknar förföljelserna av judarna? Tror du att antivaxxare kommer köras till koncentrationsläger, tvingas bära en antivaxxerstjärna och få sina hem konfiskerade eller sönderslagna? Vakna i så fall och se att detta inte sker.

Citat:
Nej, det är bara en vanlig förkylning: https://imgur.com/a/i0J5aog
Precis. Som kokoppor och smittkoppor. Den ena rätt så ofarlig sjukdom, den andra en av de värsta som finns, men samma virusgrupp. Förstår inte riktigt vad du försöker bevisa genom att påstå att C19 är en förkylning.

Citat:
Du menar "forskare och experter" som får utrymme i media, till skillnad från alla forskare och experter, nobelpristagare, doktorer och andra som inte spelar med i agendan? Varför riskera jobb och anseende och bli smutskastad i MSM bara för att sprida massa desinformation?
Du hittar verkligen nobelpristagare inom medicin i drivor som är emot vaccineringen, eller hur?

Citat:
Föresten, hur fungerar injektionerna från Moderna, Pfizer, AZ och J&J? Hur skapar dessa behandlingar immunitet mot Covid-19?
De fungerar alla lite olika, men om du inte orkar ta reda på detta genom en snabb googling så saknar du uppenbarligen intresse för frågan...
Citera
2021-09-21, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Ähum? Jag har redogjort, klart och tydligt, för varför den här videon saknar relevans. Den saknar saklighet, upprepar samma sak fyra-fem gånger och har inga fakta och religion används i videon som ett skäl till att avstå vaccin. Om du tycker det gör det till en bra video som visar på riskerna med vaccinet så får du givetvis tycka det, men det tycker inte jag.
Nu ljuger du igen ,det var en patient som inte ville ta vaccinet på grund av sin religion, men du är så klart emot religionsfrihet, det går hand i hand med kommunismen,Josef Stalin blir rörd till tårar!
Citera
2021-09-21, 17:41
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Nu ljuger du igen ,det var en patient som inte ville ta vaccinet på grund av sin religion, men du är så klart emot religionsfrihet, det går hand i hand med kommunismen,Josef Stalin blir rörd till tårar!
Religionsfrihet är helt okej så länge som den inte strider mot vetenskap och riskerar att skada andra så kan folk få tycka och tro vad de vill. Själv slutade jag tro på tomtar, troll och andra fantasiväsen när jag barn...
Citera
2021-09-21, 17:49
Medlem
Citat:
Religionsfrihet är helt okej så länge som den inte strider mot vetenskap och riskerar att skada andra så kan folk få tycka och tro vad de vill. Själv slutade jag tro på tomtar, troll och andra fantasiväsen när jag barn...
Hur skall du ha det , religionsfrihet eller inte ,det är ju inte religionsfrihet om man inte få ha en tro som strider mot gängse vetenskap!!
Senast redigerad av overthehead 2021-09-21 kl. 17:53.
Citera
2021-09-21, 17:53
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Så du tycker således att religion platsar i diskussionen kring vaccinen, eller har jag missuppfattat dig?

Precis, du har missuppfattat mitt inlägg lika mycket som du har överdrivit kvinnans kommentar i videon. Jag tror du är klipsk nog att förstå vad jag och flera syftar till, men du vill bara vara lite allmänt dryg. Det är helt okej för mig.
Citera
2021-09-21, 17:54
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Hur skall du ha det , religionsfrihet eller inte ,det är ju inte religionsfrihet om man inte få ha en tror som strider mot gängse vetenskap!!
Så härligt när du fetar en del av mitt svar och skiter i andra halvan av samma mening och får det till att jag är emot religionsfrihet.

Jag sa, för att förtydliga:

Jag är för religionsfrihet om det inte strider mot vetenskap och riskerar att skada andra människor.

Så, nu har jag fetat det du inte ville ta till dig. Förstår du nu?
Citera
2021-09-21, 17:58
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Jag har hört talas om vaccinpass, ja. Jag har hört talas om att det diskuteras att ovaccinerade på annat sätt ska behöva styrka att de inte utgör risk för andra, ja.

Stödjer du åtgärder som hindrar t.ex. ovaccinerade lilla mig att gå in på ICA för att handla? Eller att jag inte ska få behålla jobbet om jag vägrar bli inokulerad?

Citat:
Precis. Som kokoppor och smittkoppor. Den ena rätt så ofarlig sjukdom, den andra en av de värsta som finns, men samma virusgrupp. Förstår inte riktigt vad du försöker bevisa genom att påstå att C19 är en förkylning.

Det är ingenting jag påstår utan det är något som "vEtEnSkApEn" som du själv tillber också bekräftar.
SARS Cov-2 är ett coronavirus. "Coronaviruses = Common cold"

Det är pga denna sjukdom som du argumenterar för att precis hela världens befolkning borde bli besprutade med behandlingar som inte ens brukats i ett år ännu?

Citat:
Du hittar verkligen nobelpristagare inom medicin i drivor som är emot vaccineringen, eller hur?

Luc Montagnier tänkte jag på. Men jag nämnde även doktorer och forskare som exempel på yrkesgrupper som uttryckt kritik. Men om de inte inte får uttala sig i MSM så spelar det väl ingen roll...

Citat:
De fungerar alla lite olika, men om du inte orkar ta reda på detta genom en snabb googling så saknar du uppenbarligen intresse för frågan...

Jag vet hur de fungerar, jag tyckte bara det kunde vara intressant att för en gångs skull se dig argumentera utan att vandra som en katt kring het gröt gällande själva sakfrågan som vi kritiska ställer oss emot. Om vi säger såhär istället, hur många av dessa injektioner från de främsta tillverkarna innehåller celler från viruset? Vilka utav dem fungerar som ett traditionellt vaccin?
Senast redigerad av YeeNaaldloshii- 2021-09-21 kl. 18:08.
Citera
2021-09-21, 18:01
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Precis, du har missuppfattat mitt inlägg lika mycket som du har överdrivit kvinnans kommentar i videon. Jag tror du är klipsk nog att förstå vad jag och flera syftar till, men du vill bara vara lite allmänt dryg. Det är helt okej för mig.
Okej. Du tyckte att videon var saklig och välutformad kanske? Inte repetitiv och faktalös? Det senare är min syn på den.
Citera
2021-09-21, 18:02
Medlem
Citat:
Så härligt när du fetar en del av mitt svar och skiter i andra halvan av samma mening och får det till att jag är emot religionsfrihet.

Jag är för religionsfrihet om det inte strider mot vetenskap och riskerar att skada andra människor.

Men det är ju 2 helt olika saker , en del i religionsfrihet är så klart att man får ha en tro som strider mot gängse vetenskap och där ingår att inte behövata ta ett vaccin som går emot sin tro,, Att välja bort vaccinet för sin egen del skadar ju givetvis ingen annan människa som valt att ta vaccinet.
Citera
2021-09-21, 18:08
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Okej. Du tyckte att videon var saklig och välutformad kanske? Inte repetitiv och faktalös? Det senare är min syn på den.
Vad jag har för åsikt kring videons innehåll ser jag inte som viktigt, men visst kan jag hålla med dig i att den var aningen repetitiv och möjligen vinklad, eftersom vi bara fick höra en person argumentera emot, i bara en mening också.

Men det är stor blöjnivå av dig att påstå att hela videon är religiös fanatism baserat på en kvinna som i ett förtvivlat tillstånd säger att hon litar mer på naturens gång och gud, än på mänskligheten.
Citera
2021-09-21, 18:09
Medlem
Citat:

🤣 !! All religion strider mot vetenskap, men du är för religion,...😁du är en typisk självgod idiot som spelar Allan.
Hoppas du tagit injektionen, vilket du troligtvis gjort, alla rädda ynkryggar jag vet sprang som råttor och tog skiten.
Nu börjar många av dom vaxade ynkryggarna bli lite oroliga och funderar över vad dom gjort och varför, andra blir aggressiva och önskar alla hamnar i samma situation dom är i..en skiten gris vill alltid dra andra grisar ner i skiten.
Citera
2021-09-21, 18:14
Medlem
Opaques avatar
Halleluja. Trollfabrikerna levererar. Den här gången igen från den amerikanska kristna libertarianska högerns PsyOp man köper bara rakt av, det var - För hur många gånger i ordningen - tydligen dags igen att kika lite extra på den infekterade vaccindebatten i USA och inta sina positioner

Nå...Ni gör som ni vill . Jag unnar er den glada stunden att än en gång fått lite tillfälligt kött på benen. Hur läbge då, frågar man sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in